Kirjoittaja Aihe: Tänään 53  (Luettu 33673 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 53
« Vastaus #120 : 20.09.16 - klo:11:24 »
Tilasin ajan eläinlääkärille Themistä varten. Voi olla, että se on viimeinen käynti. Jos pahaa löytyy palpoiden tai ultrassa, enempiin toimenpiteisiin ei voikaan ryhtyä. :'(

Themis on niin vanha, 16 v, että lääkärikin ihmetteli että tämän rotuinen on näin iäkäs.
Monta koirakaveria on hiljakkoin kuollut tässä lähistöllä. Muutama uusi on tullut tlalle. Toivon ettei meille enää tule, sillä luopuminen on  v a i k e a a .
...
Lähdemme hakemaan Lottaa koulusta meille. Isi on töissä, äiti opinnoissaan, Martta iltapäiväkerhossa, niinpä Lotta tulee tänne.  Hän ei vielä  osaa olla yksin kotona, enkä sitä 6-vuotiaalta odotakaan.
Hänellä on monena päivänä kerhoa koululla, mutta tänään ei ole.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #121 : 20.09.16 - klo:19:44 »
Eilisillan kovan tyhjennysoperaation jälkeen aamupäivällä Treella toimenpiteessä.
Selvisin matkoista ongelmitta, ja kestin toimenpiteenkin joten kuten.
Tuloskin näytti tässä vaiheessa ihan hyvältä, kiitollinen mieli.   :109:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #122 : 21.09.16 - klo:09:19 »
Kirjoitin eilen kyntöhommistani. En palautunut, vaan olen noiveissani. No, keräämme kimpsut kasaan ja lähdemme Ouluun.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #123 : 21.09.16 - klo:09:32 »
Jaksamista ja lepoa sinulle 1944!   :039:

Mä yritän päästä käyntiin, ja hyvältä olo vaikuttaa.
Aurinkoinen kaunis syysaamu.

Poissa donpate

• ystäväkansaa
« Vastaus #124 : 21.09.16 - klo:11:23 »
Tänään lähdemme käymään Israelissa. Matkaa on suunniteltu jo vuosia mutta nyt näyttää toteutuvan.   :icon_biggrin:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #125 : 21.09.16 - klo:13:04 »
Themis tuli vielä kotiin, mutta tutkimuksissa todettiin kasvain pernassa ja suurentunut maksa. Labrakokeista puolet olivat liian korkeita arvoja.
Jos pernan kasvain repeää ja tulee verenvuotoa, sitten tapahtuu exitus ilman kokeita.
Jalkakipuihin tuli kipulääkettä.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #126 : 21.09.16 - klo:16:56 »
Kaikissa kolmessa ylläolevassa viestissä on minulle mielenkiintoista asiaa: että ylirasitukseni poistuisi, että tehdään matka Israeliin ja että on 16 v koira vielä tässä ajassa.
Hyvää jatkoa vaan  :039:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #127 : 21.09.16 - klo:17:58 »
Kiitos samoin sinulle !  On ilo toivottaa hyvää ystäville.

Kaksi yön seutua kamppailin koiran mahdollisen lopettamisen kanssa. Se on asia jossa on puolensa ja puolensa. Pelkäsin sen kärsivän, se puolusti lopettamista, mutta jos se kuitenkin olisi elinkelpoinen, niin se on ilo meille, etenkin Matille.

Nyt lääkärin lausunto helpottaa sillä tiedämme miten toimia oikein. Aika näyttää. :eusa_pray:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #128 : 21.09.16 - klo:20:19 »
Minullahan oli 12 v vanha kkmäyris, jolle piti tehdä eutanasia. Sydämen vajaatoimintaan olisi ollut lääkkeet, mutta pitkäselkäisenä koirana sillä oli kovia kipuja, että se ihan valitti. Nesteenpoistokin oli ongelma, kun oli selässä tulehdusta. Koska Hemmo oli sotakoira, tappeli supien, kettujen ja jopa nuorten mäyrien kanssa, se oli levoton, jos ei päässyt metsään. Eläinlääkäri hyvin varoen keskusteli lääkehoidosta, että muutamissa viikoissa lääkkeet alkanevat tehota, mutta itse olin radikaalin hoidon kannalla. Lääkäri sanoi, että niin on parasta, koska röntgenkuvat näyttävät loukkaantuneen ja sairaan selkärangan.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #129 : 22.09.16 - klo:19:49 »
Tänään: Selvisin postireissusta yhdellä bussilipulla, 1,70 euroa. Neljällä eri bussilla ehdin matkustaa, meni "vain" reilu tunti, kun vaihdot sattuivat hyvin kohdalleen. Tavallisesti jos bussilla kulkee niin menee lippuja ja rahaa tuplasti.

Miksei ihminen saa itse valita postitoimipaikkaansa? Tässä olisi kätevämminkin reittieni varrelle sijoittuvia useita  kappaleita.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #130 : 22.09.16 - klo:23:43 »
^
Meillä on 92830 numerona vaikka olemme Vaalaa 91700. Kun posti Poika-Vennamon aikana jouduttiin asiakkaiden vähyyden vuoksi sulkemaan, niin saimme pitää entisen numeromme. Jos meille lähetetään Vaalan postinumerolla joulukorttikaan, niin se tulee yhtä päivää myöhemmin.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #131 : 23.09.16 - klo:19:29 »
Hiljainen ja rauhallinen päivä.
Lauluharkoissa äsken kävin, uusia virsiä opetellaan.
Meikämanne ei oikein ollut vireessä, mutta eihän aina voi onnistua.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #132 : 24.09.16 - klo:00:14 »
Themiksestä ikäviä uutisia. Jaksamista 1944!

Alan toipua rajusta taudista, ei päässyt tällä kertaa keuhkoihin. Täytynee sulkea tuo tubin mahdollisuus pois. Siskon opinnot luistavat kun sai windows-laitteen. Opiskelu kotonaan mac-ympäristössä oli tuskaisaa, kun aiheena oli tietokoneen ja ohjelman käyttö ja oppimateriaalit kuten tenttikin sitten joskus on tehty windowsilla.

Siinä sulivat säästöni, vaan ei se kone kauhean kallis ollut. Minulla on kaksi tiliä, toiseen säästän perhettä varten, toinen on se oma jolta maksan laskut, lääkkeet, yhtiövastikkeen ja tarvittavat matkat eli elämätili. Ne säästöt jäivät jostakin asuntokaupasta kauan sitten. En siihen kajoa. Aina tulee jotakin tämmöistä. 

Kun pääsisin huomenna balettitunnille vaan en vielä rohee. Täytyy varovasti kävellä ja mennä  vaikka maanantain mummobalettiin ja illalla alkeet ykköseen. Hyvää liikuntaa se on, joskin tuo alkeet ykkönen vuodesta vuoteen puuduttaa. Vaan kun alkoi täällä ihan kotinurkalla.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #133 : 24.09.16 - klo:14:15 »
Minä hikoilin miksi printteri pottuilee eikä suostu tulostamaan. Äsken välähti pitkän tuskan jälkeen , että pikkulikka oli nykäissyt piuhan printterille irti eikä se silloin toiminut. Sain kuin sainkin homaan hoidettua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #134 : 25.09.16 - klo:14:59 »
Olen nukkunut tänään päivänokoset ja nytkin väsyttää.
Silti sämpylää, juustoa ja valkosipulileikkelettä sekä  :kahvi: