Kirjoittaja Aihe: Tänään 35  (Luettu 40544 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 35
« Vastaus #45 : 09.02.15 - klo:18:02 »
Ja nuin hyvästi kykenet uimaan  :icon_biggrin:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #46 : 09.02.15 - klo:19:30 »
 :icon_biggrin:   Juu...puoli tuntia ilman pohjakosketusta tuohon malliin...melkein tahtiinkin...
pää ei kylläkään käy uppeluksissa...hyvä venyttely päälle...pistää se vähän puuskuttamaan...

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 09.02.15 - klo:19:39 »
Missä osoitteessa on tuollainen hymiövarasto? Voisin kokeilla, jos ei mene monimutkaiseksi.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 09.02.15 - klo:20:00 »
http://www.cosgan.de/smilie.php

Tuosta löytyy.
Niiden kopioiminen tänne on aika tarkkaa puuhaa...ainakin mulle...

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #49 : 09.02.15 - klo:20:22 »
Kiitos!

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 09.02.15 - klo:20:42 »
Reissupäiväni illassa.
Aamusta aikaisin lähdin tien päälle.
Oikein mukava päivä on ollut. :eusa_angel:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 09.02.15 - klo:21:25 »
Ajelin Ouluun asioille. Ja huomenna takaisin Kankaalaan, jos pääsisi käymään mtkelkalla Peipporämeellä. En halua joutua siellä syvän lumen vangiksi, siis järjellä.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 09.02.15 - klo:23:10 »
Nyt pääsin toivoakseni käytännöllisen teologian kirjoista, jotka tekivät minusta sekapäisen vihaisen kaikki menneet kärsimykset uudestikokevan tuskaisen kaikkialle ylipursuavan persoonan. Minä aivan oikeasti pyydän anteeksi.

Hyvin erikoista elämää. Eksegetiikka tuntui kuin hyppäisi keskelle vihaista riitaa.  Nyt minä vastentahtoisesti muistelin kaikkea kärsimääni pahaa  :repee: kuten tuottamaani pahaa eli kahlasinpa kauheassa vellissä!

Ne kirjat, ne meni minun puolustusmekanismeista läpi. Nehän on kaikki elettyä elämää, saarnat, kasuaalitoimitukset, riparit, sielunhoitokin sen että tiedän mitä se on. Hyi olkoon. Ikinä en koske niihin enää. Toivoakseni tämä meni läpi nyt.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 10.02.15 - klo:06:22 »
Onpahan tullut katseltua lähinnä ampumahiihtoa.
Lepäiltyä kolmen raksapäivän jälkeen.
Se on hieno laji se ampumahiihto... toisaalta yksilöurheiluista hienoin... vaikka minä olenkin rauhanmies.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 10.02.15 - klo:07:06 »

Pax volunt, para bellum. 

🇫🇮

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #55 : 10.02.15 - klo:08:18 »
Ajatella että on jo 10 päivä helmikuuta.
Minusta tuntuu  sille, että talitintit jo laulaa titityytään tai ainakin ti ti ti tityy.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 10.02.15 - klo:10:10 »
Minusta tuntuu  sille, että talitintit jo laulaa titityytään tai ainakin ti ti ti tityy.
Olen samaa mieltä. Täällä Kankaalassakin tintit pörhistelevät siihen malliin, että kohta aloittavat. Kevättä on ilmassa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 10.02.15 - klo:10:17 »

Hesalaistintti laulaa useasti vain ti-tyy, ja kiire kurkussa aivan totta. Sanotaan niiden omaksuneen hektisen kaupunkikulttuurin ja jättäneen toiston pois kun asia tuli jo sanottua. Tiedä, mitä myyrä sanoisi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #58 : 10.02.15 - klo:10:30 »
Hesalaistintti laulaa useasti vain ti-tyy, ja kiire kurkussa aivan totta. Sanotaan niiden omaksuneen hektisen kaupunkikulttuurin ja jättäneen toiston pois kun asia tuli jo sanottua. Tiedä, mitä myyrä sanoisi.

Jeps, kaupungeissa niiden on laulettava eri tavalla että ääni kuuluisi melusaasteen yli. Jonkun talitiaisen on tämä tapa täytynyt keksiä. Ei tässäkään titityytä kuule vaan monenlaisia muita variaatioita. Ovat jo pitempään lauleskelleet. Hiljaisella maaseudulla titityytä kuulee varmimmin. Sinitiaisen sisisisi laulua kuulee jo myös. Keltasirkku, viherpeippo, närhi (sillä on kuulemma oikeasti kaunis laulu) ja monet muutkin ovat jo äänessä.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #59 : 10.02.15 - klo:10:48 »
Uusia lajeja on viime päivinä tullut itselle peippo, närhi, mustarastas ja tikli. Käytiin kaverin kanssa bongaamassa yhden lintupariskunnan ruokinnalta kolme peippoa (kaksi koirasta ja naaras). Näin ensin pensasaidassa häivähtävän yhden koiraan ja sitten parinkymmenen minuutin kuluttua koko kolmikko uskalsi tulla ruokailemaan. Käytettiin autoa piilokojuna. Eihän peippo mikään harvinaisuus ole; käytiin ihan huvikseen vaan. Samalta paikalta eka rummuttava käpytikka. Punatulkkuja heidän ruokinnallaan käy myös.

Pari närheä oli tuossa metsässä ja mustarastas koiras istui ostarin vieressä pihlajassa, josta lennähti melkein eteen sulapaikalle maahan. Tiklit tulivat siten, että lähdin käymään apteekissa ja huomasin toisella silmällä puussa viisi pikkulintua, joista kuului jotain laulun tapaista. Ajattelin huolimattomasti, että vähän omituisesti laulavia viherpeippoja? Asia unohtui hetkeksi ja apteekista päätin kiertää pikku lenkin metsän reunan kautta kun siellä voi nähdä aina jotain mielenkiintoista. Samat viisi pikkulintua olivat lauleskelemassa kävelytien varressa. Tiklejähän ne olivat. Sitä harvemmin näkee ja kuulee täällä.

Tilhiä näkyy päivittäin; suurin parvi on itsellä ollut 500. Täällä on nyt vasta tilhihuippu. Pohjoisempana on ollut niin paljon marjoja, että massat tulevat hitaasti alaspäin.