Kirjoittaja Aihe: kumpi peukalo päällä?  (Luettu 37223 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
Vs: kumpi peukalo päällä?
« Vastaus #60 : 25.11.11 - klo:20:32 »
Vasen  :023: päällä. Olen sekakätinen ja -jalkainen (ja ehkä -päinenkin) ja oikeasilmäinen ja enempi looginen kuin taiteellisesti luova. Öylätti vasempaan käteen ja pikari ihan kumpaan vain. Ja nyt meni körttifoorumineitsyys.

... ja sen kun vain pahemmaksi käy! Pena käy vinoilemaan: Missä se loogisuus näkyy tässä taiteellisessa proosarunossa?

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 25.11.11 - klo:22:02 »
Aina vasen peukku oikeakätisellä. Öylätin otan oikeaan käteen, samoten viinipikarin.  Koska  :026:  Dosentti teki ristinmerkin kertaalleen, minä myös, oikealla kädellä ja ortodoksisen kirkon tapaan kolmella sormella ja oikealta vasemmalle.  
Oikea jalka on vasenta pidempi, oikealla silmällä tihrustan ja kun naapurin riita menee mielenkiintoiseksi kuuntelen vasemmalla korvalla (kämmen korvalehden takana seinässä kiinni nii sanat erottuvat vaikka vaihtasvat huonettakin....   ellet voi jollekin kiusalle mitään käännä se voitoksesi...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 25.11.11 - klo:23:46 »
Missä se loogisuus näkyy tässä taiteellisessa proosarunossa?
Perjantai-illan kunniaksi saanee loogikkokin olla hetken aikaa taiteellinen? Mutta nysse loppu, en keksi mitään nokkelaa luovaa vastausta, heippa vaan ja kiitos  :039: !
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 26.11.11 - klo:07:53 »
Vasen  :023: päällä. Olen sekakätinen ja -jalkainen (ja ehkä -päinenkin) ja oikeasilmäinen ja enempi looginen kuin taiteellisesti luova. Öylätti vasempaan käteen ja pikari ihan kumpaan vain. Ja nyt meni körttifoorumineitsyys.

Tervetuloa, looginen humoristi !    :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 26.11.11 - klo:11:05 »
Öppiäinen, kerroit itsestäsi joka tapauksessa avarasti ja syvämietteisesti laajahkoja seikkoja, se oli rohkeasti ensikertalaiseklta.  Tervetuloa. 

Teerenpelinpelin trio toivottaa    :seina: :026: :P

(Leena, Bonhoefferin Haamu ja Kissa)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mansipaani

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 26.11.11 - klo:11:12 »
Näin lääkärinä voin oman pienen empiirisen aineiston ja mutu-tuntuman perusteella todeta ,että yleensä oikea kätiset laittavat oikean peukalon päällimmäiseksi ja vasenkätiset taas vasemman.  Homma liittyy aivopuoliskoihin, osalla ihmisistä on hyvin jyrkästi lateralisoitunut aivotoiminta (eli jako vasempaan ja oikeaan), toisilla loivemmin.
Osa ihmisistä on aidosti molempikätisiä(ja -aivoisia).

En tiedä mikä-aivoinen olen, oikeakätinen ja vasenpeukkuinen.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #66 : 26.11.11 - klo:11:16 »
Miten pitää peukaloiden olla, että voi todistaa itselleen omaavansa aivot. Vasen peukalo päällä, mutta oikeakätinen ja omistan molemmat jalat, mutta en ole koskaan miettinyt kumpi jalkainen olen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 26.11.11 - klo:11:30 »
Tuosta jalkaisuudesta kysyn ovelasti jos sulla on vaikka oikea takatassu kipiänä, niin kumpi jalaka se rappusille eka laitetaan ?
jolla on jalkakipuja niin tietää kyllä.

Poissa Mansipaani

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 26.11.11 - klo:11:30 »
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivopuolisko
Suurin osa porukasta on oikeakätisiä, ja vasenaivoisia? Aihe on varmaan käsitelty jo ristiinrastiin mutta en vaivautunut lukemaan ketjua kokonaan. :P

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 26.11.11 - klo:11:44 »
Tuosta jalkaisuudesta kysyn ovelasti jos sulla on vaikka oikea takatassu kipiänä, niin kumpi jalaka se rappusille eka laitetaan ?
jolla on jalkakipuja niin tietää kyllä.

Suorastaan katala kysymys. Kyllä menen oikea jalka edellä, vaikka en kiinnitä siihen mitään huomiota kuten myöskään siihen, että vasen peukalo on päällä Tämä käsijuttu on enemmän sattumanvaraista kuin etujalan valinta. Välillä menin kyllä kun jalka oli kipeämpi vasen edellä, mutta oikeanpuolisena menen oikea edellä normaalisti.

Peruutan osan äskeistä. Se oli järkeilyä vaan ei totta. Kävin äsken hakemassa alakerrasta työkalut ja alakerrassa sattui vasen jalka kohdalle se edellä nousin portaat. Välitasanteen jälkeen oli taas oikea jalka rytmissä edellä. Eli tulen portaat ylös se jalka edellä, mikä oli kävelyssä vuorossa välttämättä asiasta mitään.
« Viimeksi muokattu: 26.11.11 - klo:11:51 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #70 : 26.11.11 - klo:11:51 »
Vasen peukalo paalla ja vasemmalla pituushypyssa ponnistus.
Oikealla astuisin ensimmaisen portaan.
Elämä on kemiaa.

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 26.11.11 - klo:12:17 »
Juu Seppos noinhan se varmaankin on, mutta silloin kun jalka on niin kipee, jotta just ja just pystyy käveleen.
Niin olen huomannut jotta kun oikea on kihtivikainen tai ruusussa, niin kun nousen rappuja, niin terve jalka edellä ja kun laskeudun rappuja, niin kipiä edellä.
Kokeilkaapa onko muillakin näin kun on takatassu kipiänä ?

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 26.11.11 - klo:12:20 »
Ei kai tuossa ole muuta mahdollisuutta. Kiivettäessä työn tekevä jalka astuu edellä ja laskeuduttaessa laskee 'kyydissä' olevan ensin alas.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 26.11.11 - klo:12:24 »
Ei kai tuossa ole muuta mahdollisuutta. Kiivettäessä työn tekevä jalka astuu edellä ja laskeuduttaessa laskee 'kyydissä' olevan ensin alas.

Muuten ylösmeno on paljon helpompaa kuin alastulo sanoo sen kokenut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 26.11.11 - klo:12:53 »
Totta, ylösmeno on paljon helpompaa ja kivuttomampaa.