Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XX  (Luettu 28336 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #75 : 03.02.16 - klo:12:06 »
Aamulla oli YV  Pyrtsiltä. Kuulumia sain emännän työkiiruista, sekä kuulumisia hiukan Tiitiäisestä.

Ostaminen on joskus piristävää. Pitkään aikaan en ole mitään laadukasta hankkinut. Nyt Marimekosta löytyi Jokeri-tunika ( joka saattaa ollakin yöpaidaksi tarkoitettu  :003: ) puoleen hintaan. Täyshintaista Tantsu-kangasta ostin keväiseksi verhoksi kaksi metriä. Meinasin ensin pöytäliinaa siitä, mutta otampa edellisen verhon, Ananas, ja laitan sen pöydälle,ja Tantsun ikkunan sivuun.
Ananas on tummaa purppuraa, Tantsu vaaleaa punertavaa koivuntuohenvärisellä pohjalla. Tulee valoisampaa Pääsiäiseksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #76 : 05.02.16 - klo:21:28 »
Riitta-mummin ilo ostoksista välittyi tännekin  :039: Minä iloitsin löydettyäni kirpparilta kahdellakympillä Suomen Joutsenen untuvatakin tyttärelle.

Tänään teki onnelliseksi ystävien ex tempore -ehdotus lähteä ravintolaan syömään simpukoita. Puolen tunnin varoitusajalla, ja oli oikein hauskaa ja rentouttavaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #77 : 05.02.16 - klo:21:54 »
Ostin tyynyn, kymmenen vuotta on liikaa ikää nyynylle. Lauliimme monet siililaulut. Totesin --- tämä ei tehnyt onnelliseksi --- miten syvästi Herra Hugo pahoitti mielensä toissailtana. Voin huonosti ja otin lääket ja nukuin puoli kahteen jostakin päivästä.
Siis meni pikkuisen taju muttei se mene kuin 4-8 tunnikdi ja nyt kyllä lääkkeet nukutti päälle. Näin Ei Enää. Tapahdu.

Siili! Järkytyin. Ryntäsin kaapille, se tuhisi ja puhisi ja piikitteli eikä suostunut syömään kuin kämmeneltä. Onneksi näin käy enääeikoskaan, sillä kelloni saa hälyttää. Hugeloisen aika, silloin se vastaa Uuh? on noin 20.20. -  22.13 .  Silloin se tulee peitteistään kysellen tuhu? Uh? syliin mielellään, nuuskuttaa ja nuolee matoiset käteni, siis olen juuri kattanut, kiipeää olkapäälle jos lauletaan, jos ei lähtee pois -  Tuh!


Minä väitän sen laulavan mukana siiliäänellään. Yritän aina löytää uutta ohjelmistoa. Tänään laulettiin Minust oli kuin olis me soudeltu ja Käy. eespäin siili voimakas, ja kuullos pyhä vala.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #78 : 05.02.16 - klo:22:00 »
Tosin, ja olen kyllä onnellinen, siili vastaa unisesti uhuh? aamullakin kun kysyn missä Hugo on? Ja kun laulan ja kuuntelen niin kuulen kun se kehittää mielihyväsylkipalleroisia unissaan. Se on tosikesy siili!  :icon_biggrin:   :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #79 : 06.02.16 - klo:07:20 »
Riitta-mummin ilo ostoksista välittyi tännekin  :039: Minä iloitsin löydettyäni kirpparilta kahdellakympillä Suomen Joutsenen untuvatakin tyttärelle.

Tänään teki onnelliseksi ystävien ex tempore -ehdotus lähteä ravintolaan syömään simpukoita. Puolen tunnin varoitusajalla, ja oli oikein hauskaa ja rentouttavaa.

Iloni lisääntyi vielä kun löysin googelin avulla vanhaan messinkiseen antiikkilamppuun varjostimen. Uusi on jopa entistä sopivampi. Lamppu on äidin peruja, ainakin 80 v. vanha.

Tantsuverho on nyt ikkunassa. Ompelin palteet käsin, näkymättömin pistoin. Ompelukoneeni on murheenkryyni.
 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #80 : 06.02.16 - klo:19:25 »
Kannattaa vakavasti harkita uutta jos yhtään enemmän ompelee. Seitsemäs vuodessa ajoin ajokilometrit vain täyteen sillä vanhalla, se ryppyili kaikesta ja aina.

Uudessa vielä on tosi kiva puolasysteemi, se on puola sillai litteellään läpinäkyvän kannen alla, siis näkee että kohta täytyy vaihtaa täyteen, ja se on muutenkin helpompi asetettava kuin missään edellisistä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #81 : 06.02.16 - klo:19:45 »
Tuli tykkäyskutsu johonkin ekumeeniseen Tiksissä jossa on messu illalla, jossa vietetään kommuunio kirkkokuntaan katsomatra, menen kyllä katsomaan kuka siihen lupaa antoi, kutsuja oli nimittäin ihminen joka ei ole nikään haahuilija, ei ole edes waellellut Pyhiin, TT ja mahdottoman viisas sen lisäksi että on älykäs.


