Kirjoittaja Aihe: Tänään 41  (Luettu 35676 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 41
« Vastaus #45 : 20.07.15 - klo:16:48 »
Kun minä luettelin lääkärille verenpaineeni lukuja jotka olivat enimmäkseen 120/ 77-
lukemissa, hän sanoi hyviksi. Pulssi minulla on n. 70, eiköhän sekin ole OK.
Muistan lääkärin sanoneen ettei matala verenpaine ole paha, päinvastoin.
Tietämykselläni tuo pulssisi on korkeahko. Myös entisellä pomollani on ollut aina korkea pulssi, n. 100.  Onkohan se pomo-ihmisten ominaisuus ?   :003:

Minun Omron-mittarissani ei ole hymynaamoja, mutta sydämen-kuva on. Se sykkii....

Meillä oli myös fyysisten hommien päivä. Aamupäivällä nostelimme kaikki terassin 22, ja portaikon 5 rallia pystyyn. Ne putsattiin kahden vuoden pölyistä, koirankarvoista ja hiekasta ynnä kuivista tammenlehdistä. Betoni alla harjattiin.
Matti ei antanut minulle lupaa painepesurin käyttöön  :076:

Iltapäivällä leikattiin nurmikko, poistin päivänliljojen varret ja pieliheinät penkeistä. Tuin uusilla pitkillä kukkakepeillä tuoksuherneet. Ostin ne kodinTerrasta a`1,90 E. Haravoin nurmen silput. Suihkun jälkeen olo tuntuu vetreältä.
Kohta juodaan 3. kahvit  :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #46 : 20.07.15 - klo:16:50 »
Hei 1944

Verenpaineesi ja pulssisihan ovat kuin minun vielä kuukausi sitten. Verenpaineeni on edelleen noissa lukemissa ja ovat ihan kohtuulliset, kunhan pidät huolen mm riittävästä juomisesta ja suojan saannista. Pulssi on korkea ja kertoo jostakin ongelmasta. Minulla pulsiin korkeuteen oli syynä erittäin alhainen veren HB eli rauta-arvo eli Anemia (hb oli 85 kun sen pitäisi olla naisilla yli 120 ja miehillä yli 130). Joten kehoitan sinun hakeutumaan lääkäriin ja kontrolloimaan ainakin pienen verenkuvan ja mitä muuta lääkäri keksii.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 20.07.15 - klo:16:52 »
Eihän alhainen verenpaine paha ole, jos se ei pistä huippaamaan ja jos verta ja happea riittää ihan ylähuipppuu, siis päänuppiin asti riittävästi. Sanoo edelleenkin ihan tämmöisellä kyökkilääketieteellä, ilman mitään faktaa.  :023:
Pyryharakka

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 20.07.15 - klo:16:57 »
Hommasin mittarin ihan tarkoituksella, kun fyysisestä rasituksesta palautuminen kestää minulla kauan. On sellainen kelju olo, levoton olo ja pumppu hakkaa. Terveenä olen itseäni muuten pitänyt. Kilpaurheilukaan ei nuorena pelittänyt palautumisjuttujen vuoksi.
Kiitokset itsekullekin ja jokaiselle vaivannäöstä. :023:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #49 : 20.07.15 - klo:17:05 »
Uudet tulokset: 132, 73, 74 on syke. Ja olen nukkunut tunnin. Aamulla en Peipporämeelle mene, koska koivujen kuivaminen on vasta alussa. Jos tekisin jotakin muuta :017:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 20.07.15 - klo:18:33 »
Se on meillä, veliseni, tämä ikälisä ! Nyt on arvot kohdallaan.

En mittaa tällaisina työpäivinä ollenkaan. :039:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 20.07.15 - klo:18:38 »
Danke sehr!

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 21.07.15 - klo:13:07 »
Tämän päivän hommat menevät harakoille, ei mitään tehoja. Vetämätön olo.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 21.07.15 - klo:14:44 »
Jalat alkoivat turvota kun tuli lämmintä.  Muistelen viime kesän   kurjuuttani
Näinä samoina aikoina.

Istuimme hetken kahvilla ulkona. Varjossa on 22 astetta, auringossa yli 30.
Piti päästä sisätiloihin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 21.07.15 - klo:14:45 »
Tämän päivän hommat menevät harakoille, ei mitään tehoja. Vetämätön olo.

Ei sitä tiedä moniko harakka tarvitsi panostusta   :003:  joten suotta surra.

Olen todennut että jatkuva hämärä ja harmaus saa aikaan alakuloa ja tämän olen viisauslehdistä lukenut myös. Perheessä oli joskus selvästi kaksi talvikanmoksujaa äitini ja sisar ja kyseeseen tuli nimenomaan  pimeä,  kun taas isälleni ja minulle valon määrällä ei tuntunut olevan mitään merkitystä. Näillä kahdella pimeästä väsyvillä oli kirkasvalolamppu jota käyttivät vuoroviikoin. Lisäksi toinen kokeili korvavaloja.

Nyt on aivan ensimmäinen kerta jona valoisaan kirkkaaseen kesäaamuun herääminen tuotti suuren riemastuksen ja puuhahalun. Kirjoittamaan syöksyin hetimiten mutta ajattelin pitäisikö hyödyntää tuo valo.

Toisaalta harmaana päivänä on tosipimeää kesäksi koska pilvistö on paksua. Silloin en tee mitään kuitenkaan koska olo samoin on vetämätön.

Siili kiiliäisetkin näyttävät pärjäävän omillaan, lounaslautanen on tyhjentämättä. Ne saattavat oudoksua muuttunutta terassia ja kaatosade eilen pyyhki taas tuloreittinsä hajujäljet mutta Iida kävi aamiaisella ja oli minulla kolme illallisvierasta. Eivät jääneet tänne torkkumaan koska kai on lämmin ja niillä on omaa vilistettävää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #55 : 21.07.15 - klo:14:48 »
 :003: :039:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 21.07.15 - klo:14:51 »
Jalat alkoivat turvota kun tuli lämmintä.  Muistelen viime kesän   kurjuuttani
Näinä samoina aikoina.

Istuimme hetken kahvilla ulkona. Varjossa on 22 astetta, auringossa yli 30.
Piti päästä sisätiloihin.

Se on asian kääntöpuoli. Hellesäät eivät yksinkertaisesti sovellu kaikkien terveydelle. Ne edellyttävät niitä turvatoimia, kolmen litran lisävissyä ja asunnon viilennystä tai menee henki.

Tämän kurjan kesän hyväksi puoleksi olen kyllä hiljaa ajatellut sitä että vanhemmat kestävät tätä tuntuvasti paremmin. Ties vaikka saataisiin muutama yhteinen vuosi näin lisää.

Jos voisikin olla sellainen suomalainen kesä, lämpöä 21 astetta ja leuto tuuli.  :-\
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 21.07.15 - klo:20:20 »
Matti käy tiistaisin pelaamassa Mölkkyä. Silloin ruokailu siirtyy tunnilla, samoin päiväunet. Heräsin päikkäreiltä 14.20.  Sen jälkeen olen juonut 4 kupillista vahvaa kahvia. Unta on turha yrittää ennen kymmentä.

Lähden kastelemaan kasvini ja jatkan sitten kirjan parissa.

Hyvää yötä !    :eusa_angel:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 21.07.15 - klo:20:37 »
Selailen täällä - Hyvää yötä!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 21.07.15 - klo:20:45 »
Neljä kupillista... Pitää koettaa samaa tavallisesti juon puoli.

Oli loistopäivä. Retkeilin siihen kukkataloon eli hienoon puutarhamyymälään josta en olisi lähtenyt millään pois. Palasin kotiin uusi köynnösruusu jokin hyvä havu sekä harakankellojen jättimuunnos mukanani ynnä hoito-ohjeet. Iida oli etsinyt lounasta turhaan, vasemnan kukkalaatikon edestä löytyi protestikakka ja tunsin itseni huonoksi suojelueläimensuojeliaksi.

Noh, Iida nautti päivällisen ja illallinen on katettu. Toivon ettei synny mitään tuhinaottelua sillä se minut herättänyt jota seurasi väkevä ilmaisu muille aisteille oli puhuva, mutta edellytti suuret jatkotoimet. Olen ryhtynyt kattamaan selkeään riviin. Joku jää varmaan yöksi.

Puutarhatoimia ja kirjoittamista ja aurinko sai kuin moottorin käyntiin, tarvitsen jonkin vähän kuin korvikkeen kipeästi. Täytyy etsiä se "Kristus valo valkeuden" eli oikeasti "Jesu bleibet meine  Freude"

Hei minä keksin viritän viulun  :109: