Kirjoittaja Aihe: Suomi on kohta sodassa ?  (Luettu 15496 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #45 : 06.02.16 - klo:11:24 »
Syylliset on Rahkonen, Lokka, Lohvansuu.

Tietävätkö pelaavansa ääri-islamistien pussiin? Tuskin. Tällainen uhkakuvien maalailu kuitenkin on juuri sitä, mitä terrorilla halutaan saada aikaan. Ei pitäisi provosoitua, kun provosoidaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #46 : 06.02.16 - klo:11:33 »
Tietävätkö pelaavansa ääri-islamistien pussiin? Tuskin. Tällainen uhkakuvien maalailu kuitenkin on juuri sitä, mitä terrorilla halutaan saada aikaan. Ei pitäisi provosoitua, kun provosoidaan.

Tätä on käytetty ennenkin. Uhkakuvien maalailulla pelattiin Neuvostoliitossa ja Saksassa aikoinaan ja nyt sitä yritetään uudelleen siellä sun täällä ja myös Suomessa. Levitetää perättömiä tarinoita, kuten Berliinin 13v venäläistytön raiskaus, joka oli tytön hätävale, kun oli ollut poikaystävänsä luona liian pitkään (30 tuntia). MV-lehti kertoo lisää perättömyyksiä ja kuittaa ne miksi luitte meidän lehteä sanonnalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #47 : 06.02.16 - klo:17:34 »
Vaikuttaa siltä, että vaatimaton kommenttini aiemmin tässä ketjussa aiheutti mielipahaa ainakin yhdelle täti-ihmiselle siinä määrin, että se sai hänet repimään pelihousunsa.  Minulla ei ole kiinnostusta riidellä. Esitin vain mielipiteeni foorumia muutaman vuoden seuranneena, itse kohtuullisen passiivisena kirjoittajana. Osanottoni päättyi tähän. Seppos poistanee profiilini.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #48 : 06.02.16 - klo:17:59 »
Vaikuttaa siltä, että vaatimaton kommenttini aiemmin tässä ketjussa aiheutti mielipahaa ainakin yhdelle täti-ihmiselle.

Ei aiheuttanut. Se sai hänet kiinnostuneena tutkimaan asiaa ja kirjoittamaan eriävän mielipiteensä. Turha sinunkaan on vaatteitasi repiä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #49 : 06.02.16 - klo:18:54 »
Ei aiheuttanut. Se sai hänet kiinnostuneena tutkimaan asiaa ja kirjoittamaan eriävän mielipiteensä. Turha sinunkaan on vaatteitasi repiä.

Jos sinä pelkäät puolestani niin minä voin sinua  lohduttaa!  Housut jotka vieläpä itse ompelin ovat ehjinä jaloissani.  :icon_biggrin: 

No nyt viittaus tuli väärälle ihmiselle, mutta kyllä se löytää määränpään arvelen. Kaiken kaikkiaan, housut ovat jne. Aleppon tapahtumat vaikuttivat synkemmin mutta minulla on niukasti peli-  ja muitakaan housuja. Jäin miettimään että jos Turkki saisikin ensin humanitaarista apua ja vasta sen jälkeen lupauksia, pääsisivätköhän ihmiset pommeja pakoon? 

Niitä ehdotan jälleen KUAlle. Eläkööt pienten alkujen päivät! Nopeasti suomalainen apuvirta ainakin lapsille, tai lähteväthän he vähän kauemmas.


Mietin sitäkin olisinko niitä harvinaisuuksia jotka jäisivät vapaaehtoisesti mielivallan jalkoihin ja sanoisin hymyten isisin riehakkaalle, että tervetuloa, keitin juuri teetä istukaa vain alas, peremmälle peremmälle!  Minulla on tämä ihannekuva itsestäni ja se realiteettiin pohjaava tieto että olisin jo juossut ja lujaa. Vaelluskutsseilla  opin kaivautumaan uusien poroaitojen alitse ja muita kiepahduksia yli, läpi tms.
« Viimeksi muokattu: 06.02.16 - klo:19:04 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #50 : 07.02.16 - klo:14:39 »
Tässä yks tyhmä ennakkoluulonen rikollinen  rasisti lisää.  Ei, minulla ei ole lähteitä tässä heti näyttää.   http://henrimikkonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/117523-esko-valtaoja-loi-faktat-poytaan-lukekaa 

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #51 : 07.02.16 - klo:15:10 »
 Näin siis Valtaoja: Haluan sanoa omalta osaltani, että en usko länsimaalaisten ihmisten kaikkivoipaisuuteen. Uskon siihen, että länsimaalainen järjestelmä, joka perustuu demokratiaan, oikeusjärjestelmään, avoimeen kilpailuun ja tieteeseen, on täysin ylivoimainen verrattuna muslimimaiden hapettomaan yhteiskuntajärjestelmään. Kun sanoin, että ne tekevät sen itse, tarkoitin Valtaojan tavoin, että islam rappeuttaa itse itsensä. Näin se taitaa olla. Siksi ei pidä ääri-islamistien yllyttämänä sortua samaan 'hapettomuuteen' vaan kannattaa demokratiaa, oikeutta ja vapautta. Ennen Valtaojan mainitsemaa 700 vuotta tilanne oli toinen, Eurooppa oli hapettoman keskiajan vallassa ja sai henkeä vapaasta arabialaisesta maailmasta. Hänen oma tieteenalansakin vilisee arabialaisia nimiä.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #52 : 07.02.16 - klo:15:42 »
Antamalla islamille periksi, olemalla hiljaa, niin näennäis demokratiamme  huolehtii siitä jotta islam nousee ja pääsee tekemään laillisesti lakeja eduskunnassa. Tukemalla tai tulkemalla vaitiololla kuin koulukiusaajia olemme syyllisiä kristinuskon halventamiseen ja tuhoamiseen. Aina kun on valtatyhjiö ja suvakkius voimissaan, niin sen täyttää kyllä joku.  Nykyään se joku on islam.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #53 : 07.02.16 - klo:16:11 »
Antamalla islamille periksi, olemalla hiljaa, niin näennäis demokratiamme  huolehtii siitä jotta islam nousee ja pääsee tekemään laillisesti lakeja eduskunnassa. Tukemalla tai tulkemalla vaitiololla kuin koulukiusaajia olemme syyllisiä kristinuskon halventamiseen ja tuhoamiseen. Aina kun on valtatyhjiö ja suvakkius voimissaan, niin sen täyttää kyllä joku.  Nykyään se joku on islam.

Tällainen uhkakuvien maalailu on omiaan tukahduttamaan. Eihän se ole mikään valtatyhjiö, jos suvaitsevaisuus on voimissaan. Ei suvaitsevaisuus ole heikkoutta eikä suvaitsemattomuus ole vahvuutta. Pikemminkin päinvastoin. Suurella on varaa olla suurpiirteinen, pienellä on taipumus olla pikkumainen.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #54 : 07.02.16 - klo:16:54 »
Onko suvaitsevaisuutta suvaita ja tukea asiaa joka on suvaitsematon.  Onko monikultturisuutta  tukea monokulttuurisuutta ?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #55 : 07.02.16 - klo:18:33 »
Onko suvaitsevaisuutta suvaita ja tukea asiaa joka on suvaitsematon. 

Suvaitseminen ja tukeminen ovat eri asioita. Suvaitseva ihminen sallii toisen ihmisen kannattaa sellaista asiaa, mitä itse vastustaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #56 : 07.02.16 - klo:18:57 »
  Mutta suvaita sellaista mikä ei suvaitse muita ?  Sekö on hyvä ?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #57 : 07.02.16 - klo:19:07 »
Mutta suvaita sellaista mikä ei suvaitse muita?  Sekö on hyvä?

Jos vastustaa väkivaltaa, ei pidä olla väkivaltainen. Jos vastustaa epäoikeudenmukaisuutta, ei pidä tehdä väärin. Jos vastustaa sortoa, ei pidä sortaa. Jos vastustaa ahdasmielisyyttä, ei pidä olla ahdasmielinen. Ei pirua ajeta pois perkeleellä.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #58 : 23.02.16 - klo:14:36 »
Saksanmaalla samaa kuin suomessakin. Valtaapitävät tuhoaa maataan järjestelmällisesti. Ajattelevat, osaajat lähtee pois maasta. Rikolliset ja notkujat tilalle, tuhoamaan lastemme elämän. https://www.youtube.com/watch?v=RQ1gZX91CfQ

« Viimeksi muokattu: 23.02.16 - klo:18:56 kirjoittanut seppos »

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #59 : 23.02.16 - klo:18:56 »
Saksanmaalla samaa kuin suomessakin. Valtaapitävät tuhoaa maataan järjestelmällisesti. Ajattelevat, osaajat lähtee pois maasta. Rikolliset ja notkujat tilalle, tuhoamaan lastemme elämän. https://www.youtube.com/watch?v=RQ1gZX91CfQ

Tämän kirjoituksen väittämät ovat yliampuvia ja todistamattomia. Pysytään tiukasti asiallinjalla, ettei minun tarvitse sensuroida kirjoituksia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi