Kirjoittaja Aihe: Tänään 43  (Luettu 29909 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 43
« Vastaus #90 : 23.10.15 - klo:10:13 »
Olin kirjamessuilla. Pysyin lujana, ostin vain yhden kirjan, 2 e, ja sekin ammattikirjallisuutta.

Kovasti houkutteli mm. A. Luhtakannan "Suomen punakaarti". Nimi on salanimi, kirjoittaja on tamperelainen sos. dem. poliitikko Emil Saarinen.

Mt

Tuo houkuttelisi kyllä minuakin. Jospa sen joskus saisi hankittua. En ole lukenut yhtään punaisten punaisista tekemää kirjaa, eikä niitä varmaan olekaan (ainakaan monta.)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 43
« Vastaus #91 : 23.10.15 - klo:10:43 »
Kovissa hinnoissa toi Luhtakannaan kirja divareissa.
 Joskus mietin että onko kirja pakko omistaa vai lainaisiko sen, kyllä se on niin että joku kirja on joskus pakko ostaa vaikka sen pystyisi lainaamaankin. Itselläni viimeksi tällainen oli Simon Sebag Montefioren: Jerusalem kaupungin elämänkerta. Olin sen aiemmin lainannut mutta viime syksynä(2014) siitä tuli pakkomielle, se oli saatava.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Tänään 43
« Vastaus #92 : 23.10.15 - klo:12:05 »
Olin kirjamessuilla.

Mikä noiden kirjamessujen idea oikein on? Onko se yksi sortti fanittamista (mennään poseeraamaan yhteiskuvaan oman suosikkikirjailijan kanssa)?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 43
« Vastaus #93 : 23.10.15 - klo:12:12 »
Mikä noiden kirjamessujen idea oikein on? Onko se yksi sortti fanittamista (mennään poseeraamaan yhteiskuvaan oman suosikkikirjailijan kanssa)?

Yksinkertaisimmillaan niiden idea on lisätä kiinnostusta tuotteisiin ja siten lisää myyntiä. Kaikki muu on vain jippoja tavoitteen saavuttamieksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 43
« Vastaus #94 : 23.10.15 - klo:12:49 »
Kovissa hinnoissa toi Luhtakannaan kirja divareissa.
 Joskus mietin että onko kirja pakko omistaa vai lainaisiko sen, kyllä se on niin että joku kirja on joskus pakko ostaa vaikka sen pystyisi lainaamaankin. Itselläni viimeksi tällainen oli Simon Sebag Montefioren: Jerusalem kaupungin elämänkerta. Olin sen aiemmin lainannut mutta viime syksynä(2014) siitä tuli pakkomielle, se oli saatava.

Minulla sama vika. Olen katsellut divareista ja ollut yhteydessä yhteen kirjan tekijöistäkin sellaisesta kuin Kontiokorpi ym. Arktika - muuttolintujen valtaväylillä. Kirjasta ei ole otettu uusia painoksia ja Jari Kontiokorpi viestittikin kerran, että jos löydän kirjaa useampia kappaleita niin hän ottaisi myös yhden. Kirjastosta se löytyy. Kirja on todella upea esitys, A4-kokoinen "sohvakirja". Toinen on mielessä myös eli Solosen vanha Suomen sorsalinnut. Sitä en ole edes kirjastosta löytänyt.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #95 : 23.10.15 - klo:15:32 »
Harmistun muka harvoin, ei ole totta, tänäänkin harmistuin 

Soittaa nainen pankista kuten hänen tulee, eikä siinä mitään. On unohtunut suorittaa MasterCard kun kahden pankin väliä ramppaan, älyvapaata itsessään, mutta Kevan tapa hoitaa rahansiirrot on mutkikas. Eli ei käy että tarkistetaan kuka olen että voivat maksaa eläkkeen minne tahdon vaan se on hirvee rosessi.

No rouva päivittelemään minun rahatilannettani, kyselee olettekos te ollenkaan työssä,mitenkäs saataisiin nyt tuo luotolla eläminen poikki ja minä kuuntelen leuka loksahtaneena että tä.

No totta, maksutiliksi tarjoutuu yleensä MasterCard ja kiireessä minä hölmö en vaihda Dansketilille, mutta kyllä minä soitin perään ja sanoin että olen vihainen, kaksi: olen talletuksesta nyt siirtänyt heille rahaa summan!    kolme on muitakin pankkeja ja neljä mikäs velkaneuvoja tämä rouva on.
Velkaa on se asuntolaina jota on lyhennetty tarkoin sovitusti, ei pyydetty lyhennysvapaita koska ei kannata. Rahat vain menee eri pankkiin.

Mutta päätellä voimme ja sanoin myös sen että ainakin Danske aikoo nostaa ohjauskorkoa ja kiitin tiedosta.

