Olen jo pitkän aikaa kuuhkanoinut ylhäällä, kerta ei nukuta. Nukun sitten toiste. Kaupunkihommanani minulla on paperireseptin vienti jonnekin, mitä paikkaa en vielä tiedä, että se siellä joidenkin henkilöiden toimesta ihmellisesti kokisi metamorfoosin ja muuttuisi sähköiseksi reseptiksi ja olisi minulle helpompi käyttää.
Toisena hommana on ostaa 4 lt vihreätä pakkasnestettä. Lantraan siihen toiset neljä litraa "Huberin kaljaa" vettä, niin saan 8 lt Zetorini syyläriin puhtaan nesteen. Zetorissa on sellainen perusvika, että keskimmäinen pytty, ns märkä pytty aina kaulatiivisteen korjauksen jälkeen parin vuoden kuluttua alkaa vuotaa nestettä öljypohjaan. Öljy pitäisi vaihtaa ja syylärin neste menee öljyiseksi ja rumaksi katsella. Teen vain "laihialaiset temppuni" eli vaihdan/uusin nesteen ja öljyn käytännöllisen saituuteni käskemällä rytmillä.
Luin myös Kylkirauta-lehteni. Se on nykyään niin korkealentoinen sisällöltään, että menee kauan, notten ole vielä aamukahvillekään päässyt. Uusia sotatieteen maistereita oli ylennetty kapteeneiksi, kaksi naista. Tiedän, että Suomessa on yksi naismajurikin. Näin on hyvä.
Tässä meni siksikin kauan, kun läppärillä on ohjelmoitu päivitysaika ja se tuli kesken kirjoittelun. Onneksi sellaisen jutun tiedän, enkä hermostu.
Mutta nyt sumpin keittoon.