Kirjoittaja Aihe: Herännäisyys mediassa  (Luettu 22927 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #15 : 15.08.06 - klo:00:44 »
Lainaus käyttäjältä: "llwyd"
Sinänsä on surullista miten periferistä uskonto nyky-yhteiskunnassa on.

ja sinänsä on myös kummallista se että toimittajat kirjoittavat joskus uskonnosta mitä vaan, ilman faktojen tarkistamista. Jos samaiset toimittajat kirjoittaisivat samanlaista mutua muusta niin johan jo todettaisiin että "koulunpenkkiin takaisin, ja äkkiä".

Toinen yleinen vitsi on miten tietyt lehdet uutisoivat hengellisiä kesäjuhlia. eikös arvoisa HS ainakin yhteen aikaan listannut juhlilla myytävät ruoat, se kai oli uutisarvoisinta toimittajan mielestä? :-? Tänä kesänä HS-jutut jäi lukematta mutta esim Yle-TV uutisoi asiallisesti Ylivieskasta!

Poissa Hanna

• armon kerjäläinen
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #16 : 15.08.06 - klo:17:41 »
Itsekin jonkin lauseen alusta tuota City-lehden juttua luin, mut sitten annoin olla kun huomasin ettei toimittajalla oo hajuakaan asiasta. Mua ei kyllä asia sinänsä haitannut, koska kuten Myyris jo aikaisemmin tässä ketjussa totesi ei ole City-lehti minunkaan mielestäni koskaan objektiivinen väittänyt olevansakaan.Oli kyllä itsetutkiskelun paikka kun aikoinaan otti enemmänkin pannuun kun kotikatu-tvsarjassa Janne Mäkimaa "hurahti" körttiläisyyteen :lol:

Mä olen ainakin tottunut esittelemään itseni ja vakaumukseni tyyliin: Olen körttiläinen, mut ei meillä siis ole kymmentä lasta...Niin suloisesti useimmilta menee kaikki herätysliikkeet sekaisin. Kuitenkin vaikka alkukysymys olisi: Onko teillä sama raamattu kuin muilla?voi saada aikaan erittäin mielenkiintoisia keskusteluja ja toivonmukaan muutaman ihmisen jonka yleissivistys ulottuu herätysliikkeisiinkin asti!
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa mies valaan vatsasta

• ystäväkansaa
    • Valokuvia
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #17 : 15.08.06 - klo:20:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Hanna"
Kuitenkin vaikka alkukysymys olisi: Onko teillä sama raamattu kuin muilla?voi saada aikaan erittäin mielenkiintoisia keskusteluja ja toivonmukaan muutaman ihmisen jonka yleissivistys ulottuu herätysliikkeisiinkin asti!

Taitavat sekoittaa jopa kristinuskosta erkautuneisiin liikeisiin, joista jotkin käyttävät omaa painostaan raamatusta.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa suorastas

• Körttiläisyyden jäljillä
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #18 : 22.09.06 - klo:21:36 »
Kuulostaa vakaasti siltä että siinä uudessa SubTV:n mainoksen alussa puhutaan Paavo the Ruotsalaisesta saatoin toki kuulla kolmesti väärin.

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #19 : 24.09.06 - klo:12:44 »
Lainaus käyttäjältä: "suorastas"
Kuulostaa vakaasti siltä että siinä uudessa SubTV:n mainoksen alussa puhutaan Paavo the Ruotsalaisesta saatoin toki kuulla kolmesti väärin.

Siinä SubTV 5 vuotta -mainoksessa jossa tulee eri ohjelmista pätkiä sanotaan yhessä pätkässä jotain tietovisaa (?) että "Hänen kysymyssarjansa käsittelee Paavo Ruotsalaista..."
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #20 : 24.09.06 - klo:14:11 »
Sehän oli Kirsti Rautiainen ja legendaarinen Tupla vai kuitti. Ohjelmassa kisailivat eri alojen harrastajat ja Rautiainen teki joskus aika lailla työtä voidakseen kysyä riittävän vaikeita. En tiedä, millainen Paavo Ruotsalaisen tuntija aikoinaan siinä ohjelmassa oli tentattavana, mutta  todella tietäviä tyyppejä seurattiin kovin kiinnostuneina. Hyvässä lykyssä körttiläisyyskin oli hetken aikaa pop (sellaista sanaa silloin käytettiin).

Poissa Laura

• Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #21 : 24.09.06 - klo:22:05 »
Hyvä Paavo!

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #22 : 26.09.06 - klo:22:02 »
Radion "tänään 50v sitten" tuli sattumalta TÄNÄÄN (26.9) tämä:
toimittaja Niilo Ihamäen "mikrofonivierailu" Lapuan Ruhankylässä jossa seurojen valmistelua. Mainitaan mm pukeutumistyyli, kuppimäärä (jo silloin... :-), siivoaminen ja jopa pappia kuljettaneen auton väri mutta itse seuroista ei ole mitään :(

http://ra.yle.fi/ramgen/radiopeili/sound/auto/tanaan50.ra
ja voit klikata suoraan n 3min kohdalle

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #23 : 26.09.06 - klo:22:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Sehän oli Kirsti Rautiainen ja legendaarinen Tupla vai kuitti. Ohjelmassa kisailivat eri alojen harrastajat ja Rautiainen teki joskus aika lailla työtä voidakseen kysyä riittävän vaikeita. En tiedä, millainen Paavo Ruotsalaisen tuntija aikoinaan siinä ohjelmassa oli tentattavana, mutta  todella tietäviä tyyppejä seurattiin kovin kiinnostuneina. Hyvässä lykyssä körttiläisyyskin oli hetken aikaa pop (sellaista sanaa silloin käytettiin).

