Kirjoittaja Aihe: Pakolaiset paholaisia?  (Luettu 36830 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #75 : 08.01.16 - klo:09:27 »
En oikein tiedä, mitä uskallan olla. Tällä iällä asioitansa jo vatvookin. Pitäisi oppia olla klikkaamatta "pommeja".

Annetaan Leena olla, minulla on ihan riittävästi "kurmootetun" olo. Mutta voit miettiä, mitä Pena, Leena, Rajan Poika ja PekkaV kirjoittivat ja miten Sinä siinä ympäristössä käyttäydyit. Aika moni, kuulun näihin moniin, vetää purut sieraimeensa hyvinkin herkästi. Sinä kummastelit sanaani "vimmainen". Se merkitsee minulle henkilöä, joka on aina samassa asiassa entiseen mielipiteeseensä pitäytymässä. Silloin kirjoittelijoita oli kolme minun lisäkseni, PekkaV ei kuulunut joukkoon. En haluaisi käräjöidä tämän enempää.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #76 : 09.01.16 - klo:02:15 »
Ehkä sentään kerrot minulle itselleni, milä tämä muuttumattomana pysynyt yksipuolinen ja joustamaton  mielipiteeni siis on?


Jos oletat, että minun mieleni on hyvä niin erehdyt pahan kerran.


Toivoisin joskus  että maailma olisi niin yksinkertainen, että yksipuoliset mielipiteet olisivat edes mahdollisia.
Mutta  oman Jumalansa edessä itse kukin seisoo tai kaatuu, myös siitä, mistä toista syyttää, joten minä en syytä sinua yhtään mistään. En tunne sinua, ja oletan että foorumilla keskustelevat asiat, eikä henkilöön kajota.

« Viimeksi muokattu: 09.01.16 - klo:02:27 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #77 : 09.01.16 - klo:09:00 »
Ei minulla ole paljon lisättävää. Lanseeraukseni Kölnin yöstä nollattiin juuri siitä suunnasta kuin ajattelin, mutta heppoisin perustein, niitä stereotyyppisiä sanontoja. Tämä asia on paljon vakavampi kuin osasin alussa arvioida. Halusin kirjoittaa siitä sen vuoksi, että sellainen tapahtuma oli uutta Euroopassa. Sellaisesta luettiin ensin Tahririn aukiolta. Ministeri ja poliisitkin kirjoittavat sellaisesta nyt Suomessa, miksen minäkin. On tämän forumin kirjoittelu kuitenkin aika sivistynyttä, että en ole tullut rasistiksi haukutuksi. "Ennen vanhaan", jos sanoit poikkipuolisesti tätä ns "yleistä" mielipidettä vastaan, tuomio oli selvä. Meissä kotoperäisissä on heikkoja ihmisiä kuin myös maahamme tulleissa ja vastaavasti kunnon henkilöitä. Jo ikäni puolesta tällaisen ymmärrän.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #78 : 09.01.16 - klo:10:30 »
Jäi vastaukseni pois kysymykseesi. En juuri Sinua ajattellut, kun alussa kirjoittelin, enemmän niputin "ronttiin". Teitähän oli monta. Ei sekään, kuule, ole kivaa, että aina yritetään saada toinen altavastaajaksi. Tällä puolella kristillisyytemme ei parane, eikä huonone. Toisella puolella en uskalla esiintyä, joten intensiteettini on täällä tiuha.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #79 : 09.01.16 - klo:12:12 »
Kölnin rikosaalto on toki ennenkokematon ja jollakin lailla seurausta valtavasta Välimeren yli tulleesta muuttoliikkeestä. Sen mukaan mitä olen tästä lukenut, naisten ahdistelulla on ollut tarkoituksena lähinnä viedä huomio pois laukkujen ja kukkaroiden vahtimisesta. Yksittäisinä tapauksina tällaista on kai 'aina' tehty. Sitä en tiedä, miten rikolliset käyttivät hyödykseen Tahrir-aukion kuohuvaa väenpaljoutta. Luulisin kuitenkin, että yhdistäviä tekijöitä näillä kahdella tilanteella on vähemmän kuin heti luulisi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #80 : 09.01.16 - klo:14:39 »
^
Minä tiedän yhden yhdistävän tekijän Tahrir-aukion ja Kölnin tapauksille. Tässä yhteydessä en tarkoita Tahrir-aukion länsimaisia turisti-/reportterinaisia enkä kotoperäisiä saksalaisia naisia Kölnissä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #81 : 09.01.16 - klo:16:11 »
Tässä artikkelissa yhdistetään seksuaalinen väkivalta Tahrir-aukiolla Muslimiveljeskunnan ja Mohammed Mursin syrjäyttämiseen kesällä 2013. "Seksuaaliseen väkivaltaan ja muun muassa neitsyystesteihin on varmuudella syyllistynyt ainakin Egyptin armeija."

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/ulkomaat/kommentti-helsingin-uudenvuodeny%C3%B6t%C3%A4-ei-voi-verrata-kairon-tahrir-aukioon-1.1975891

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #82 : 09.01.16 - klo:17:28 »
Olet ihan oikeassa. Ne ovat samaa kansaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #83 : 09.01.16 - klo:22:51 »
Samaa kansaa olivat myös nämä: "Naiset olivat kansannousussa aktiivisessa roolissa ja moni nainen koki kansannousun aikana Tahrir-aukiolla ensimmäistä kertaa elämässään olevansa sosiaalisesti tasa-arvoinen." Lainaus on saman artikkelin kuvausta vuoden 2011 Tahrir-aukiosta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #84 : 10.01.16 - klo:00:03 »
Mursi valittiin vaaleilla presidentiksi. Hän salaisesti kait tapatti ihmisiä ja hänet syrjäytettiin sotilaskaappauksessa. Kölniä ei voi kuitenkaan verrata Kairoon. Demokratian laatu on erilaista. Teutoninainen ei sietäne muslimia, väkivaltailmoituksiahan on jo yli 300. Sinä nyt yrität johdattaa minua joron jäljille. Et halua nimetä selvällä etnisellä nimellä Kölnin ja muidenkin Euroopan kaupunkien nykyisiä, uusia pahan pelureita, joiden vuoksi yhteiskuntarauha alkaa horjua. Kaikenlaiset turvakaartit eivät kuulu demokratiaan. Poliisien vahvuus on silloin niukka, kun ihmiset alkavat murehtia turvallisuudestaan. Eihän tällaisessa tilanteessa kotoperäinen asukas ole hyvällä oksalla.
Katsoin suomalaisen elokuvan hiljakkoin, elokuun ilta tms. N-liiton pojat pitivät poliittisia puheita ja päityivät. Oli siinä tsekkejäkin. Niin tässä elokuvassa Lotta-elokuvan näyttelijä esitti hyvin sellaista "notkujaa", vieraiden kanssa muhinomaan halukasta. Näitä voi olla tietysti mukana Kölnissä ja Helsingissä, toki, mutta rauhaanhan heidät pitää fyysisesti jättää. Saksassa vielä laki sallii, että lempeä voi ostaa rahalla, että miksi väkivalta?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #85 : 10.01.16 - klo:05:09 »

   Olen kiinnostuneena seurannut teidän, Pena ja 1944, nokkapokkaa.

Oliko Leena vai mummi, joka kritisoi Penan tapaa jatkaa keskustelua ikäänkuin siinä mielessä, että 'haluan sanoa viimeisen sanan', johon Pena aivan oikein mielestäni totesi, että hän tahtoo vain kaeskustella. Eivätkä Penan argumentit ole koskaan olleet tyhjänpäiväisiä. Kuten eivät 1944:änkään.

Näen sinut, 1944, sotilaana, kun tiedän sinun tehneen elämäntyösi armeijan palveluksessa. Olen tulkinnut sotilasominaisuudesta käsin mielipiteittesi perustaa ja päätynyt siihen, että ammattisi vuoksi sinulla on aina viimekädessä kyse elämästä ja kuolemasta, kun taas Penalla kuvaamataidon opettajana maailma näyttäytyy - värikkäämpänä.

Minä olen humanisti. Kuitenkin reservin vänrikkinä ymmärrän sotilaan näkökulmaa.

Samalla kun soturi näkee elämän kokonaisuuden kokiessaan kuoleman läheisyyden, soturin asenne vaikuttaa musta-valkoiselta ja jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan.

Mikä teitä kahta yhdistää, on autoritaarisuus: opettaja ja sotilas. Mikä erottaa, opettaja käskee lapsia. Syntyy jännite, jossa samankaltaisuus ja erilaisuus tuottavat ratkaisemattomalta vaikuttavan vastakkainasettelun.

Keskustelu on oleellista eikä sitä synny samasta näkökulmasta.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #86 : 10.01.16 - klo:08:10 »
Et halua nimetä selvällä etnisellä nimellä Kölnin ja muidenkin Euroopan kaupunkien nykyisiä, uusia pahan pelureita, joiden vuoksi yhteiskuntarauha alkaa horjua.

En halua. Ihmisen pahuus ei ole etninen ominaisuus. Ei ole hyvyyskään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #87 : 10.01.16 - klo:08:13 »
Kirjoitit analyyttisesti. Minäkin lasken itseni tiedustelevaksi humanistiksi. Linjaorganisaatiossa oli hyvä olla, jos ne pari esimiestä olivat mukiinmeneviä, alaisten kanssahan aina sai soveltaa.
Kyllähän tämä nokkapokka on tylsää. Kirjoittelijoiden määrä forumilla on kovin alhainen. Sivullisia lukijoita on taas joskus enemmänkin. Minä "haavoituin" Gazan sodan ajan kirjoitteluissa ja kyynistyin. Yllätyin, että eräät körtit lukevat Raamattua ikäänkuin jehovien tavalla jättämällä huomioimatta pitkiä pätkiä. Forumilta on moni pitkäaikainen kirjoittaja jäänyt pois, ja olen alkanut murehtia, että onko meikäläinen ja yhtälailla esim Pena syynä, että näin on käynyt. Tämähän on saman jankutusta, aika hyvin toistemme mielipiteet tunnemme.
Nykyisen aiheen kirjoittelu on minulle sopinut, koska aiheeseen liittyvien etnisten ryhmien edustejien vieraina olen istunut ja kahvia juonut. Ja kotomaamma yleinen mielipide on minulle suotuisa.
Mainitsemasi kaksi vaimoihmistä eivät ymmärtääkseni ole Penaa kritisoineet missään vaiheessa. Ja Pena mielellään minua yrittää älyttää, besserwisser kun on.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #88 : 10.01.16 - klo:08:17 »
Yllä oleva vastaukseni on Pekalle.

Pena, tulisihan Sinun ymmärtää, että vuosituhantisessa polygamiassa asuminen jalostaa ihmistä äärimmäiseen pahuuteen kuin myös hyvyyteen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #89 : 10.01.16 - klo:09:19 »
Olen syntynyt ja viettänyt lapsuuteni maassa, jota 'vuosituhantinen polygamia' on 'jalostanut'. Siellä opin, että ihmiset ovat kaikkialla ihmisiä, kykeneviä sekä hyvään että pahaan.