Kirjoittaja Aihe: Tänään 41  (Luettu 35765 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 41
« Vastaus #90 : 29.07.15 - klo:12:40 »
Jälkipolvi lähti kotimatkalle, hiljaista on.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 29.07.15 - klo:12:48 »
Eikö olekin kivaa se hiljaisuus, aina välillä  :003:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 29.07.15 - klo:13:09 »
Puuhasin ensin puuasioita, sitten uusin Zetorin takarenkaiden ilmanpaineventtiilit. Meni turhan pitkälle ko juttu. Taisin ajella viimeisen reissun siten, että ei ollut ilmaa kuin vähän yläosassa renkaita  :003:. Ei se tahtia haitannut, vanha tsekkaivaltion Barum-rengas on kaiken huononkin kohtelun kestävä.
Lopuksi hitsasin 14 puikon verran Zetorin oikeaan vetovarteen lisää lattarautaa. Ja maalasin korkeakiiltoisella harmaalla päälle. Toinen vaihtoehtoni olisi ollut Kimmo-kenttävihreä, mutta se on mattaa, niin ei minulle tällä kertaa kelvannut.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 29.07.15 - klo:14:04 »
Ja ennenkuin saatoin Zetorini pilttuuseensa ajaa, piti sitä toisestakin paikasta korjata: oikean puolen rajoittimesta oli 2 pulttia hukassa ? ?. Ne löysin kolulaatikostani. Nyt selvisi se, miksi karhi keväällä tahtoi hinkata takarenkaaseen, kun pyörivää liikettä yritin pellolla ajaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 29.07.15 - klo:14:59 »
Tuo Zetori taitaa olla veljelle yhtä rakas ja tärkeä kaveri kuin ennenvanhaan hevonen isännälleen.  Sitä puleerataan, hoidetaan, sillä ajellaan työt ja huvitkin.
Ehkä sille jutellaankin.
Minä juttelen koiralleni, jotkut muut muille lemmikeilleen. Olen nähnyt kuinka rottiakin rakastetaan ja hoidetaan.

Autoani minäkin pidän kilttinä ystävänä, ja nättinä.

Rakkaus on lahja sydämelle. Laupeus on eniten.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 29.07.15 - klo:15:42 »
Heh heh, jos en nyt Zetorille niin saatan minä ääneeni puhua. Mutta kirjoitanpahan tähän toden anekdootin: syksyllä -59, kun olin täyttänyt 15 v ja sain yksikseni metsästää, kuulin ja näin hurjia tapahtuvan. Yhteen kylämme taloon oli tullut kotivävyksi ahkera ja kaikin puolin härmäläisen oloinen nuori mies, tietysti minua vanhempi, niin näin hänen potkivan vihreätä Zetoriansa ( samanlaisella Väinö Linnakin käänsi maata ollessaan hetken aikaa "maahenkinen") ja lyövän nyrkillänsä konepellille ja sadattelevan "anan Setori, mä tiärän, että meet, mutta ku et mee". Hän ihan säikähti minut nähdessään, koppasi taskustaan Työmies-tupakit ja sai yhteen jopa tulen ja veti henkeen. "Sovitaanko Jorma, että tästä ei kerrota Inkerille. Hän voisi pitää minua hulluna, kerta potkin Setoria. Kun oon lyöny hevoostani rimalla, kun se ei oo menny, niin Inkeri muutti aninakin kahareksi viikoksi nukkumahan peräkamarihin lapsen kanssa. Soli niin pahana mulle, että kun luontokappaletta lyön. Opin kerralla sellaasen läksyn".
Ai niin, että miksikö potki, löi ja sadatteli 2-pyttyistä Zetoriaan - se oli ojassa, syvällä, kyljellään, ihan kuin nautaeläin olisi uponnut suohon, mutta äänet moottorissa olivat ylväät " tästäkö, tästäkö, tästäkö". Jotenkin noin voisin matkia kirjoituksella sitä Zetorin ääntä. Halusin vielä metsästää ja lainasin Nestorille moponi, että hän sai haetuksi kotoaan kettingin, sahan, kirveen ja lapion, jotta nostaisi Zetorin ojasta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 29.07.15 - klo:16:06 »
Hyvin kerroit !  Miehinen oodi zetorille   :eusa_clap:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 29.07.15 - klo:22:43 »
 :) oli oikein onnellinen päivä. Ruoka onnistui ja lähiniityltä poimittu kukkakimppu herätti ansaittua huomiota samoin koko pihapiiri linnut sekä oravat jotka poikkesivat pähkinällä joslin selvästi totesivat normaalia runsaammin yleistä hälinää pälyilivät sisätiloihin päin eikä puhettakaan viipyilemisestä nautinnollisesti pähkinäkeon ympärillä.  Sainpa kuitenkin esiteltyä heidät perheelle. Siili kiiliäisiä he eivät jääneet odottelemaan eli menettivät päivän parhaan hetken.

Mitä kiiliäisiin tulee, muuan vieras siili poikkesi pähkinäkeolla muttei jäänyt syömään kunnon ruokaa. Perusjoukkoa ei ole näkynyt, epäilen syyksi runsaita vieraita tuoksahduksia josta syystä kävin hieraisemassa jalkojani mattoon ja syljeksimässä eli alkavat tarttua siilityylit.  :icon_eek:

Kiinnostavaa kyllä aamupuolella päivää terassipuutarhassani poikkesi ilmetty hemppo.  :109: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 01.08.15 - klo:11:21 »
Siivouspäivä. En ole siivonnut koko kesänä, tai ainakaan juhannuksen jälkeen, ja nyt täällä alkaa jo haista.

En ole syönyt mitenkään erityisen paljon paistettuja ruokia, mutta silti koko asunnossa leijuu paistinrasvamaisen tunkkainen haju. Tässä on kyllä tupakeittiö, mikä voi vaikuttaa asiaan. En saa paistaessani ovea selkäni takana kiinni.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 01.08.15 - klo:11:57 »
Meillä ei ole siivouspäivä kun siivottiin torstaina ulkomaanvierasta varten. Välipalaksi syödyn mustamakkaran lisäksi ei juuri paljoa tarvitsisi. Keitän kuitenkin perunat ja tein sipatin. Lisäksi jääkaapissa maustuu sillisuttu.
Saattaa olla että tytöntylleröt tulevat joksikin aikaa hoitoon. Onhan ruokaa mistä antaa.
Nukahdin hetken sohvalla, palein vähän. Aivastin, ei tunnu flunssalta.

Onko tämä kesä joka ei koskaan tullut ?

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 01.08.15 - klo:15:29 »
Oravatöminän päivä, odottelen hännätöntä aterioimaan kanssani, töitä riittäisi muitakin mutta haluan huolehtia nyt siitä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 01.08.15 - klo:19:43 »
Kaksi marjanpoimintareisua.  Aamupäivällä vadelmassa ja iltapäivällä mustikassa.
Nyt pikkaisen rampa olo, Kalevan kisoja katsellen.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 01.08.15 - klo:20:58 »
Tyttöjen seurassa neljä tuntia. Kävivät vaarin kanssa mustikoita takametsästä ja rannassa . Minä ruokin, leikin siilileikkiä ja kuuntelin Lotan salaisuuden.

Lotalla oli Lasten Raamattu. Hän olisi halunnut kuulla sen tarinan Danielista ja leijonista, sekä miksi suuressa uunissa paloi tuli.  Vein ajatukset pois näistä ajatuksista sillä tämä lapsi osaa huolestua vaikka mistä. Kehen lie tullutkaan noin pelokas ja herkkä.  :icon_confused:

Myöhemmin jämähdimme Kalevan kisojen ääreen. Pari lajia jaksoi sävähdyttää.
Miesten 100 m  ja moukari. Miksei myöskin miesten 400 m.

Olen viime aikoina lukenut huomattavan vähän. Silmät ovat lepääntyneet niin etten ole käyttänyt kuivien silmien Oftangeliä pariin viikkoon.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 01.08.15 - klo:23:00 »
En löydä sieniharjaani  >:(. Piti lähteä huomenna katsomaan, ovatko kantarellintaimet aikuistuneet.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 02.08.15 - klo:22:58 »
Tänään vähän huonompi päivä vaihteeksi...
Lemisen Erkin laulu on tuttu: "Tuskaani huudan, valitan sanoja vailla..."
Mutta ehkä...hiljaa ihmettelen maailman menoa ja annan ajan kulua...