Jos muistan oikein niin hän oli myös nimeltään Ruotsalainen ja kotoisin Pyhäsalmelta. Näin aikoinaan  tämän tupla tai kuitti ohjelman.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hupa

• Valoa vaikk' en näekään...
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #24 : 27.09.06 - klo:20:30 »
Minua kiinnostaa tämä mielipiteiden (lievä) jakautuminen täällä: hermostuako Citystä vai ei? Moni on sitä mieltä, ettei se ole uskottava tiedotusväline ollenkaan, joten ei tarvitse välittää. Uskottava tai ei, mutta suosittu se on - ja vaikka minulla ei ole tieteellisiä perusteluja, niin arvelen että suurin osa Cityn lukijakunnasta on niitä, jotka ottavat Ari Peltosen jutun totena. Siitä minun mielestäni pitää huolestua.

Niin paljon vinoa katsetta tuli teininä körttiläisyyden tunnustamisesta, että soisin, että nykypäivän teinit olisivat viisaampia. Siinä viisastumisessa tuonkaltaiset artikkelit eivät auta, siitä olen varma. Mutta en minä vaan tiedä, mitä asialle voisi tehdä.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #25 : 28.09.06 - klo:08:53 »
Lainaus käyttäjältä: "hupa"
Uskottava tai ei, mutta suosittu se on - ja vaikka minulla ei ole tieteellisiä perusteluja, niin arvelen että suurin osa Cityn lukijakunnasta on niitä, jotka ottavat Ari Peltosen jutun totena. Siitä minun mielestäni pitää huolestua.

Aliarvioitko nyt nuoria? Kyllä nuoret ymmärtävät, mihin Ari Peltonen pyrki.

Lainaus
Niin paljon vinoa katsetta tuli teininä körttiläisyyden tunnustamisesta, että soisin, että nykypäivän teinit olisivat viisaampia. Siinä viisastumisessa tuonkaltaiset artikkelit eivät auta, siitä olen varma. Mutta en minä vaan tiedä, mitä asialle voisi tehdä.

Teinithän ovat nuoria, jotka etsivät itseään ja suhtautuvat kriittisesti lähes kaikkeen.
Acta, non verba.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #26 : 28.09.06 - klo:10:19 »
Nuorten maailma on usein julma, varsinkin jos ottaa kaiken herjan tosissaan. Pirullisinta taitaa olla se, että tosikkoihin usein kohdistetaankin ilkeimmät kommentit, he kun reagoivat selkeimmin. Toisin sanoen ovat hyviä peilejä. Välillä pitäsi nuoria itseäänkin muistuttaa, että harjoitusotteluita ne ovat enimmäkseen siinä iässä. Aikuisten julmuus taitaa kätkeytyä ns hyvän käytöksen alle ja on siksi vaarallisempaa.

Nuorisokulttuuria sivuava media pelaa varmaan samaa peliä. Se vain saa kannanotoilleen painoa tehokkaasta levityksestään. Läpän heitto saattaa vaikuttaa perustelluilta kannanotoilta.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #27 : 28.09.06 - klo:10:33 »
Lainaus
Aikuisten julmuus taitaa kätkeytyä ns hyvän käytöksen alle ja on siksi vaarallisempaa.

Minulla ei ole kovin hyvä käytöstapoja ja niinpä sanot asiat suoraan niin kuin ne ovat. Ihmisten on kovin vaikea vastaanottaa rehellistä puhetta vastaan. Joillekin se tuntuu olevan jopa ylivoimaista. Yleensä saan vastineeksi valtavan määrän mitä epäuskottavampia selityksiä. En ymmärrä, miksi ihmiset eivät pysty kohtaamaan paljaita tosiasioita.

Lainaus
Nuorisokulttuuria sivuava media pelaa varmaan samaa peliä. Se vain saa kannanotoilleen painoa tehokkaasta levityksestään. Läpän heitto saattaa vaikuttaa perustelluilta kannanotoilta.

Mulla on kaksi metalcorepoikaa, jotka haistattavat pitkät kaiken maailman
suosikeille ja citylehdille. Se on UG (eli undergroud), joka vetää.  :wink:
Acta, non verba.

Poissa hupa

• Valoa vaikk' en näekään...
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #28 : 28.09.06 - klo:15:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"

Aliarvioitko nyt nuoria? Kyllä nuoret ymmärtävät, mihin Ari Peltonen pyrki.

No toivottavasti, silloin huoli on tietysti turha. En vaan itsekään ymmärrä mihin A.P. pyrki. Ärsyttämiseen? Jos kyseessä oli puhdas provosointi, niin A.P. ei erityisen fiksusti reagoinut saamaansa palautteeseen (luin nettisivuilta kommentteja, joita silloin oli vasta parikymmentä tms, sittemmin en ole käynyt). Provosoitui itsekin ja vauhkosi. Se saa minut epäilemään että hän taisi olla tosissaan - miksi muuten hän olisi hermostunut saamastaan kritiikistä?

Ja voi olla, että olen turhan skeptinen, mutta en jaksa luottaa yläasteikäisten medialukutaitoon kovinkaan paljon. Tuskin heille on kovin tuttua se että joku tunnettu toimittaja lehdessä, joka aikaisemmin ei ole tavannut provosoida maailmankatsomusasioilla, ärsyttää tahallaan.

HeinoM

• Vieras
Herännäisyys mediassa
« Vastaus #29 : 23.10.06 - klo:21:15 »
Eilinen Karjalainen siteerasi pienen pätkän Hengellistä Kuukauslehteä vuodelta 98 ja siinä ollutta ex piispa Ilkka Kantolan haastattelua. Ilmeisesti haastattelua - ei ole lehti enää tallessa. Lainaaja oli pääkirjoitustoimittaja Leena Rantonen.