Kirjoittaja Aihe: Miten päädyit Körttifoorumille?  (Luettu 28011 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
NYT OLI AIKA TULLA...
« Vastaus #30 : 16.10.06 - klo:11:53 »
Nyt oli aika tulla, tosin maisema on melkoisen tuttua....

Poissa FloVer

• Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
Miten päädyit Körttifoorumille?
« Vastaus #31 : 16.10.06 - klo:21:15 »
No minulla oli jo kauan aikeena tulla tänne katselemaan keskusteluja, ja tapahtumia, mutta sain aikaiseksi tulla ensimmäisen kerran vasta n. vuosi sitten, kun tutustuin paremmin muutenkin körttiläisyyteen, ja Herättäjä-Yhdistykseen. Alunperin sain tietoa näistä sivuista kummitädiltäni ja "körttiystäviltä". Sitten vähän aikaa sitten päätin kirjautua tänne että voisin itsekkin alkaa kirjoittelemaan, ja jos tulee jotain kysyttävää yleisesti niin täällä voi sitten kysyä. :D Ja siitä asti olen aktiivisesti aina koneella käydessäni käynyt kurkkaamassa täällä että mistäs nyt keskustellaan..  :wink:
Jemina

Poissa Mikael K.

• Istahtaa penkin päähän veisaamaan
« Vastaus #32 : 17.10.06 - klo:14:59 »
Taisin surffailla kaikilla mahdollisilla foorumeilla tutustumismielessä, joissa käsitellään kristinuskoa. Körttifoorumilla tuntui olevan hyvä meininki, kun ihmisillä on jalat maassa. Heitin muutamaan mielenkiintoisen tuntuiseen keskusteluun jonkin kommentin ja nyt näyttää pahasti siltä, että olen koukuttumassa.

Livenä tunnen hyvin kaksi körttiä ja huonosti useita. Ensimmäiset körttiseurat Aholansaaressa joskus takavuosina olivat melkoinen tömähähdys historiassa taaksepäin. Haukoin happea jokusen tovin; niin oudolta se tuntui. Noh, nyt olen jo melkein karaistunut, kun takana on tarpeeksi seuroja. Olen jopa joskus avannut suuni niissä. Silti minua pinttyneenä kaupungin asukkaana pelottaa vieläkin jonkinlainen maanläheisyys tai historiallinen takauma. Älkää kysykö mitä tämä on. En tiedä itsekään. Jokin tuossa ahdistaa.

Mielenkiintoisin piirre kuitenkin on se, että oma teologiani on varsin lähellä körttimeininkiä. Olen tiedostanut tämän tutustumalla körttiläisyyden historiaan ja körttiläisyyteen.

Poissa Penanpoika

• Pistää körttipastillin suuhun
    • matteuspentti.com
« Vastaus #33 : 24.11.06 - klo:00:07 »
Isi pakotti. Mulla ei ollu vaihtoehtoa.. kun asun niin kaukana kotoa, etten muuten saa tietää mitään, mitä sinne kuuluu. Luen isäni kirjoittamia tekstejä ja toivon ymmärtäväni rivien välistä edes jotain suurempaa.. :oops:

..eikun oikeesti päätin vaan astua esiin ja tulla edustamaan kunniakkaita Penoja jo toisessa sukupolvessa.  8)

Poissa m.k

• ystäväkansaa
« Vastaus #34 : 25.11.06 - klo:19:42 »
Joku tästä saaressa puhui silloin kun foorumi pistettiin pystyyn ja käväsin kyyläämässä... Tulin näemmä jäädäkseni, ja hyvin olen viihtynyt.

Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Miina kertoi tästä ja jostain m.k:n provosoivasta tekstistä ;) ja sitten liityinkin saman tien viime vuoden maaliskuussa.
Minunko tekstini muka provosoivia! Pahaa puhetta ja panettelua...

Poissa shuichi

• Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
« Vastaus #35 : 25.12.06 - klo:01:11 »
oman riparin aikoihin h-y:n sivuston kauttahan mina siita. ja oliko se nyt joku vetajista joka sen mainitsi.
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa Liisu

• Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
« Vastaus #36 : 07.01.07 - klo:18:35 »
Kaverit riparilta suositteli ja parin tutustumiskäynnin jälkeen loin oman tunnuksen. Viihtynyt olen erittäin hyvin, vähän liiankin, pitäisi joskus käydä ulkonakin.

Poissa sielukas

• Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
    • http://www.kukalie.net/reija_jarkkola
« Vastaus #37 : 09.01.07 - klo:18:15 »
Herättäjä-Yhdistyksen sivujen kautta tänne tulin. Voi kun olisin aiemmin tiedostanut foorumin olemassaolon.

Mukava paikka. Kuvitelkaa, miten vaikeaa olisikin näin tehokkaasti tuoda samanhenkisiä ihmisiä yhteen ellei Berners-Lee olisi aikoinaan päättänyt pistää wöörld waip webbiä tulille.
Jumala puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Poissa Lyra

• Körttiläisyyden jäljillä
« Vastaus #38 : 12.02.07 - klo:23:27 »
Heip. Olen uusi. Minut johdatettiin tänne vihdoin koska suuri ja kuuma körttiyden tuli ei koskaan sammunut sisältäni käytyäni riparin Saaressa. (Piti mennä sinne kun kaveritkin meni.)

Poissa Analiini

• Körttiläisyyden jäljillä
« Vastaus #39 : 21.09.08 - klo:19:12 »
Heimoi! Liityin juuri äsken, löysin sivun sattumalta kun googlettelin kavereille körtti-infoa :) En ole ollut aktiivisesti "piireissä", mutta jotenkin tämä tuntuu siltä omalle itselle sopivimmalta suunnalta. Tutustellaan :)

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #40 : 14.11.08 - klo:21:40 »
Etsin tietoja körttipuvusta,
mistä saisin kaavat ja missä voisin sen teettää.
Ja sillä matkalla löysin foorumin.

Puvun kaavat sainkin sitten Herättäjältä lainaksi ja
paikallinen ompelija teki jo  kauan kauan (30v)
suunnitelmissani olleen körttipuvun.

Kovin montaa tilaisuutta ei ole ollut pukua pitää, mutta
onpahan nyt ainakin olemassa.
Herra armahda.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
Vs: Miten päädyit Körttifoorumille?
« Vastaus #41 : 01.02.16 - klo:02:18 »

Paikalla olevat käyttäjät

40 Vierasta, 0 Jäsentä klo 8.37 (ke)
32 Vierasta, 1 Jäsen     klo 9.01
36 Vierasta, 1 Jäsen     klo 9.03   
40 Vierasta, 1 Jäsen     klo 9.04
38 Vierasta, 1 Jäsen     klo 9.20
34 Vierasta, 1 Jäsen     klo 13.36
33 Vierasta, 2 Jäsentä (1 Piilossa) klo 13.48
51 Vierasta, 0 Jäsentä  16.11
41 Vierasta, 0 Jäsentä  16.19
32 Vierasta, 0 Jäsentä  16.24
31 Vierasta, 1 Jäsen      16.33
28 Vierasta, 2 Jäsentä (2 Piilossa) klo 4.02 (to)
30 Vierasta, 2 Jäsentä (2 Piilossa) klo 4.07
42 Vierasta, 1 Jäsen                         klo 8.40 (pe)
  6 Vierasta, 2 Jäsentä (1 Piilossa)   klo 6.55 (la)
  7 Vierasta, 1 Jäsen (1 Piilossa)       klo 7.38
37 Vierasta, 2 Jäsentä (2 Piilossa) klo 13.04
42 Vierasta, 2 Jäsentä (2 Piilossa) klo 13.09
  5 Vierasta, 1 Jäsen (1 Piilossa)       klo 5.19 (su)
  8 Vierasta, 1 Jäsen (1 Piilossa)       klo 5.23
16 Vierasta, 2 Jäsentä (1 Piilossa)    klo  6.07
29 Vierasta, 1 Jäsen (1 Piilossa)     klo 1.48 (ma)
27 Vierasta, 1 Jäsen (1 Piilossa)     klo 2.13

🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #42 : 01.02.16 - klo:03:24 »

Googletin "körtti" sanan kuinkas muuten :)

kun opiskelujen aikana meitä oli enemmänkin körttejä ja pidettiin asuntolassa seuroja jne. niin aloin etsimään  josko löytyisi jotain vastaavaa tilalle ja tämä löytyi.

Missä olet, mitä teet nykyään?

🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #43 : 01.02.16 - klo:03:26 »

Herättäjäyhdistyksen sivuilla vierailin ja foorumin huomasin. Portaanpäästä katsoin kesän abikursseja abivuonna ja sitten sieltä oli muistaakseni linkki yhdistyksen sivuille, tai ainakin luulen, että oli sillä mistä minä muuten olisin heti perään tänne tullut...  :-?  No, sitten ajattelin, että liekö sivuilla tietoa tämän alueen seuroista, kun ei seurakuntauutisissa ole Lapinlahdella seuroja kovin usein ja olisi tehnyt taas mieli seuroihin mummon mukaan ja sitten ja sivuja selatessa foorumin huomasin ja lueskelin sitä muutaman kuukauden ja sitten päätin lopulta liittyä.

On muuten ensimmäinen foorumi, jolle olen liittynyt, niin piti pitkään kerätä rohkeutta. Nyttemmin olen tämän lisäksi myös ortodoksi.netin foorumilla ja Salmiseuran foorumilla  ja yhdellä terveyteen liittyvällä ja sitten eilen tuli liityttyä Yahooseen Raja-Karjala foorumille, kun ajattelin, että jos siellä vaikka olisi tietoa karjalaismummoni suvusta, kun olen jonkin verran harrastuksena sukua tutkinut. Nicki on sama Johannes muissa paitsi ortodoksi.netissä olen etunimellä, kun en tajunnut, että olisi sinnekin voinut tämän pistää, ettei joka paikkaan ole eri nicki ja salasana. Sitten koulukaverit.comissa olen, mutta sehän nyt ei ole oikeastaan foorumi.

Missä olet, mitä teet nykyään?

🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #44 : 01.02.16 - klo:03:28 »

Miina kertoi tästä ja jostain m.k:n provosoivasta tekstistä ;) ja sitten liityinkin saman tien viime vuoden maaliskuussa. Joku ryöhnäle oli ehtinyt viedä jo Anna-nickin (jota kyllä sittemmin en ole täällä kertaakan nähnyt), siitä sitten tein oman nick-muunnokseni.

Oletko edelleen Vantaalla? Lapsia...?  Mitä kuuluu?

🇫🇮