Kirjoittaja Aihe: Linnut 27  (Luettu 40723 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
Vs: Linnut 27
« Vastaus #60 : 24.04.16 - klo:05:22 »

Taisi olla satakieli, joka lauloi eilen.

🇫🇮

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 26.04.16 - klo:15:39 »
Kun lähdin aamulla viemään autoa korjaamolle, lensi ylitseni yksinäinen joutsen.
Tänä keväänä olen mielestäni nähnyt enemmän yksinäisiä joutsenia kuin muina keväinä.
Minulle tulee aina silloin "suru puseroon" kun olen lukenut, ettei joutsen enää pariudu jos sen puoliso kuolee.
Sähkölankoihinkin varmaan osa lentää, ehkä.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #62 : 26.04.16 - klo:15:52 »
Kun lähdin aamulla viemään autoa korjaamolle, lensi ylitseni yksinäinen joutsen.
Tänä keväänä olen mielestäni nähnyt enemmän yksinäisiä joutsenia kuin muina keväinä.
Minulle tulee aina silloin "suru puseroon" kun olen lukenut, ettei joutsen enää pariudu jos sen puoliso kuolee.
Sähkölankoihinkin varmaan osa lentää, ehkä.

Sähkölangat ja tuuligeneraattorit ovat suurimmat mekaaniset vaarat
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 26.04.16 - klo:15:53 »
Niin se varmaan on.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 29.04.16 - klo:19:15 »
Meidän läheisellä hautausmaalla on tämän viikon muutamina aamuina nähty harjalintu. Pitää lähteä huomenna aamulla ani varhain kurkistelemaan, vieläkö se siellä olisi.
Pyryharakka

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 29.04.16 - klo:19:15 »
Varmaan hieno lintu, lintukirjasta olen kuvan nähnyt mutta en koskaan luonnossa harjalintua nähnyt.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 29.04.16 - klo:19:29 »
Tultiin vapuksi mökille. Kuikka huutaa selällä ja kurjet pelloilla. Yhden kurkiparin näinkin.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 29.04.16 - klo:23:35 »
Harjalinnun olen nähnyt myös Suomessa, Kankaalan pihassa Veneheitossa. Nosteli niitä niskahöyheniään. Espanjassa Capmanyssa pari vuotta sitten yritn löytää pesän, kun kuljettivat nokassaan ruokaa, ei onnistanut. Lento on niin nopeata verrattuna minun köntystelyyn.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 30.04.16 - klo:07:03 »
Torstaisessa Padasjoen Sanomissa oli iso kuva harjalinnusta joka oli paikkakunnalla bongattu. Ompa niitä nyt !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 30.04.16 - klo:12:09 »
Täällä mustarastaan poikaset hortoilevat autojen välissä. Eivät pääse vielä oikein lentoon, sillä pyrstösulat ovat vain sentin mittaiset. Mutta ruoan ne vanhemmiltaan saavat.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 03.05.16 - klo:21:31 »
Bussissa oli sinitiainen, sain sen kietaistua takkiini, ja seuraavalla pysäkillä tuikattua keskiovesta ulos  :039:

Nyt vain mietin, mitä sinitiaisen elämässä merkitsee muutaman kilometrin paikanvaihto. Pesintä on voinut olla jo meneillään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 06.05.16 - klo:07:55 »
Eilen näin pääskysen ja kuulin käen. Epäilen järveltä kuuluvia mylvähdyksiä härkälinnun huudoiksi.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 06.05.16 - klo:11:52 »
Sielä meidänkin mökkijärvellä sitä kuulee. Samoilla suunnillahan mökkeilemme.

Hämehessä Härkätie ja härkälintu ( ja härkäpäiset miehet   :003: )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 06.05.16 - klo:12:23 »
no justiinsa... :017:

Koskahan mä kuulisin käen kukkuvan, eilen olin mielestäni ok paikalla, mutta ei.
Kurkia lennossa ja pellolla, ja rastaiden konserttia, ehkä laulurastas, ja peipposia.
Mun lintutuntemus on kyllä varsin matalaa tasoa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 06.05.16 - klo:16:09 »
Kävelyretkillämme seuraan pääsääntöisesti harjalintuja. Niitä lienee useampi pari "casa la colina"mäessä. Sellainen muutaman talon tiheä rypäs, mutta pensaita ja palmuja on ja monenlaisia aitoja, että pesäpaikoissa lienee valinnan varaa. Lintu ei ole ollenkaan arka. Kymmeneen metriin olen päässyt monesti katsomaan, kun se harjansa nostaa ja laskee.
Kyyhkyt, paloma, on myös seurannan kohde. Se on viehättävän käytöksen omaava huhuilija. Ääni kuulostaa ensin tulevan kaukaa, mutta lintu istuukin yleensä lähimmässä puussa.
Pari vuotta sitten täällä on ollut raju maastopalo, minkä jäljet näkyvät. Pikkulinnut ovat pesineet paloalueen ulkopuolisiin pensaisiin. Onkohan niin, että ravintoa ei vielä ole riittävästi paloalueella. Kärpäsiä ja muita ötököitä on syötäväksi asti tiheiden pensaikkojen läpi kulkevien polkujen varsilla. Tapanani on koputella bambuisella matkasauvallani kuuluvasti maahan ja kiviin. En kyllä ole vielä yhtäkään käärmettä tavannut, että sen puolesta turhaa on ollut työni.