Kirjoittaja Aihe: Tänään 53  (Luettu 33720 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 53
« Vastaus #90 : 11.09.16 - klo:14:59 »
Hieno homma! Nyt vaan et voi nostaa lapsenlasta syliin. Seuraavalla kerralla sitten.  :039:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 12.09.16 - klo:11:00 »
Siivosin kivijalan remonttiroskat pois, työmaajärjestyksen pitää olla tiptop. Sitten keräilin paraboloidipeilin pystytyksessä tarvittavat tavarat. Löydän ne nopeasti, kun saan päähäni, että nyt justiin pitää työ aloittaa. Tälle päivälle keräillään vielä uraniumintapaisia roskia, mitkä viedään huomenna "Paavon valintaan" Vaalan keräyspisteeseen. Metalliesineitä, sähkölaitteita ja sellaisia. Tällä kerralla vien kaikki nicad-akut, jotka eivät enää pidä tehoja sisällään. Vuosien saatossa olen ostellut monenlaisia ruuvinvääntimiä, joiden akut eivät oikein kolmatta vuottaan ole nähneet. Yhteen aikaan pidin jopa kirjaa siitä, kun eri akut varasin. Huomasin, että vain lyijyakku jatkaa ikäänsä, kun sen säännöllisesti kolmen kuukaudenkaan välein varaa. Minulla on Zetorissa neljäs akku. Traktori on 53 v ikäinen. Päältäajettavassa ruohonleikkauskoneessa lyijyakkuni kesti 10 v. Nyt uudessa Stiga-leikkurissakin on nicad-akku, että saapas nähdä, miten käy.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 12.09.16 - klo:13:23 »
Lapsenlapsen ja naapurinmiehen avulla, työnnettäessä, mersu hörähti käyntiin ja Matti sai ajettua sen autohuoltoon. Sieltä antoivat väliaikaisauton jolla Matti pääsi kaupan kautta kotiin. Kauppareissu olikin se tärkein meno tänään johon autoa tarvitaan. Huomenissa ehkä jo on oma auto kotona.  Vikana oli ( ehkä ) starttimoottorin solenoidi rikki.

Sillä aikaa kun Matti hommaili auto-asiaa, minä ulkoilutin koiran ja pesin ensimmäisen koneellisen pyykkiä pikapesuna.Omat ulkoiluvaatteeni , kahdet farkut ja anorakki. Toisen pääsivät Matin kesäpaidat ja yksi maripaita. Kesäpaidat menevät ullakolle.
Mitähän minun sieltä pitäisi pois ottaa PekkaV;n ohjeen mukaan; Vie yksi, tuo pois kaksi. Onhan sielä vieläkin paljon turhaa vaatetta, vaikka olen jo vähennellyt. On muutama museovaatekin, tyttären ja tyttärentyttären hääpuvut muunmuassa. Minä olet halunnut ne säilytellä kun on tuota ullakkotilaa.

Nukuin liki parituntisen päiväunen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 12.09.16 - klo:15:27 »
Päivät kuluneet viime aikoina alavireisesti, saamattomasti, huonossa hapessa.
Opettelen tyytymistä ja tyyntymistä. Tutkimukset kesken, jospa aikanaan valo pilkistää.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 12.09.16 - klo:15:52 »
Jatkoin kaappien tyhjennystä. Yhtä ja toista kivaa löytyi. Niitä en heitä roskiin.
Oli äidin kauniisti pellavakansiin sidottu virsikirja, vanhojen valokuvien kansio, omia matkamuistoja karttoina ja kuitteina. Pietarin ikoniostoksen dokumentit ym.

Matti miettii vielä raaskiiko luvata viimeiset hiihtokenkänsä romikseen.
Diaprojektori ei ole koskaan toiminut kunnolla, se saa lähteä. Diat kai säästämme, niistä jälkipolvet näkevät millaista oli ennen.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 13.09.16 - klo:10:18 »
Käytiin Prismassa väliaikaisautolla. Oli se outu otus ollakseen, Toyota, pieni kolmeovinen. Siisti kyllä vaikka 68 000 km oli mittarissa.

Soittelin Haminanserkulle joka jäi hiljan leskeksi. Hyvin hän muuten , mutta tietokone en hiiri ei pelitä, telkkari meni pimeeksi ja autosta pakoputki irtosi. Perunat oli nostanut, ja veljensä vaimoineen oli noukkinut viinimarjat pensaista.

Meillä siivutettiin omenia kuivamaan. Toinen satsi on lämmönsiirrinpaketin päällä ja toinen uunilämmössä. Teemme vertalun kumpi kuivaa paremmin .
Sosetta on jo tarpeeksi meille ja antoonkin.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 13.09.16 - klo:16:42 »
Jos hetken jaksaisi koneella.
Kipsin hankki tai se muovinen terävä ns nippusiteen osa painaa niskaa kun olen kirjoittamassa.
Paljon pitää kyljellään lepuutella aina välillä.
Mutta aikansa kutakin sanoi pässikin kun päätä  leikattiin.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 13.09.16 - klo:16:53 »
Kaksi kuolinsanomaa teatterin maailmasta. Kalle Holmberg ja Pekka Valkeejärvi ovat kuolleet.
 Kalle Holmberg tuli tutuksi Rauta-ajan ohjaajana ja julkkiksena.
 Pekka Valkeejärvi oli hieno näyttelijä jonka rooleista on jäänyt parhaiten mieleen
 Orvokki Aution näytelmän Pesärikko miespääosa.

R.I.P

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 13.09.16 - klo:17:05 »
Sain käytyä uimahallissa pitkästä aikaa.

Tuskailen miten selviän tulevista tutkimuksista ja matkoista jännittämättä,
ilman lääketokkuraa ehkä, olen vaan niin heikkoluontoinen että kipulääke ja
rauhoittava lääke tarpeen...ehkä...sitä nyt pähkäilen.
Meinaampa musertua aika pienestä... :icon_sad:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 14.09.16 - klo:10:48 »
Ouluun lähtö on mielessä. Kuitenkin tälle aamulle sain valetuksi barabolipeilin anturan. Olin suunnitellut käyttäväni vanhoja säkkien pohjia, että ei jäisi tavaraa käyttämättä. Turha oli yritykseni, sillä sementtihän jässähtää kovaksi muutamissa kuukausissa. Ne säkkipohjat ovat hyvää tientäyttöainetta. Onneksi ostin uuden 40 kg säkin ja se miltei riitti, että Oulusta tuon pari pussia kuivabetonia pinnan tasoittamiseksi. Ja pitäähän siihen puumerkkikin piirtää.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 14.09.16 - klo:11:10 »
Hetken sain oltua koneela tässä.
Nyt taas hankki painaa, eli kyljelleen leputtamaan.
Mutta hyvää päivää toivottelen ma teille.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 14.09.16 - klo:14:36 »
Aika kulunut pitkälti puheluiden parissa.
Nyt kahvia.
Aurinko paistaa, varsin ihana syyspäivä.

Poissa donpate

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 14.09.16 - klo:15:42 »
Kävin ystäväni kanssa CircOperan kenraaliharjoituksessa. Harvinaisen viihdyttävä esitys, ehkä siksi että oopperaa oli vähän ja sirkushuveja paljon. Pidin.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 14.09.16 - klo:18:17 »
Tuli hiukan ulkoilua tänäänkin ruohon leikkuuhomman merkeissä.
Aurinkoinen kaunis ilta.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 15.09.16 - klo:12:19 »
Olen levännyt oikealla kyljelläni käden takia.
Pyykit sain kuivumaan kun aikani taiteilin.
Nyt hetki koneella ja  :kahvi: