Kirjoittaja Aihe: Sairauteni II  (Luettu 54656 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #15 : 20.05.15 - klo:16:00 »
Voi hurja!  :icon_eek:  Voimia myyrä!   :eusa_pray:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #16 : 20.05.15 - klo:16:52 »
Ajattelinkin, että  myyrä  on kipeä tai jotakin.  Ei  muuta kuin kaikki rukoilemaan ystävämme puolesta.

:eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Itse lopetin beeta-salpaajan omin päin, mutta tuli tykytyksiä, eli pientä rytmin vaihtelua. Lääkäri määräsi sen takaisin, vaihtoi toiseen merkkiin, vähäsen miedonmpaan. Verenpaineen alhaisuudessa ei ole kuulema mitään pahaa näissä lukemissa.
Huimailuni johtuu niskasta. Ja diabetes on etenevä sairaus. Olen saanut muutaman kilon pois painoa. Se ei näy erikoisemmin lukemissä, mutta kepeämpi on ollakseni.

Minulla on samantapaista vaivaa, ohutta vapinaa herätessä nukahtamislääkkestä. Etenen nyt vähitellen kokonaan eroon. Nyt menee vielä puolikas.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #17 : 20.05.15 - klo:21:00 »
Siunausta, voimia ja jaksamista, paranemista myyrälle ja R-m:lle ja kaikille muille
sairastaville!
On noiden lääkkeiden kanssakin hankalaa välillä...  : (

:eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #18 : 10.06.15 - klo:14:51 »
Käynti silmäpolilla. Näkökyky oli parantunut, mutta turvotusta oli taas makulassa, joten huomena aloitetaan taas pistosten sarja.

Kyllä ne hyvin hoitavat nykyään.  :eusa_clap:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #19 : 10.06.15 - klo:20:15 »
Hyvää vointia ja hoitoa siskolle edelleen!  :eusa_pray:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #20 : 10.06.15 - klo:23:14 »
Kun alapää olisi kunnossa niin yläpäässä huimaa. Pystyisin siis jo hyvin liikkumaan kun vaan uskaltaisi. Nimittäin huimaus on mennyt parin viime viikon aikana niin mahdottomaksi, että jopa lähikaupassa käynti pitää ajoittaa sellaiseen aikaan kun vähiten tuntuu huimaavan. Samoin lenkkeily. Aloitettiin uudestaan pitkän leikkaustauon jälkeen reumalääketiputus ja heti auttoi turvonneeseen käsivarteen ja yleisvointi parani. Niveltulehduksiin se minulla onkin käytössä. Siihen asti meni hyvin, mutta sitten alkoivat vaikeudet. Normaalisti minulla on tiputusväli 7 viikkoa, mutta sain seuraavan annoksen jo 4 viikon päästä edellisestä ja se oli virhe. Lisäksi sydänlääke vielä pahentaa reumalääkkeen vaikutusta ja päinvastoin. Toinen on alfa- ja toinen beetasalpaaja. Nyt ei auta kun odottaa reumalääkkeen vaikutuksen hiipumista ja siihen menee viikkoja. Molempia lääkkeitä kyllä tarvitsisin, mutta en niitä ainakaan yhdessä voi käyttää. Illalla kävin päivystyksessä ja kaikki arvot ja keuhkokuva olivat ok. Pelkäsin, että on nestettä keuhkoissa kun hengenahdistus ei millään meinannut loppua. Muitakin sivuoireita kyllä on tullut.

Pahuksenmoista. Ei ole juuri ikävämpää kuin huimaus ja siihen usein liittyvä pahoinvointi tai etova olo. Koeta jaksaa. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #21 : 13.06.15 - klo:20:16 »
Reilu vuorokausi tuli tutustuttua Akuutti 24:n ja päivystysosastoon, samalla tankattiin nestettä ja punasoluja. Nyt pitäisi taas jaksaa. Voimat olivatkin hiukan hukassa, kun HB humpsahti 85-88:n :017:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #22 : 14.06.15 - klo:06:57 »
 :eusa_pray:

Riitalta ja Matilta

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #23 : 14.06.15 - klo:13:04 »
 >:(.  Pitäisiköhän minun sittenkin poiketa lääkärissä. Tämä vetelöittävä vatsakurkkutauti ei lähde ja on tuontitavaraa. Eihän Italiassa ole häijyä virusta mutta turisteja keväisin. Niitä riittää.  >:(

Ajattelen tartuttavuutta. Kyllä tässä itse potkisi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #24 : 14.06.15 - klo:21:12 »
Altgriitti taas rupeaa vaivaamaan oikeaa peukaloa, ja lihaskipu vasemman kyynärvarren keskellä selkäpuolella lähempänä pikkurilliä. Näppisperäistä, tiedän. Olen siitä erikoinen istumaduunari, että hartiat tai alaselkä eivät kipuile, vaan kaikki keskittyy kyynärpäiden ja sormenpäiden väliin. Työterveys ei näihin osaa sanoa mitään kun siellä tunnetaan vain karpaalikanavaoireyhtymä, jota nämä vaivat eivät ole.

Jos ehtisin käydä kesälomalla Helsingissä niin voisin piipahtaa myymälässä, jossa myydään yhtä näppismallia joka minua hieman kiinnostaa. Siinä ei ehkä ole skandeja, mutta ei se töissä haittaa. Ei se muutenkaan ole ihan juuri mitä haluaisin, mutta enemmän sinne päin kuitenkin kuin nämä avainlaudat. Eli kaksi erillistä osaa (ja kolmantena numeronäppäimistö, jota en käytä).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #25 : 14.06.15 - klo:21:20 »
Tuli mieleeni musiikkipuolelta oma puristeinen viulukäteni joka joskus aiheutti kipeytymistäkin, silloin kun soitin vielä tunteja päivittäin. Hieman kuin kuvaamasi. Jossakin vaiheessa tai oikeammin eräässä sellokonsertissa pääsin katsomasn läheltä sellistin otetta, kyseessä oli lisäksi Sibiksen tohtoriväitöskonsertti ja hän oli tutkinut sellokättä ja sen liikkuvuutta.

Rupesin harjoittelemaan niin että vedän liikkeen lapaluusta saakka sormet velttoina. Tosin se tehosi jousikäteen ja viulukädessä piti aina se kerrata ja jankuttaa, kun sormet hakivat vanhaa liikerataa.

Olen miettinyt olisiko siitä apua näppiskätisille. Tosin lisäksi ranne ei saisi tehdä kulmaa ylöspäin jos tuo olisi auttaakseen, ei karpaalitunnelin takia vaan lihastonusten.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #26 : 15.06.15 - klo:22:36 »
Varjelerannat ja kaikkea. Vielä minä ihmettelen mikä vaivaa.

Siis kansalaiset, medsörjare.
Katsoin vahingossa yläspäin tällä päivämäärällä kylppärissä ja ah voih. Mitä kasvaakaan ilmastointiputkessa? Kohta siinä saa sienestää.

Ensimmäiseksi pesin suihkuttaen. En kestä katsella! Pahinta että mielestäni lähitienoo vaikuttaa harmaantuneelta.

Olisiko yläkerrassa sattunut vesivahinko vai missä mitä?

Mitä minä TEEN?

Vielä sitten ihmettelen mikä on ja miksi en parane ja ja ja...   

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #27 : 16.06.15 - klo:07:06 »
Hui  !    Kosteutta, hometta ? 

Sateinen kevät. Meilläkin kasvaa sieniä, pihassa.
                      Mitä tehdä, en tiedä. :017:

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #28 : 16.06.15 - klo:07:40 »
Leena ota ihan ensimmäiseksi yhteys huoltomieheen ja isännistsijään tai talon hallituksen pj:aan. He tietävät kuinka asia ryhdytän jatkossa hoitamaan ja mistä päästä tutkimaan. kovin suurta omatoimista putsausoperaatiota ei kannata tehdä.  Joka tapauksessa kuvaa paikka  huolellisesti.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #29 : 16.06.15 - klo:07:45 »
Leena ota ihan ensimmäiseksi yhteys huoltomieheen ja isännistsijään tai talon hallituksen pj:aan. He tietävät kuinka asia ryhdytän jatkossa hoitamaan ja mistä päästä tutkimaan. kovin suurta omatoimista putsausoperaatiota ei kannata tehdä.  Joka tapauksessa kuvaa paikka  huolellisesti.

Kiitos sen ajattelin tehdä. Pesin seinän vielä eilen ja kuivasin huolella hormia sen mitä lyhytkätinen kiipeilemällä kykeni kun on wc-pöntön päällä. Oli muutoinkin aika siivota kylppäri joten sillä kai sen tulin toteen. Kevyt muovituoli puutarhapuolelta siinä sivussa auttoi, muuten ei olisi tullut mistään niin mitään. Ilmoitan huoltoyhtiölle. Jopas nyt tuli asumisen kanssa tointa ja porua. Jääkaapin kyllä hommaan tänään. Vaikka tässä elelisi kuka hyvänsä ja koska tai ei kukaan, niin sen vaikka kaappaan kainalooni tai myyn, eihän näin onnistu.

Meidän muuten yhtiön pj eli herra ei- ei käski puhdistaa ne keväällä ja ihmettelin. Oli lappua seinällä. No nyt sen tein. Mutta eihän se sillä häviä.
« Viimeksi muokattu: 16.06.15 - klo:07:50 kirjoittanut Leena »