Kirjoittaja Aihe: Talvikalastusta  (Luettu 21170 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
Talvikalastusta
« Vastaus #15 : 11.04.09 - klo:20:08 »
Tulisi sitä kalaa, kun "joutaisi" kalastamaan. Viikko sitten suurin hauki 5.6 kg, yht.9.2 kg kaloja. Nyt yht. 5.2 kg , hauki ja kaksi lahnaa. Molemmilla kerroilla jauhettu ja tehty pihvejä. Kommentti: syöhän niitä ennenkuin.....
Olivat todella hyviä. Parhaita, kun lisättiin Pofiberiä joukkoon. Verkot jäivät vielä pyyntiin. Pilkkijät ovat näillä vesillä jääneet tänä talvena pienille saannille. Kissan kaloille. Weke ei vain pyydä, muutama särki. Jäätä n.50 cm. Autoilla ajetaan jääteitä pitkin. Joku vei traktorinkin saareen tänä aamuna.

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
Talvikalastusta
« Vastaus #16 : 11.04.09 - klo:20:12 »
Varoituksen sana kalan perkaajille: kannattaa olla varovainen filee veitsen kanssa. Voi joutua vaikka käymään ensiavussa toheloinnin vuoksi. Nimim. kokemusta on tullut.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Talvikalastusta
« Vastaus #17 : 28.04.09 - klo:19:32 »
Vieläkö siellä on jäätä järvessä?
Eilenaamulla Vesijärvi oli lähes vapaa jo, mutta sunnuntaina oli vielä eräs uskalikko ollu pilkillä ( kai jonkun lautan päällä) kertoi naapuri tuolta rannalta
nähneensä. Niin aina. Rohkea suomalainen! :roll:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
Talvikalastusta
« Vastaus #18 : 28.04.09 - klo:22:21 »
Olen sinnikkäitä pilkkijöitä nähdessäni miettinyt, mikä mahtaa olla se vaihtoehto, jossa he eivät halua olla. Voittaako se aina kotiolot?

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
Talvikalastusta
« Vastaus #19 : 28.04.09 - klo:22:49 »
Verkot on viikko sitten otettu pois ja eilen yritin mennä katiskaa hakemaan, mutta rannalla olleen "seurakunnan" ja omankin tuntemuksen mukaan , käännyin takaisin. Katsotaan Weke vapailta vesiltä, ehkä viikon päästä. Vesisateen jälkeen on hieno usva järven yllä. Hienon näköistä. Luoja antaa erilaisia maisemia. Huuhkajat viestivät toisilleen paljon. Olisiko se kahden naaraan juoruilua, vai mitä se olisi?

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
Talvikalastusta
« Vastaus #20 : 28.04.09 - klo:23:08 »
Laiva painaa juuri valtamerta kohti ikkunani edestä, klo23 ja risat. Verkot voisivat olla solmussa, tai sitten paljon pelästyneitä kaloja saaliina.

Poissa Johannes

• ystäväkansaa
Talvikalastusta
« Vastaus #21 : 29.04.09 - klo:17:29 »
Lauantaina kävin itse pilkillä katsomassa menoa. Silloin jo väliin meni jalka  pinnasta läpi, kun siinä on sellainen kohmakerros, jonka alla on vettä. Nyt alkaa jo rannassa olla sulaa, niin enää en ainakaan itse uskalla mennä.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
Talvikalastusta
« Vastaus #22 : 07.05.09 - klo:08:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Lauantaina kävin itse pilkillä katsomassa menoa. Silloin jo väliin meni jalka  pinnasta läpi, kun siinä on sellainen kohmakerros, jonka alla on vettä. Nyt alkaa jo rannassa olla sulaa, niin enää en ainakaan itse uskalla mennä.

