Kirjoittaja Aihe: Kysymys  (Luettu 30895 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Kysymys
« Vastaus #105 : 29.09.19 - klo:09:18 »
Arvailen lämpimikseni kun siellä joskus paljon kuljin. Roomalaiskatolinen kirkko? Sano vain jos meni väärin.

Tiilenpunainen kun on tummaa tiiltä, kuin viistoon Runeberginkatuun nähden kun siitä mennään kapeaa tietä ylös kaltsille, jotenkin ei heti arvaa kirkoksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 29.09.19 - klo:09:50 »
Jos kuva on jo 1800-luvun lopusta, niin mitä olisivat nuo katolla olevat rakenteet ? Onko vasemmalla oleva kivitorni ehkä hissin konehuone ? Entä oikealla olevan, pieni-ikkunaisen osan tarkoitus ?, saunat ja pesuhuone  ?

Rakennus näyttää rapatulta.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 29.09.19 - klo:12:37 »
Jokohan tärppäsi katsottuani monia satoja kuvia.
Tässä Signe Branderin kuvassa oikealla laidalla on talo jossa on nuo piirteet joista kirjoitin. Tämä on myöhemmin otettu sillä nyt on jo monia taloja viertyksin. Se vanha puutalokin on oikealla. Ollaan siis Kalliossa, kirkko sen todistaa.
Onko nämä kalliot Josafatin kallioita ?

https://www.hel.fi/hel2/kaumuseo/panoraamat/yhteiset/panoraamat_kallio.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #108 : 30.09.19 - klo:00:17 »
Eipä tärppää, olin väärässä paikassa mielessäni eli Töölössä ja Töölön kallioilla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.