Sorry tällänen pitkä selostus, niinku nyt ja aina ku skrivaan.
Siis tähän biisiin viitaten.
Oon ollu yhen pakolaiskeskuksen tai siis kotouttamiskodin kanssa tekemisissä.
Ne nuoret on aika ookoo jengiä.
Pelokkaita, arkoja ja sellasia, kun nyt nuoret on ja täynnä elämää ja uteliaisuutta.
Ne meitsille aina, kun nään, et miten kuuluu ja haluu pamlaa finskii siis suomea.
Minä, et ihan hyvin ja mites teillä. Eipä ne osaa paljoa suomea, mut Jumala tai joku on antanut mulle aika hyvän kielipään, en tidä miksi kun en muuten elämänhallinan kanssa ole mikään mestari ja ihmissuhteissa ihan tumpelo.
No sit arabiaksi tai oikeistaan hebreaksi niille useimmat niistä tai kaikki pamisee arabiaa, et ihan ookoo menee.
Shalom lehov lehaime ken, tai jotenkin, En nyt niin hyvin osaa hebreaa mitä nyt kerran olin pari kuukautta ja opettelin siellä baareissa ja kavereiden kanssa sanonnnat ja puhekieltä

Siis niinku jutska katos.
Mukavia nuoria miehiä, kaikki kait orpoja ja yksin isossa maailmassa ja asenteet heitä kohtaan aika kovia.
Enkä mäkään ole sinisilmänen maahanmuuttoa hyäksyvä, mutta monta rasistia joihin kait itsenikin luen mulla on kaverina töissä.
Ne haukkuu kaikki ählämit ja maahantunkeutujat ja ties mitkä sen enemmin tuntematta ketään näistä.
Politiikasta ottaa tänne ja maahanmuutosta voin olla montaakin mieltä, mutta yksilöiden tuomitseminen ilman tuntemista henk, koht, ei oikein onnaa.
Siis tää biisi joka on aika paljon mun teologiaakin.
https://www.youtube.com/watch?v=33_Eys8gybM