Tulee mieleen pari kaveria, jotka aikoinaan olivat kevätpilkillä. Aamulla kohmakerros kantoi autoakin muttei enää iltapäivällä (liekö syynä suuri kalasaalis vai lämpö?). Niinpä renkaat upposi jonkinverran ja muistaakseni kävivät kysymässä traktoria apuun :)

Itse en ole ollut koskaan pilkillä. Vielä 10v sitten se tuntui järjettömältä touhulta mutta iän myötä olen alkanut ymmärtämään sitä. Olettaisin että kalasaalliin lisäksi siinä houkuttaa rauha? Kun on sopivan pilkkipaikan löytänyt, niin sitten vain istua ja keskittyä pilkkimiseen ja ehkä samalla itseensäkin? Jotain samaa kuin yksikseen saunomisessa? Varmaan miljoonapilkissä jne ei moista koe. Pilkkijät, olenko täysin väärässä?

santtu-62

• Vieras
Vs: Talvikalastusta
« Vastaus #23 : 16.12.09 - klo:06:24 »
Olen sinnikkäitä pilkkijöitä nähdessäni miettinyt, mikä mahtaa olla se vaihtoehto, jossa he eivät halua olla. Voittaako se aina kotiolot?
Voittaa ja saa olla "akkojen" kotkotuksilta ... hyvä vaihtoehto  :icon_cool:

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
« Vastaus #24 : 19.12.09 - klo:19:37 »
Kävin tänään mittaamassa jään paksuutta, 14 cm. Jos saisin huomeniksi kaverin, vävyn esim., niin laitettaisiin verkkoja jään alle. Verkkomiehiä on ollut jo kahdetkin parit touhussa. Pilkkimiehiä ei näkynyt vielä. Jään kestävyys menee kuulemma niin, että 3 cm kantaa pilkkimiehen ja 6 cm verkkomiehen.

Poissa vaivainen mato

• Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
« Vastaus #25 : 21.12.09 - klo:19:11 »
Antti Juhani! Minkälaisella välineellä uita verkot jäänn alle?
Onko käytössäsi Kuha- laite vai härveli.? Oletko yhden avannon vai useamman avannon kalastaja?
Nyt olisi sopiva aika uittaa verkot, jäätä on 'Kääriäisen järvessä' n. 15cm. On kestänyt istua pilkillä.
Kala ei ole ollut syönnillä. Onkiveden jään paksuutta en tiedä, en ole tavannut kalastajia.
Talvikalastajille Hyvää Joulua ja kalaista Uutta Vuotta.

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
« Vastaus #26 : 21.12.09 - klo:22:07 »
Sunnuntaina uitettiin naru verkkolaudan avulla. Meni aika helposti. Eniten teetti töitä sotkeutunut naru, lähes 130 m sekaisin. Oli alunperin vyyhdellä, mutta niin se siitä saatiin kuitenkin sekaisin. Laitoimme kaksi 55 millistä, 3 metriä korkeaa ja 60 metriä pitkää verkkoa. Huomenna käydään kokemassa. Jäätä on n. 20 senttiä. Kuhia sitä odotellaan. Tuttu kaveri oli saanut samoilta vesiltä sunnuntaina, yhden yön yli verkot, 6.25 kg kuhan. Että silleen.

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
« Vastaus #27 : 23.12.09 - klo:00:09 »
5 kiloa kalaa. Kuha, hauki ja kaksi madetta. On erilaisia vaihtoehtoja saaliille. Lahjoittamalla pääsisi helpoimmalla. Ketähän piinaisi?

santtu-62

• Vieras
« Vastaus #28 : 23.12.09 - klo:23:17 »
Ketähän piinaisi?
Tunnustan Antti Juhani että piinat minua, :icon_wink: koska noin kaksikymmentä vuotta, hieman ylikin sain elää meren läheisyydessä.
Silloin kalastus kuului olennaisesti elämääni… mutta toivon jos Luoja suo niin saan palata harrastuksen pariin.
Siksi haluan että pidät ”piinaa” yllä,se tukee minua pyrkimykseeni... vaikka saaliit aiheuttavat suurta kateutta minussa. :icon_wink:

:icon_cool:

santtu-62

• Vieras
« Vastaus #29 : 24.12.09 - klo:21:42 »
Tuliko tänään Jouluhauki, Antti Juhani, ja moni kiloinen?  :eusa_angel: