Eilen ilmaantui minulle ensimmäisen kerran hypoglygeminen kohtaus. Olimme kaupassa jossa kiertelimme jonkin aikaa ja yks' kaks' alkoivat jalkani täristä, voimat uupua ja kylmä hiki tulla pintaan.
Olimme onneksi jo kassalle menossa. Vielä hätäännyttyäni hoksasin napata karkkihyllystä jogurttirusinoita ja parapähkinöitä pienen pussillisen. Jäätelölaarista otin yhden ja sanoin kassalle että syön tämän tässä. Kuorin paperin josta hän otti hinnan.
Matin avulla pääsin autoon. Kotiin oli 5 min matka. Juotavaa oli saatava heti.
Koska olin jo popsinut autossa makeaa oli turha mitata arvo. Se on ollut lievemmissä tauksissa n. 3,7, nyt oli arvaten alempi. Sillä sokerimäärällä se nousi pian ja liiankin korkealle, mutta iltaa kohden oli taas normaali. Lepäsin paljon.
En tiennyt että parapähkinöiää on ' ominaisuuksia' mm. rasvaa 60 %. 100 gr sitä antaa 685 kaloria.
Tänään oli aamuarvo aika korkea. Lähdin lenkille sauvoineni, ja kun mittasin sen jälkeen arvo oli taas normaali mutta pudonnut liian nopeasti. Se tekee kummallisen olon. Sydän esim. pompottaa.
Sain ystävältä kuulla Talviveisuissa ohjeita 2-tyypin diabeteksen kursseita ja kasvisravinnosta.
Olen huono lähtemään mihinkään yhdistyksiin sairauksieni tähden. Näkövammaisia tuen ja luen mitä netistä löytyy. Sydän ja keuhkot ja metabolisuus on myös tutkittuna, mutta
viisastua vielä pitäisi.
Myyrä ! Kerro voinnistasi.