Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 32  (Luettu 30199 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #120 : 08.07.16 - klo:11:59 »
Näin muutaman auringonsäteen.  Juu, nyt paistaa.  Hienoa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #121 : 08.07.16 - klo:13:21 »
No hyvä juttu juhlien kannalta!  :eusa_angel:
Täällä ei aurinkoa näy, satelee.
Illalla ehkä poutaantuu.


Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #122 : 08.07.16 - klo:14:13 »
Pilvipoutaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #123 : 08.07.16 - klo:16:12 »
Menossa raivokas ukkos- ja saderintama. Pihamaalla ylejään vettä ja sormenpään kokoisia rakeita valkaisemassa kenttää. Enpähän ole moista kokenut.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #124 : 09.07.16 - klo:14:47 »
Aamupäivä aurinkoista, nyt pilvipoutaa.
Vantaallakin aika hyvä sää, alkuillasta voi pieni virkistävä sadekuuro tulla.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #125 : 11.07.16 - klo:10:27 »
Auringonpaistetta.   :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #126 : 11.07.16 - klo:20:26 »
Mukava istua parvekkeella kesäillan hämyssä ja katella ostarin P-paikan hyörinää. Tänään max 23 astetta. Täällä on ollut tänä kesänä 6 hellepäivää, joista parhaana / pahimpana 27.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #127 : 12.07.16 - klo:03:30 »
Mukava istua parvekkeella kesäillan hämyssä ja katella ostarin P-paikan hyörinää. Tänään max 23 astetta. Täällä on ollut tänä kesänä 6 hellepäivää, joista parhaana / pahimpana 27.

Mukava tietää mihin katselet, ellet ole muuttanut. Katselin hyvin onnellisen vuoden samaa näkymää ( mikäli siis et ole muuttanut) Parvekkeelta näki kauas, koska asuin Sairaalanmäen korkeimmalla kohdalla ja vielä viidennessä kerroksessa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #128 : 12.07.16 - klo:03:49 »
Seuraa jatkoa...  Korjausaika umpeutui, oli määräni todeta saderintaman ennättäneen tänne jo illalla mutta kaatosateen helpottavan vähin erin, mitä nyt ajankohtaisesti jyrisee.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #129 : 12.07.16 - klo:06:36 »
Sadepäivä. Suunniteltu kotiseuturetki Etelä-Karjalaan siirtyy loppuviikkoon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #130 : 12.07.16 - klo:08:50 »
Mukava tietää mihin katselet, ellet ole muuttanut. Katselin hyvin onnellisen vuoden samaa näkymää ( mikäli siis et ole muuttanut) Parvekkeelta näki kauas, koska asuin Sairaalanmäen korkeimmalla kohdalla ja vielä viidennessä kerroksessa.

Sairaalanmäki on varmasti muuttunut. Sinne on tullut paljon uusia korkeita rakennuksia. Keskussairaalan vanhan päärakennuksen ylimmistä kerroksista näki tähän taloon, mutta ei näe enää, kun tuohon viereen tuli toinen 6-kerroksinen. On niin tuliterä talo, ettei siinä ole vielä edes asukkaita. Sen taakse tulee tähän riviin vielä kolmas. Ensi kuussa tänne aletaan rakentaa kahta 8-kerroksista opiskelijataloa. Ne tulee tuohon eteläpuolelle. Siitä taas metsää nakerretaan pois. Jättäisivät jo tuon metsikön rauhaan. Toivottavasti myös palvelut lisääntyisivät: toinen kauppa, pieni kahvila ja erikoisputiikkeja? Joensuussa rakennetaan nyt joka puolella niin vimmatusti, että moni puistelee jo päätään; mistä asukkaat näihin kaikkiin taloihin? Niin...itse asun ihan ostarin vieressä. Tämäkin talo on aika uusi; valmistui 2012.

Sää: nyt alkaa pilvistyä (aamulla vielä paistoi.) Sadealue lähestyy pilvikartan mukaan lounaasta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #131 : 12.07.16 - klo:09:49 »
Mukava tietää mihin katselet, ellet ole muuttanut. Katselin hyvin onnellisen vuoden samaa näkymää ( mikäli siis et ole muuttanut) Parvekkeelta näki kauas, koska asuin Sairaalanmäen korkeimmalla kohdalla ja vielä viidennessä kerroksessa.

Minua vaivaa yhä tuo entinen asuintalosi. Oliko se ehkä vesitornin puolella vai missä? Oliko osoite Suvikatu vai Niinivaarantie? Suvikujaa ei silloin ole ollut.

Nimittäin: ostari on muuttunut, P-paikat on siirretty toisin, S-Marketin yläkerrassa on Niinivaaran terveysasema ja hammashoito, vain kirjasto on vielä entisellä paikallaan, mutta sekin muuttaa pian Nepenmäen uudelle koululle. Vanha P-paikka oli ostarin toisella puolella ym.

Ihan kohta sataa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #132 : 12.07.16 - klo:17:33 »
Auringon paistetta ja sadekuuroja vuorotellen...myös mustikkametsässä...
Minkä kesä kastelee sen myös kuivaa!   :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #133 : 12.07.16 - klo:21:19 »
Minua vaivaa yhä tuo entinen asuintalosi. Oliko se ehkä vesitornin puolella vai missä? Oliko osoite Suvikatu vai Niinivaarantie? Suvikujaa ei silloin ole ollut.

Nimittäin: ostari on muuttunut, P-paikat on siirretty toisin, S-Marketin yläkerrassa on Niinivaaran terveysasema ja hammashoito, vain kirjasto on vielä entisellä paikallaan, mutta sekin muuttaa pian Nepenmäen uudelle koululle. Vanha P-paikka oli ostarin toisella puolella ym.

Ihan kohta sataa.

Asuin opiskelija-asuntolassa eli Joensuun Ellin Suvikadun ensimmäisessä talossa, aivan vastapäätä ostaria ja viihdyin tautisen hyvin.  Minähän olin siellä viime hetken herätyksen saatuani tekemässä päätökseen ne roikkumaan jääneet musiikkiopinnot, kun käsitin että joko nyt tai jätetään koko juttu. Luulin että selviytyisin kahdessa vuodessa max. Siellä sitten sattui se lääkitysvahinko joka oli hengenkin viedä ja koka osaltaan vaan ei yksistään ajoi minut kyselemään sattuvatko asiat vain umpimähkään vai johdattaako Jumala yksittäistä ihmistä ja opettaako oma kirkkoni tästä mitään.

Ellin taloissa oli niin pahat homevauriot, että kaikki irtisanottiin. Kämppikseni tiesivät enemmän ja kysyinhän minä itsekin miksi ja onko pakko koska silloisessa Niinivaarassa viihtyi niin hyvin. Oli kuulemma lämmin vesi loppunut noin kolmannen kerroksen kohdalla kun ne olivat sellaisia joissa oli yksi porrasnousu mutta tavattomasti asukkaita/kerros.  Valitettaessa asiasta nostettiin veden paibetta ja putket alkoivat vuotaa. Kämppiksistä toisella oli kyllä jo astmaattinen yskä, kuulin koska oma opiskeluni oli niin iltapainotteista kun he jo nukkuivat sen hyvin varhaisen aamupainotteisuuden tähden.  Se oli puhjennut siellä. 

Kirkkokadulla oli kiva asua tosin myös ja mietin kyllä mistä keksisin syyn jäädä Joensuuhun valmistuttuani. Vahinko, keksin sen sitten kolmen vuoden kuluttua. Akuutisti minua odotettiin töihin. Niinivaaran vuotena satoi sen kaksi metriä luntakin ja mitä kaikkea hauskaa. 

Täällä on merkillisen raskas ja hiostava ilma vaikka tuulee. Taivas on kirkas, mutta ei pitkään niin luulen.   Siilit ovat hermostuneita ja tappelevaisia ja vaikkei ole kuuma, vaatteet ja hiuksetkin ovat kosteat. Ukkosta tosin arvioitiin tulevaksi, jokin matalapaine täällä dallailee ainakin paikallisesti. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Säätiedotus 32
« Vastaus #134 : 12.07.16 - klo:21:41 »
Asuin opiskelija-asuntolassa eli Joensuun Ellin Suvikadun ensimmäisessä talossa, aivan vastapäätä ostaria ja viihdyin tautisen hyvin.

Jaa-a...tummanruskeatiilinen talo? Täytynee melkein olla nykyinen Suvituulen palvelukeskus. Se on vastapäätä ostaria Suvikadun ja Niinivaarantien risteyksessä. Voi kyllä olla viereinenkin talo?