Tuo kirkkokuntaan katsomatta kylläkin ihmetyttää. Niihinhän vaaditaan vaikka mitkä kahdenväliset neuvottelut ja sotkujen sotkut. Olin yhdessä vaiheessa ihan sekaisin, missä minulle siis tarjoillaan? Waeltaessamnekin tarjoilu on jtp luterilaisille ja jtp katolilaisille ja kuonka ort siihen järjestettiin, en muista, vain kerran oli neljästä kirkkokunnasta yhtaikaa väkeä. Kun ovat ort, mennään useimmiten jonnekin maalaustarveostoksille ja katsomaan Ravennan tai muun mosaiikkeja.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #82 : 06.02.16 - klo:21:55 »
Kannattaa vakavasti harkita uutta jos yhtään enemmän ompelee. Seitsemäs vuodessa ajoin ajokilometrit vain täyteen sillä vanhalla, se ryppyili kaikesta ja aina.

Uudessa vielä on tosi kiva puolasysteemi, se on puola sillai litteellään läpinäkyvän kannen alla, siis näkee että kohta täytyy vaihtaa täyteen, ja se on muutenkin helpompi asetettava kuin missään edellisistä.

Tai sitten kilauttaa kaverille, eli pyytää lainaan kaverin konetta eli käväistä ompelemassa kylässä. Minä ainakin ilahtuisin, jos joku tulisi käymään kylässä ja samalla saisin olla avuksi ompelukoneen kanssa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #83 : 07.02.16 - klo:07:13 »
Olen käynyt Kankkosella jonkun vaatekappaleen korjaamassa. Ompeluni ovat nykyään vähissä, verhojen palteita tms. suoraa ommelta vain tarvitsen. Niitä saa joskus myös kangaskaupasta.

Kone on vanha Pfaff teollisuusompelukone, vahva ja yksinkertainen, kuten sotienjälkeiset
ompeluksetkin. Siksak on, ja se on ainoa mitä väkisinpoljettavassa Tikkakoskessani ei ole. Jälkimäinen toimii kodinhoitotilassa mankelipöytänä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #84 : 07.02.16 - klo:16:20 »
Juttelu ystävän kanssa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #85 : 07.02.16 - klo:18:15 »
Seurat ja mitä sen jälkeen tapahtui !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #86 : 08.02.16 - klo:19:21 »
Hirmuhyvä arvostelu NVL: n luottolukijalta, näytän vahvasti vihreää valoa, huippuhieno kokonaisuus. Menin niin sekaisin etten ole vieläkään toivuksissa. Vai oliko sillä sittekki vain vielä kuumetta ja yskää ja liikaa vahvaa yskänlääkettä  :-\.

Jos tämä sitten oli se luojanluomasta ammatiksi tarkoitettu?  Löytyi sentään ennen eläkeikää. Siksi tuntuu niin merkilliseltä, kai. Kai.



Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #87 : 09.02.16 - klo:12:27 »
Sain pienten flunssaoireiden kanssa niin hyvin selvittyä
etten mennyt perumaan tämän päiväisiä hoitsutapaamisia.  :023:
Nyt tuntuu että taas askel eteenpäin ja homma hanskassa ja hanska tallessa.  :eusa_angel: :eusa_pray:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #88 : 09.02.16 - klo:14:24 »
No ainakin nauroin itteni kipeeksi paria päivitystä fb-sivullani.... Ihan hervottomat kaks, samalta henkilöltä... Arkista vahinkokomiikkaa. Onnistuneita lipsahduksia, . Oivoivoivoi ja uhhuhhuh hahhah... 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #89 : 09.02.16 - klo:15:00 »
Sain pienten flunssaoireiden kanssa niin hyvin selvittyä
etten mennyt perumaan tämän päiväisiä hoitsutapaamisia.  :023:
Nyt tuntuu että taas askel eteenpäin ja homma hanskassa ja hanska tallessa.  :eusa_angel: :eusa_pray:


Minäkin pärjäilen. Kuitenkin soitin silmäpolille kun vasemmasta silmästä vuotaa samaa kirkasta kuin vasemmasta sieraimesta. Täytyy olla tarkkana ettei tule tulehdusta.
Hoitsut eivät enää vastanneet puhelimeen klo 14.20, mutta joku soittaa huomena.
Välillä pärskin kovasti ja vuoroin on kylmä vuoroin hikoiluttaa. Yleiskunto on kuitenkin normaali eikä hengitysvaikeuksia ole.

Matti veisi minut huomena ulkoruokintaan. Saa nähdä joko haluan. :017:
Tuntuu ajatus silti mukavalta.

Olen onnellinen kun ei ole asiaa ulos, sielä on kamala keli.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)