Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa! 16  (Luettu 36948 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #105 : 29.06.23 - klo:13:21 »
Juvonen ja Puisto tulevat mieleen, joitten olisi suonut päästä hallitukseen mukaan.
Sakari Puisto saa ministerin pestin, jos vaan hallitus kestää yli puolikkaan kaudestaan. Purra olisi säästynyt monelta pahalta, jos olisi antanut filosofian tohtori Puistolle ensimmäisen puolikaan elinkeinoministerin salkusta.

Tämälaisen kannattajajoukon vuoksi minun on vaikea hyväksyä Perussuomalaisia:  ”Miksi vihaat Suomea? Punakki-huora. Olet tyhjäpää idiootti. Toivot, että ulkomaalaiset raiskaavat suomalaisia.” https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/84b40540-8ea6-4548-acd8-a47ab6ad87d5?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR2jdLtlnlC0GP6phkSrh3sgI407qV28Q0-zOmSFPlA8orUKgIISaqr5iF8#Echobox=1688028287

Erään persun poistin facebookin kaverilistalta, kun hän jatkuvasti kirjoituksissaan nimitteli pääministeri Marinia mm. suvakkihuoraksi. Persujen kannattajajoukko palkitsi kirjoittelijan äänestämällä hänet Lapuan kaupunginvaltuustoon.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 29.06.23 - klo:13:56 »
Kiitos ajatuksistasi Mörtti-57... pahaa pelkään, että ne ovat minunkin ajatuksiani. Olen jutellut mm. SKL:n äänestäjien kanssa ja minulla oli niin samaa tai eri mieltä... hyvin paljon eri mieltä. Mutta meillä oli keskustelusuhde. Minulta on puuttunut Persujen kontakti. Persut haluaa Suomen  muuttokielteiseksi. Minä olin eri mieltä, mutta persujen äänestäjät syyttelevät MINUA. SKL eivät. Persujen politiikassa minua viehättää aika moni asia. Mutta...

Terveisin "Ooxä joku praidi" persu sanoi minulle.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #107 : 30.06.23 - klo:15:15 »
Junnila eroaa kun muutakin tongittiin raukkamaisesti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 007

• Puheen mittainen pastilli on huvennut
« Vastaus #108 : 30.06.23 - klo:15:31 »
Junnila eroaa kun muutakin tongittiin raukkamaisesti.

Ero oli täysin oikein. Jopa teollisuuspamput ovat epäröineet, voiko Junnilan kanssa lähteä ulkomaanmatkoille edistämään Suomen kilpailukykyä. Laitilan kokoomuslainen kunnanjohtaja Kattelus erosi kokoomuksesta, koska hänen entinen puolueensa meni hallitukseen persujen kanssa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 30.06.23 - klo:15:38 »
Piste oppositiolle, ja peukku ihmiseille jotka ymmärtää mikä sopii ja mikä ei. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #110 : 30.06.23 - klo:16:09 »
Varmaan tämä oli hyödyllinen kohu.
Ja hänen eronsa varmaan hyvä asia.

Asiasta toiseen; mitä suurempi kannatus PSllä ja KDllä, sitä epätodennäköisempää on sananvapauden kaventuminen Suomessa ja näinollen sitä epätodennäköisempää on se, että minunlaiseni kristityt joutuvat syrjintätoimien kohteeksi.
Tältä pohjalta varmaan saan ymmärrystä foorumilla, miksi olen tyytyväinen nykyisiin poliittisiin voimasuhteisiin verrattuna moniin muihin lähimenneisyyden aikoihin.

Jonkinlaista vainoa on ymmärtääkseni jo kerrottu esiintyvän, en jaksa nyt sen enempää asiaa avata.
Ehkä ollaan nyt hyvällä tiellä sen suhteen.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 30.06.23 - klo:16:30 »
Jos hallitus hajoaa, PSn kannatus ehkä nousee sen verran, että seuraavien vaalien jälkeen ei ehkä tarvitse paljon neuvotella.

Oliko analyysini oikea vai väärä?

Väärä. Ei tule mikään puolue saamaan yli sataa kansanedustajaa eduskuntaan. Se olisi tilanne, jossa ei tarvitsisi neuvotella. Monipuoluejärjestelmässä kun eletään niin aina tarvitsee neuvotella, ja hyvä niin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #112 : 30.06.23 - klo:18:36 »
Jonkinlaista vainoa on ymmärtääkseni jo kerrottu esiintyvän, en jaksa nyt sen enempää asiaa avata.
Ehkä ollaan nyt hyvällä tiellä sen suhteen.

Yleensä ja usein vaino on itse hankittua. Marttyyrius on uljasta
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #113 : 30.06.23 - klo:18:39 »
Aijajaijaa, kyllä nyt taas on etsitty likaa ja löydetty.

Vasemmistosta jos Arhinmäkeä Anna Kontulaa Stalin sympatioista ja Sannan bile ja muista asioista etittäisiin, niin paljon löytyisi ja isompia asioita tai likaisempia.

Jos nyt itse ottaisin kaverin töihin, niin kattelisin miten kaveri tekee työt enkä kun kaveri on alkanut työt alkaisi silloin katteleman mitä tehnyt väärin aieemmin.

No oppositio on löytänyt keinon saada hallitus kaadettua. Hyvä tekninen tai taktinen veto heiltä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 30.06.23 - klo:18:51 »
Jos nyt itse ottaisin kaverin töihin, niin kattelisin miten kaveri tekee työt enkä kun kaveri on alkanut työt alkaisi silloin katteleman mitä tehnyt väärin aiemmin.

Ministerin asema ei ole työpaikka vaan luottamustoimi. Eduskunnan luottamus saatiin nipin napin, mutta sitten meni pääministerin luottamus.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #115 : 30.06.23 - klo:18:57 »
Vasemmistosta jos Arhinmäkeä Anna Kontulaa Stalin sympatioista ja Sannan bile ja muista asioista etittäisiin, niin paljon löytyisi ja isompia asioita tai likaisempia.

Eikö sitten kaivella?

Ihan vapaasti voisi kaivella enemmänkin. Ei saisi olla salailtavaa. Mokia jos tekee, voi katua.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 30.06.23 - klo:19:01 »
Ministerin asema ei ole työpaikka vaan luottamustoimi. Eduskunnan luottamus saatiin nipin napin, mutta sitten meni pääministerin luottamus.

Pääministerin? Eihän pääministeri tässä ole muuta kuin kellunut virran mukana ja myötäillyt.

Taisi olla viime kädessä se presidentti Niinistön tuhahdus, joka sai Junnilan tekemään johtopäätöksensä ja eroamaan.

Tai sitten Orpo ei puhu ihan totta, kun sanoo, ettei ole perussuomalaisten kanssa asiasta keskustellut. No, ehkä se tarkoittaa, ettei ole monikossa perussuomalaisten kanssa, mutta ehkä on yksikössä yhdenperussuomalaisen, eli Junnilan itsensä.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #117 : 30.06.23 - klo:19:10 »
Yleensä ja usein vaino on itse hankittua. Marttyyrius on uljasta

Tällaisia heittoja on helppo heittää kun itse on turvassa.
Ei tällaisella tiedolla ole mitään auttavaa merkitystä henkilölle, joka vakaumuksensa takia on joutunut ahtaalle.

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 30.06.23 - klo:19:20 »
Timo Soini menetti perustamansa puolueen, kun ei asettanut kannatusnostetta haaliessaan minkäänlaisia rajoja äärioikealle.
Petteri Orpon hengailu persujen kanssa kostautuu nyt, kun kokoomuksen arvot ja aatteet heitettiin menemään oikeistohallitusta kootessa. Jotkut kokoomuksen jäsenistä ovat tämän vuoksi osoittaneet pettymyksensä julkisesti. https://yle.fi/a/74-20039009
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #119 : 30.06.23 - klo:19:31 »
Tanskassa asuessani, niin yksi sen aikainen paras kaverini oli tollainen ääri oikeistolainen ja kannatti white pover liikettä ja pikku moiottoripyörillä ajeltiin ja tultiin hyvin juttuun.
Olin kai kuin pena täällä se tolkun ääni sen kummemmitta moralisoimatta.
Tultiin hyvin juttuun Torbenin kanssa, eihän oltu samaa mieltä kuin, että yhdessä sekoilu ja tyttöjen naurattaminen meiltä sujui.

Mun siskoni luona kävi öö olikohan ei ollut Malm ö mutta joku rajakaupunki jossa eli Tanskasta kiven heiton päässä, siis Helsingborg,,öö kai no hän oli siellä afrikkalaisten maahantunkeutujien kanssa jossain kommuunissa jossa kävin jonkun kerren ja ihan ne oli siis mamut terroristeja ja kovasti käytti mun sinisilmäisyyttäni hyväksi.
Siitä voisin kirjoittaa kirjan.

Mistähän taas olin kirjoittelemassa, kun ajatukset taas vei aiheesta.

Niin se taisi olla toi poliittinen yhteistyö.
Voinee se onnistua persujen kanssa, kuten mulla nuoruudessa kaverin kanssa kun vihas kuningatarta ja meinasi räjäyttää koko huoneen ilmaan ja ties mitä se kaverini suunnitteli.

Kaikki valta tekoälylle!