Jäin miettimään kuin olisi jos ei olisikaan niitä säästöjä! Ilmeisesti nämä rouvat saisivat luvan perästä leikkiä näyryyttävää hätäilijää. Kuinkas te ja mihinkäs ne ja ei tule rahaa!  Ei tainnut edes uskoa kun sanoin ettei niin, kun säästän eri pankkiin.   :icon_cool: 

« Viimeksi muokattu: 23.10.15 - klo:15:39 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Tänään 43
« Vastaus #96 : 23.10.15 - klo:17:04 »
Yksinkertaisimmillaan niiden idea on lisätä kiinnostusta tuotteisiin ja siten lisää myyntiä. Kaikki muu on vain jippoja tavoitteen saavuttamieksi.

Joo, järjestäjän kannalta varmaan juuri noin. Mutta entäs meidän kuluttajien eli potentiaalisten messuvieraiden? Mikä sinne saa lähtemään; mitä sieltä haetaan?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 43
« Vastaus #97 : 23.10.15 - klo:17:18 »
Joo, järjestäjän kannalta varmaan juuri noin. Mutta entäs meidän kuluttajien eli potentiaalisten messuvieraiden? Mikä sinne saa lähtemään; mitä sieltä haetaan?

Se on lähellä paratiisia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Tänään 43
« Vastaus #98 : 23.10.15 - klo:17:22 »
Se on lähellä paratiisia.

Niin, olenkin arvellut, että on vain yksi paikka, ja toiset kokevat sen paratiisina, toiset helvettinä. Kirjamessut ovat sinulle paratiisi, minulle olisivat varmaan helvetti. Mutta niinhän se piti olla, että sinä mene helvettiin. Sanopa jokin paikka sen lähettyviltä?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #99 : 23.10.15 - klo:21:49 »
Hugeliini tahtoisi pitää blogia, Hugo edistää pysyviä arvoja ja kamppailee kaikkien siilien puolesta. Siilienpuolesta.fi on peräti alettu mutta kun sihteeri ei pääse sinne, ovat hyvät neuvot jälleen kalliita tahi arvokkaita.

Siis näin käy jo toistamiseen tämä olisi avoin julkinen blogi kaiken luonnon suojelemisesta ja ihmissuojelustakin, Hugo on suurpiirteinen yleissuojelija ja yleistaistelija.

Kuinka pääsen toteuttamaan Hugon pyrkimykset? Ensin blogi, kenties kirja...ensi vaaleissa Eduskuntaan... Hugo pohdiskelee elämän syviä teemoja ja eksistentiaalisia kysymyksiä. Hugo puolustaa arkaa ja ikävöivää uskoakin, ja on ekumeeninen siili.

auta Leenaa auttamaan Hugoa  :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Tänään 43
« Vastaus #100 : 24.10.15 - klo:07:49 »
SPR:llä maahanmuuttajille suomen kielen keskusteluryhmä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 43
« Vastaus #101 : 24.10.15 - klo:12:25 »
Nyt on postilaatikkojen ryhmäteline jo paikallaan ja ensimmäiset laatikot kohta ruuvattu paikalleen.
Naapurin isäntä on ' kyläpäälikkönä' meille neljälle muulle. Hän on ollut puuhamiehenä nuoremmakseen ja tuntuu olevan elementissään.

Saa nähdä tuleeko nyt enemmän kanssakäymistä kun kohtaamme postilaatikoilla. Sehän on sitten kuin maalla kun odotellaan kauppa-autoa tai käydään kioskilla.
Ei pöllömpi ajatus.

Matilla on ollut jälkikasvun autonvaihdon kanssa puuhaa jo jokusen aikaa. Mitsubisit
ovat edelleen kiikarissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 43
« Vastaus #102 : 24.10.15 - klo:15:45 »
Mt osasit kerran neuvoa sen blogin.

Huhuuuh nukuttaa, ja olisi ihana ulkoilupäivä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1569
Vs: Tänään 43
« Vastaus #103 : 24.10.15 - klo:20:29 »
Tehtihin Kalistajan kanssa mukava retki Viisveisaajan uutehen kotikaupunkihin Kaskisiin, joka aina viähättää piänyyrellään ja ruutukaavallaan. Viisveisaaja istutti meirät heti ruakapöytähän ja kovettuna kalamiähenä hänellä oli tiätysti savulohta ja hyviä juttuja tarjolla. :eusa_angel:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 43
« Vastaus #104 : 24.10.15 - klo:20:37 »
Oli mukava kuulla. Minäkin asuisin mielelläni joko Kaskisissa, Kristiinankaupungissa, Uudessakaupungissa, Uusikaarlepyyssä, Pietarsaaressa, Tammisaaressa, Loviisassa, Porvoossa, Kotkassa tai Haminassa.

Kaskisissa oli yli 20 v. sitten siinä pääkadulla hieno matkamuistoliike-taidenäyttely. Hankin matkamuistoksi lämpöisen liivin jossa oli poronluiset nappulat ja nahkalenkut.
Pidin sitä paljon, mutta nyt se on jo vainaa.

Tänään leivoin aamupäivällä, iltapäivällä tein haravalla hommia tunnin ajan. Nyt jo kolottaa hartioita. Emme lämmittäneet tänään saunaa. Olisi pitänyt, se on lääke moneen vaivaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)