Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 27  (Luettu 35157 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #60 : 18.08.15 - klo:19:49 »
Aamusella aika koleaa, iltapäivällä taisi mennä helleraja rikki.
Talviturkin heitto taisi tältä kesältä jäädä.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 19.08.15 - klo:09:56 »
Aamut ja illat alkavat jo olla  syysviileitä ja raikkaita.  Kouluaamutunnelmaisia.  :). Pidin, paitsi keskikoulussa. Toisella luokalla oli 44 oppilasta. Se oli väistämättä rauhatonta vaikka koulun kuri oli vanhanaikainen ja 12v vielä toteltinkin, luokissa oli ahdasta ja ummehtunutta. Pienikin taustamelu haittasi, kirjojen esille ottaminen, kahina ja pulpetinkansien  paukutus, kassien kahistelu,  ylimääräiset kysymykset ai anteeksi mikä sivu, anteeksi saanko mennä vessaan, anteeksi kirja jäi kotiin.

No neljännellä helpotti kun tuli se neljäskymmenesviides ja pakkojako, mutta olin jo karkaamaan päin. Eipä sillä syksyisin jaksoin vielä.  :).

Johan tuli uneliaalta juttua säästä. Kirkas kaunis aurinko paistaa. Lokit käyvät narisevaa keskustelua. Meni yö pitkäksi kirjoittaessani uskontotieteen tehtävää uusiksi uh. Mutta oli työpari kirjoittanut niin loistotekstin, että oli tarpeeton minun enää määritellä käsitteitä. Tuli sitten konversiota sovelluksina. Miltä se mahtaa tänään näyttää?

Hyvä kurssi ja paljon opin uutta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 20.08.15 - klo:13:58 »
Laitoin lämpömittarin talon lämpöisimmälle paikalla aurinkoon. Nyt lukema oli + 46 astetta. Tarkastan kuumimpaan aikaan uudelleen, n. klo 17.

Aamulla Kasiniemessä oli klo 7  + 8 astetta. Ero tuntuu .  Nyt saisi ehkä tehtyä aurinkokuivattuja tomaatteja. :002:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 22.08.15 - klo:05:11 »
Tarenneet olemme. Lieköhän samanlaista Veneheitossakin? Tänään johonkin aikaan se nähdään. Matkalla öisen valon määrä tuntui mukavalta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 25.08.15 - klo:06:16 »
Oululainen sää vaikuttaa kivalta, +12 yön jäleltä, aurinkoiseksi muuttunee, vieno tuuli rypistelee Oulujoen pintaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 25.08.15 - klo:08:37 »
Kymis on puol yheksält jo kakskymment astet.

(Murre - jota luullaan joskus lukihäiriöksi - ei ole aitoa, kun olen asunut täällä vasta 37 vuotta.)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 25.08.15 - klo:08:49 »
Kilpiäisissä on elokuun viimeinen pyykin ulkokuivatusilma.
 Kauppareissulla auton mittari näytti + 17.
 Tääl Lahes on yöt kylmät ja päivät lämpöset.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 25.08.15 - klo:12:24 »
Yöllä oli lauhanpuoleista kun välillä on ollutkin jo koleaa. Nyt on lämmintä mutta hieman kosteaa, eli krassinkyttäyssää. Ne kukkivat juuri nyt komeasti, olisi sääli repiä, eli Raidia niihin. Kasvoivat mukavasti ritilä vasten narutuennalla aika ylös. Harmi että ovat sääherkkiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 26.08.15 - klo:15:18 »
Sataa vettä. Täytyy vilkaista mitä on luvassa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 26.08.15 - klo:16:40 »
Etelään on tulossa vaihtelevaa. Nyt ip jo kirkastuu puoleen pilveen, mutta torstai ja perjantai ovat sateisempia.

Sunnuntaiksi kirkastuvaa. Ensi viikko näyttää jälleen sateisemmalta muttei niin herkeämättömällä tapaa  kuin oli tässä heinäkuu.

Kyllä olenkin riemuinnut auringosta. En niin piittaa jos tulee syksy jos saataisiin vähän vähemmäksi jäävät sateet. Lokakuu on laskennallisesti kuukausista vähäsateisin. Mutta se käsite jäänee historiaan. Muutan kyllä jos jossain nähtävänä olisi tuota valoisuutta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 28.08.15 - klo:21:26 »
Kylläpä heittikin märäksi joka paikan! Se sademittari yhä puuttuu, mutta en hirveästi hämmästy jos olisi ylittänyt kaksi senttimetriä jo. Hieman näyttää lupaavan kuivempaa. Minuun jämähti kahdesta viime talvesta sääkammo, jollaista en muista. Jatkuva vesisade jumittaa sisälle, ellei sisaren autotallista sitten löydy entiset vaellussaappaani. Ovat kumia!   :icon_biggrin:   Sitten vain mieleen että niitä käytetään.

Kun ei tiedä mitä elämä tuo vielä, ei kannata antaa rankkasateen, jatkuvankaan vangita itseään sisälle.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 29.08.15 - klo:08:12 »
Yöllä on satanut, vaakanäkyvyys ihan huono. Saisi nyt kirkastua, sillä perunannosto olisi mielessä.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 29.08.15 - klo:09:51 »
Aurinkoinen, tuulinen poutasää. Lämpöä oli äsken + 13 astetta.

Koko elokuun tähänastinen sademäärä on Matin mittaustilaston mukaan 33 mm, josta 28 mm edellisen vuorokauden aikana. Kesä- ja heinäkuussa oli molemmissa 70 mm.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 29.08.15 - klo:10:31 »
Niin satoi että terassin sateelta suojaamaton osa on aivan märkää edelleen. Vallan helpotti kun se loppui. Edes vähäksi aikaa. Jos tässä näillä mennään ensi keskiviikkoon, niin sehän olisi hyvin.
Aika lähelle taisin uskaltaa arvata sadesumman, kyllä se täälläkin on ollut yli 20mm mutta ajattelen olisiko lähemmä kolmeakymmentä myös.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 29.08.15 - klo:13:20 »
Vettä oli tullut 22 mm, mikä määrä vaikuttaa kaikkeen liikkumiseenkin.