Kirjoittaja Aihe: Nyt 29  (Luettu 20358 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Nyt 29
« Vastaus #75 : 26.06.21 - klo:10:50 »
Hyvää juhannuspäivää!

https://www.youtube.com/watch?v=0v32dvCJwMg

Tuollainen hieno laulu, mulle uusi, aion opetella!   :023: :039:

Itse olen kerännyt linkkejä viime viikonlopun Sanan suvipäiviltä, pitivät striimaten
Treen Aleksanterin kirkossa.
Siellä mm. Roomalaiskirje ja kasvuun liittyvät asiat esillä ja paljon lauluja viisikielisestä
ja mm. Gospel Gentlemisen (Simojoki, Laaksonen, Löytty) konsertti.
Olin reissussa silloin, niin jälkikäteen olen linkkejä kuunnellut.
Harmi kun gentlemens oli vain livenä, ei jälkilinkkiä, onneksi mulla edes cd,
mutta siitähän puuttuu kaikki herrojen mukavat välijuttelut.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Nyt 29
« Vastaus #76 : 26.06.21 - klo:10:56 »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 29
« Vastaus #77 : 27.06.21 - klo:08:40 »
Naapuriston kissa vie hermoni, tai isäntänsä.  Se jätetään viikonlopuiksi oman onnensa nojaan, ja ilmestyy tänne ruokaa kärttämään. ok, syötän, ettei se toista tapa mustarastasta meidän pihasta.  Omn toi mitettu se poliisivoimin jo kertaalleen Viikin löytöeläintaloon mutta ne onnettomat antoivat sen takaisin. 

Viikoilla sitä ei näy.  Istuu terassilla mouruamassa kunnes saa ruokaa, ja syö kuin ei olisi ikinä ruokaa nähnyt. Ja lappaa sisälle, kun ovi nyt on auki koko ajan. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Nyt 29
« Vastaus #78 : 27.06.21 - klo:12:53 »
Paremmin jakselen, mutta ei vielä puhettakaan pyörälenkistä yms.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Nyt 29
« Vastaus #79 : 28.06.21 - klo:07:16 »
Toki rajankäyntiä käytiin siitä,  että kuka on kristitty. Kristitty esim. hyväksyy Athanasiuksen uskontunnustuksen(tai jotain tämän suuntaista sanottiin) eli siis sen  jossa kristillisen uskon sisältö on esitetty tiiviissä muodossa.  Ja kristittyjä on kaikissa kristillisissä porukoissa ja juuri tämän joukon kanssa on se kristittyjen yhteys, ei kaikkien kristillisiin järjestöihin  kuuluvien kanssa.

Taisin sekaantua. Sen täytyy olla niin, että juuri tässä tapauksessa kyse olikin Apostolisesta uskontunnustuksesta eikä Athanasiuksen uskontunnustuksesta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33901
Vs: Nyt 29
« Vastaus #80 : 02.07.21 - klo:18:49 »
Siirryn sukkelasti Kauhavan Juhlilta  Espanja- Sveitsi välierää seuraamaan.

Juotiin iltakahvit jotta jaksaisimme katsoa tiukan Belgia-Italia ottelun myöhemmin. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Nyt 29
« Vastaus #81 : 03.07.21 - klo:20:12 »
Kesäflunssa alkaa olla takana.

Eilen illalla tunnin pyörälenkki vakioreitilläni piiiiitkästä aikaa, ja hyvinhän se sujui,
ei ollut liian kuumakaan kun oli pieni tuulenhenkäys ja aika paljon varjoisia paikkoja.

Tänään on sitten tullut soutuvene pestyä, ehkä huomenna soutulenkille jos suht.koht. tyyntä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Nyt 29
« Vastaus #82 : 06.07.21 - klo:09:40 »
Morjensta!

Vähän pilvisempi päivä valjennut, helleraja ylittynee kyllä tänäänkin.
Sen verran tässä lösähtänyt ja otan löysästi etten jaksa ja osaa paneutua tuonne
pitkään ja perusteelliseen suvaitsevaisuus-keskusteluun, toki paikallaan sekin.

Muutoin elämä jatkuu entisin elkein, pyörälenkit siirtyneet viileämpään ilta-ajankohtaan,
mutta jatkuu kuitenkin.
Ja pesty soutuvene odottelee soutajaa, ehkä lähipäivinä sinnekin.

Tulehan Veli Veneheitto mukaan taas kertoilemaan kuulumisiasi ja touhujasi tänne.

Ja Thomakselle haluan sanoa että jos olen hiljainen enkä ota kantaa enkä selkeästi puolusta,
niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että olisin sinua ja Siionin virsien käännöstyötäsi
vastaan.
Toki on kyllä niin että meidän tulisi olla liikkeellä ja toimia hyvien asioiden puolesta,
vastustaja on kyllä liikkeellä valkeuden vaatteisiin piiloutuneenakin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 29
« Vastaus #83 : 07.07.21 - klo:11:19 »
Morjensta!

Vähän pilvisempi päivä valjennut, helleraja ylittynee kyllä tänäänkin.
Sen verran tässä lösähtänyt ja otan löysästi etten jaksa ja osaa paneutua tuonne
pitkään ja perusteelliseen suvaitsevaisuus-keskusteluun, toki paikallaan sekin.

Muutoin elämä jatkuu entisin elkein, pyörälenkit siirtyneet viileämpään ilta-ajankohtaan,
mutta jatkuu kuitenkin.
Ja pesty soutuvene odottelee soutajaa, ehkä lähipäivinä sinnekin.

Tulehan Veli Veneheitto mukaan taas kertoilemaan kuulumisiasi ja touhujasi tänne.

Ja Thomakselle haluan sanoa että jos olen hiljainen enkä ota kantaa enkä selkeästi puolusta,
niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että olisin sinua ja Siionin virsien käännöstyötäsi
vastaan.
Toki on kyllä niin että meidän tulisi olla liikkeellä ja toimia hyvien asioiden puolesta,
vastustaja on kyllä liikkeellä valkeuden vaatteisiin piiloutuneenakin.

Pidän ainakin nyt taukoa, mansikka-aika ja tulee tehdyksi ylipitkiä päiviä. Minähän vain pirtissä jalostan, mutta Kaarina on helteessä hepakassa.
Jatkokirjoitteluistani en osaa sanoa mitään. Minua alkoivat asiat stressata. Täällä foorumilla on sellaista eriarvoisuutta ilmassa :003:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Nyt 29
« Vastaus #84 : 07.07.21 - klo:13:32 »
Kiva kuulla sinusta veli!
Hyvää mansikka-aikaa, rentouttavaa kesää!
Täällä odottelemme mustikka ja vadelma-aikaa, helteet saisi kyllä mennä ohi,
ei nämä ole mitään marjanpoimimissäitä.
Täällä saamme kirjoitella ihan omia juttujamme välittämättä muiden mielipiteistä.
Toki on hyvä keskustella, rikkautta, avartaa näkökulmia.
Mutta jos pahasti tökkii, niin saadaan keskeyttää, vetäytyä hetkeksi takavasemmalle,
ja aloittaa jotain uutta, tai hypätä kanssakirjoittajan kelkkaan uudella innolla.

 :eusa_angel: :023: :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Nyt 29
« Vastaus #85 : 12.07.21 - klo:12:07 »
Helteet sen kun jatkuu...onhan tähän jo vähän tottunut.
Saisi kyllä pysyä alle 30 asteessa.
Sadetta kaivataan, varsinkin mustikat ja vadelmat, toki kaikki muutkin, mutta nuo nyt
mielessä kun eilen tuli vähän metsien laidoilla piipahdettua.

Pyörälenkkejä olen jatkanut iltojen "viilentyessä"
Eilen pyöräilin Lehijärven uimarannalle ja reilun vartin uiskentelin, oli aika rankkaa
kovassa aallokossa, täytyy ottaa uusiksi tyynemmällä kelillä.
Järvien vedet niin lämpimiä ettei siellä kylmä tule, eikä juurikaan virkistä.
Jep, ja yhden kerran olen käynyt soutulenkilläkin, suunnitelmissa jatkaa sitäkin.
Pidemmät pyörälenkit saa odottaa hellejakson päättymistä, siis pojan luokse ja kotimökille,
tunnin vakiolenkit sujuneet nytkin pienessä tuulessa ja illan 25 asteen lämmössä.

Noh, tällaista turinaa tänään.
Helle tuntuu lösähdyttävän kirjoitusinspistäkin, puhumattakaan taloyhtiöjutuista,
sudokuja saan kyllä täyteltyä varjon puoleisella terassilla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Nyt 29
« Vastaus #86 : 14.07.21 - klo:14:08 »
Helle jatkuu....tänään ja huomenna kaiketi yli 30, sitten pitäisi vähän helpottaa.

Tänään tulin käyneeksi melko aamusella 8.30 - 9.30 vakiopyörälenkilläni, se olikin hyvä homma,
vasta paluumatkalla lämpötila 25 vaiheilla.
Pyöräillessä aina vähän viimaa, niin hikiset käsivarret sai mukavaa viilennystä.
Enkä mielestäni lämpötilan takia uuvahtanut vaan polkemisen rasituksesta, no, ehkä molempia.

Pyöräillessä kerkii aina miettimään kaikenlaisia Havukka-ahon ajatuksia....
niinpä nytkin mietin mikä aika kesästä on menossa, kun kerran vuokko, kielo ja voikukka-aika
on taaksejäänyttä....päädyin siihen että nyt on kellokukkien, ohdakkeiden, horsmien,
perunankukkien ja variksenpoikasten lentoharjoittelun aika.

Vähän mietin josko tässä vielä polkisin uimarannalle, nyt olisi tyynempi keli uida järvessä
ehkä puolisen tuntia, tuntuu kyllä vähän kuumalta lähteä tähän aikaan polkemaan,
tosin pääsishän sinne rannalle autollakin, se onkin ainoa paikka missä meillä on viilennystä
konevoimalla saatavissa. Kai pitää ilmalämpöpumppua ruveta ainakin harkitsemaan.

Illalla sitten on Joensuussa yleisurheilua kakkosella nähtävissä.
Itse olen kyllä Ruuskasen kannalla että hän vielä pääsisi olympialaisiin, Helander kerkii
vielä tulevina vuosina, tosin Suomen seuraava keihäsvaltti taitaa olla Topias Laine.

Nyt kahvinkeitolle... :kahvi: :eusa_angel: :023: :039:


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33901
Vs: Nyt 29
« Vastaus #87 : 14.07.21 - klo:14:20 »
Me ehdimme jo ip-kahvit juoda, parvekkeella juotiin. Sinne ei vielä paista aurinko ja kun partsimme on ns. kulmaparveke, ikkunat kahteen suuntaan, saadaan sinnekin läpiveto. Ei mitattu asteita vielä sieltä. Sisällä on toistaiseksi pysynyt alle 25 asteen-

Toimimme juuri annettujen ohjeiden mukaan. Yöllä kaikki lävet auki, ja iltapäivällä suljetaan.

Minä en muista juuri pohdiskelleeni mitään erityistä tänään. Luin taas muutaman sivun Palavaa ruokoa. Sitä sulattelen ja ihmettelen kirjoittajan syvää tietoa .

Tulin koneelle laittaakseni soimaan pitkän taltioinnin klassista musiikkia, lepäilläkseni vuossa vuoteellan sitä kuunnellen.

Joku kivanlainen visa olisi ensin mukava käydä läpi. IS n  Älypäästä niitä löytyy.

Illalla samoin Joensuun yu-kisaan.  En suosi kumpaakaan keihäänheittäjää. Onnea kummallekin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Nyt 29
« Vastaus #88 : 14.07.21 - klo:16:38 »
Kuulostaa hienolta tuo Riitan ja Matin kerrostaloasunto, vähän samoin kuin yhden
ystäväpariskunnan osallakin Vesijärven urheilukeskuksen puolella.

Eipähän tullut uimarannalle lähdettyä edes autolla, nyt illan viilenemistä ja Joensuun kisojen
alkua odotellen.

Vielä aamun ajatuksia pyörälenkiltäni.
Huomasin että  yksi ohrapelto oli jo vähän vaalenemaan päin.
Usein mulla putkahtaa jokin laulu mieleen milloin mistäkin syystä, nyt tuli
"Viikate käy työhön kypsää viljaa korjaamaan.......anna vielä aikaa uuteen huomiseen...."
jotain tuollaista, en osaa vielä ulkoa, sen verran treenannut/kerrannut olen että mielessäni
hyräilin, pyöräillessähän laulaminen on vähän hankalaa, yksin autoillessa useinkin jotain.
Tuossa laulussa hengellinen sanoma, löytyy Simojoen nuottikirjasta.
Tuubista löysin vain tuon yhden aika taiteellisen version, sanat kuuluu vähän heikosti.

https://www.youtube.com/watch?v=p1prwz0xoiA

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734