Kirjoittaja Aihe: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti  (Luettu 2603 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #30 : 22.05.18 - klo:23:10 »
Mun faijja vainaa sanoi aina mulle, että Markku poikani ole huolellinen työssäsi.
Mutsi opetti, et ole nöyrä.

Heh, noilla kun sitä pärjäisi, niin minähän olisin jo vaikka missä  :icon_lol:. Eivät ole tämän päivän työelämässä arvostettuja hyveitä. Supliikki se on mikä maailmaa pyörittää!

Nihkeä tilanne nyt, tuli kutsu rekrytointikoulutuksen orientaatiojaksolle joka olisi Helsingissä ja ja joka ei siis takaa mitään duunia eli voi olla ihan turhaa ja majoituskin pitäisi itse maksaa siltä ajalta. Ja juuri silloin on mulle varattu sekä peräpukamaleikkaus että vatsan tähystys, joihin kumpaankin olen intopiukkana menossa. Mutta kai se on työttömän velvollisuus ennen muuta yrittää työllistyä, ja terveydestään voi taas huolehtia sitten kun työtä on? Ai niin ja yksi "työllistymistä edistävä" hömppäkurssikin olisi peruttava tuon Helsingin-keikan takia. Äh, miksei joku keskusvirasto voi koordinoida näitä? Äänestäkää mitä teen, en minä osaa päättää!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #31 : 23.05.18 - klo:07:41 »
Ei renkää järjestää mitään äänestystä, olet kirjoitustesi perusteella kaikilla tavoilla asiallinen ihminen.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 30.05.18 - klo:15:49 »

Taas on hiki valunut ja vesi vantaanjoessa virrannut, mutta ei uutta auringon alla.

Samanlaista kun oli jokunen vuosi sitten yrittäjänä, niin sama laulu jatkuu.
Siis ensin hiki lentää kun painaa duunia ja sitten hiki lentää, kun saa stressata laskujen kanssa, kun asiakas ei tahdo millään hyväksyä hintaa ja tunteja ja saa selitellä ja riidellä.

Siis olen nyt tehnyt suht pienelle firmalle alihankintaa, mutta Herralle kiitos isolle firmalle tai parille meni parempaa urakkalaskelmaa läpi.
Niitten kanssa ei ole niin vaikeaa, kun se homma alkaa pyörimään.
Aikoinaan tein Itä Keskukselle töit ja oli laskutusnumero.
Sieltä vaan soitettiin Markku mee tekeen sinne autohalliin sitä ja tätä ja muualle ja koskaan ne ei edes tarkistanut miten kauan meni, kait joku joskus kävi toteamassa, että toikin on tehty, mutta niille oli helppo tehdä.
Avaruusolentojen tutkija.
Ufologi.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #33 : 25.02.19 - klo:11:51 »
Tänään aloitan pienen projektin. Kokeilen ensin minkä vaikutuksen värillinen antiikkivaha tekee vanhaan 'ruokasalin' kalustoon.

Ostin purkin tumman tammen väristä vahaa, ohutta teräsvillaa hiontaan, trasselia levitykseen ja kiillottamiseen ja hengityssuojaimen.

Teen sen parvekkeella mutta käryä siitä silti jonkin verran tulee. Kuivuminen kestää neljä tuntia ja sitten kiillottamaan.

Vanha kalusto onkahdeksakymmenen vuoden aikan saanut kolhuja, niin kuin ihminenkin, ja kaipaa entraamista. :023: :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #34 : 25.02.19 - klo:16:56 »
Käsittelin kolmen tuolin puuosat.Istuinlevyt otin pois ja ne olivat kevyet nostaa ja pyöritellä parvekkeella.

Sisätiloissa tätä ei pidä ollenkaan ryhtyä tekemään, ellei ole työhuone jossa on hyvä ilmanvaihto.

Aine on tulenarkaa ja käsitellyt villat ja trasselin laitoin veteen, kuten ohjeessa neuvottiin.

Hyvät niistä tuli, eron huomaa kun laittaa vierekkäin käsitellyn ja käsittelemättömän tulolin.

Aine on päähän käyvää, sain pienen päänsäryn.

Loppuviikosta jatkan jahka huominen silmäpisto on asettunut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)