Kirjoittaja Aihe: Kävitkö kirkossa 22  (Luettu 34583 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #30 : 27.05.19 - klo:00:10 »
Ja minä kävin Korson kirkossa...hyvä että paikka löytyi, navigaattori oli tarpeen.
Eka käyntini Korson keskustassa, enkä toista kertaa kaipaa...aivan kamala sumppu...
siis tällaisen maalaisen näkökulmasta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #31 : 29.05.19 - klo:19:27 »
Anteeksi en oo käynyt oon vaan ollut töissä pyhät ja illat ja pyhätkin.

Asiaa kirkossa käynti sivuten.

Eilen juttelin mun työkaverini kanssa, joka on yhtäitseppäinen ja periksiantamaton ja painaa sisulla, kuin minäkin, vaikka mulla se ero, että väsyneenä mä alan hermottomasti vitsailemaan ja mitä väsyneempi sen hullumpia juttuja tulee.

Äh mistä taas piti.
Niin siis niinku toi kundi vaimonsa kanssa lähti tänään Moskovaan.
Kysyin, et no miks sinne?
Hän et tapaamaan jotain Jumalasta kait seuraavaa mummoa.
Mun venäjänkieli nyt ei ihan paras, mutta jotain sinne päin.
- Kysyi, et ai jaa. Rukoileeko tää nainen sun puolesta ja antaa profetian?
- Hän ei kun se on ikoni, hän tekee ristinmerkin sen edessä ja rukoilee.
- Mä, et aijaa tosi hienoa. Toivottavasti auttaa.
Aika kova homma meette sinne junalla ikonin eteen.
-Hän, et no joo, tää ikoni on kuuluisa, sinne tulee porukkaa ympäri venäjää ja jonottaa joutuu 3, 5 tuntia ainakin.
- Mä et oho aika kova homma.
Toivottavasti auttaa ja eihän sulla edes ole mitään suurempia ongelmia, sullahan menee hyvin. teet mun kaa töitä ja mä täytän sun taskut rahalla.
- Hän, et no joo, muijalla oli syöpä ja hän rukoili paljon ja parantui ja on kovasti uskonnollinen nyt.
Mä, et joo ja kerroin, et ajoin yhen rekan kaa nokkakolaria ja tein kyllä ristin merkkiä ittekkin ja sit juttu menikin, miksi ihmiset tulee uskonnollisiksi.

Eli kyllä tää meikäläisen, et en käynyt kirkossa, kun oli töitä, niin on aika huono tekosyy, kun jengi tekee jotain tollaista, et pääsee ikonia kumartamaan.

Jotenkin mun kova sydämeni pikkasen avartu ja tuli pikku sääli nuorta pariskuntaa kohtaan, vaikka kait itestä tulis olla enempi huolissaan?

Mistähän taas piti kirjoittaa?
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #32 : 30.05.19 - klo:11:08 »
Radiojumalanpalvelus Riihimäeltä. Kaupunki tuli minulle tutuksi yhdeltä laidalta ammattini vuoksi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #33 : 30.05.19 - klo:14:26 »
Kuuntelin saman eikä ollut hullumpi. Samalla iloitsin, etä uudella papillamme on kotikylä Lapualla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #34 : 02.06.19 - klo:11:52 »
Istuimme tv-tuolikirkossa ja kuuntelimme motoristien messun Liedossa.
Hyvä saarna, loistava musiikki ja kaikki  a i t o a !

https://areena.yle.fi/1-4587290

Muutamia viikkoja sitten poiketessamme Neste Taukotuulessa tuossa lähellä oli kymmenittäin motoristeja menossa kaiketi Lietoon. Näimme monta Gospel-riders takkia.
Lähetyksestä tänään näkyi että Varsinais-Suomessa oltiin alkukeväässä sillä tuomi oli vielä nupussa ja muutamat koivut lähes hiirenkorvattomat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #35 : 10.06.19 - klo:08:21 »
Olimme Mukkulan kirkossa eilen.  Väkeä oli vähän mutta Helenan saarna kosketti syvältä ainakin meitä kahta. Pyysin saada siitä kopion ja tässä se on:

https://drive.google.com/file/d/0BwuIuK3-RJlAVTJ6ZXJ6NVNNUHZHMk9YNmtxZXpnYlZQUllN/view?ths=true
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #36 : 16.06.19 - klo:12:39 »
Tänään emme olleet kirkossa vaan luonnon helmassa kokemassa Luojan antamaa kaunetta.

Heinäkuun YLEn radiojumalanpalvelukset:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/05/21/jumalanpalvelukset-heinakuussa

Samalla kyselen; Mikä kirkko esiintyy ohjelman otsakkeen kuvassa? Tututa kyllä näyttää mutta en tunnista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #37 : 16.06.19 - klo:13:36 »

Ikävä kyllä meitsi vaan netin välitykseltä kuunnellut ties millaisia saarnoja, kun vaan työtä puskenut.

Kyllä sitä kaipaa körttiseuroihin, jossa voi olla ihan kuuntelijan paikalla.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #38 : 16.06.19 - klo:17:11 »
Samalla kyselen; Mikä kirkko esiintyy ohjelman otsakkeen kuvassa? Tututa kyllä näyttää mutta en tunnista.

Kälviän kirkko lähellä, ei ole kuitenkaan tuo, siellä tapuli isompi, puinen pieni ristikirkko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #39 : 16.06.19 - klo:18:06 »
Sukulaispoika konfirmoitiin Oriveden kirkossa. Selkeän arkkitehtuurin kauneus ei puhuttele kaikkia. Niinpä kirkkosaliin oli tuotu monenlaista ylimääräistä. Sitä olen jo tottunut ihmettelemään. En enää jaksa närkästyä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #40 : 16.06.19 - klo:18:44 »
Sukulaispoika konfirmoitiin Oriveden kirkossa. Selkeän arkkitehtuurin kauneus ei puhuttele kaikkia. Niinpä kirkkosaliin oli tuotu monenlaista ylimääräistä. Sitä olen jo tottunut ihmettelemään. En enää jaksa närkästyä.

Oriveden kirkon suunnittelivat Kaija ja Heikki Siren joiden Kirsi tytär oli luokkatoverini ja Sara oli pari luokkaa alempana.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #41 : 22.06.19 - klo:12:23 »
Säräisniemen juhannuskirkossa. Sain jutella evp-tohtorimajurin kanssa. Hän tarttui uusimuotoisen koulutuksen suomaan uraputkeen.
Pidin saarnasta, sillä se oli huolella koottu ja oli riittävän pitkä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #42 : 22.06.19 - klo:14:32 »
Olimme tv:n Reissukirkossa. Pidän tästä papista, pidän Ida Elinan musisoinnista ja Nanna Susi on muuten kiva, perhetuttukin.

Vain saamelaisnaisen negatiivisuus ei ollut kivaa. Niille ei kelpaa paljon mikään !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #43 : 22.06.19 - klo:15:28 »
Tänään emme olleet kirkossa vaan luonnon helmassa kokemassa Luojan antamaa kaunetta.

Heinäkuun YLEn radiojumalanpalvelukset:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/05/21/jumalanpalvelukset-heinakuussa

Samalla kyselen; Mikä kirkko esiintyy ohjelman otsakkeen kuvassa? Tututa kyllä näyttää mutta en tunnista.

Hei Riitta-mummi ja hyvää juhannusta,

minä tsekkasin tuon kuvan tiedot ja minusta näyttää siltä, että kuvassa on Purmon kirkko.

ÖÖhh... en tosin tiedä, missä se Purmo sijaitsee.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #44 : 22.06.19 - klo:18:22 »
Hei Riitta-mummi ja hyvää juhannusta,

minä tsekkasin tuon kuvan tiedot ja minusta näyttää siltä, että kuvassa on Purmon kirkko.

ÖÖhh... en tosin tiedä, missä se Purmo sijaitsee.

KVG Katso "vanhus" Googlesta eli katsoin wikipediasta varmuuden vuoksi vaikka käsitys oli, mutta kun siitä ei ole kuullut aikoihin mitään.

Wikipedia "Purmo oli Pohjanmaalla sijainnut Suomen kunta. Purmon kunta liitettiin 1977 Pietarsaaren maalaiskuntaan (vuodesta 1989 alkaen Pedersören kunta). Purmossa sijaitsee Antti Hakolan vuonna 1772 rakentama puukirkko. Purmossa sijaitsevasta Ilveskivi-nimisestä siirtolohkareesta on saatu aihe Purmon entiseen kunnanvaakunaan."
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi