Kirjoittaja Aihe: Kuntoilu  (Luettu 18760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Kuntoilu
« Vastaus #30 : 08.02.16 - klo:18:30 »
   Kuollaksesi vanhuuteen, et sairauteen, kuntoile.

juuri tilasin kivuttoman ja huomaamattoman äkkilähdön, jotain hyvääkin taudissani... Täytyy saada joku hyöty...  :-\.   Kuuluu tähän.... Olisi reilua.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #31 : 08.02.16 - klo:18:44 »
Karhut olivat sukseni. Sitten joskus Järviset. Viimeiseni olivat kai karhut, ostetut Kiilopäältä, aivan upeat. Niillä pääsi lujaa! Niillä oli ilo hiihtää, suuri. Uutta taisi olla hiilikuitupohja johon sai urat. Ne hiidettiin niin hajalle kuin suksen saa mutta vuosia ja kilometrejä, silloin oli lunta.

Mene nyt tuonne vessateeseen, eiei.

Mutta tuo selällämakuu olisi hyväksi ja siitä olen tottunut, kun ryhdyn, pikkuisen nauhan avulla vetämään lonkkaa vasten kasvoja, samalla kun painan toisen jalan polvea ihan lattiaan, sitten teen kaikki aikuisbalettiliikkeet jotka nyt siis ovat myös lapsibalettiliikkeitä ja unelmoin päivästä jona ruhoni nostan hyppyyn. Ostin kuminauhaa ja ajattelin että hyppään niitä kuminauhaliikkeitä, vistiäkö se oli, mutta tuolit kaatuvat.

Vähän haittaa vaelluksilla ruhjotut polvien nivelkierukat.
Ja vasen jalkaterä joka neni kuntosalilla.

Mutta!
Niistä tulee kyllä todella hyvä olo. Kuntosalikortti on hinnakas. Tosin olen ajatellut. . Sen säästää ehkä sitten muussa.  Harkitsee kaikki seikat, ajattelin jo kun kuulin pitkän ajan sääennusteen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 11.02.16 - klo:10:20 »
Ovat huomanneet saman mitä minä olen harrastanut näillä säillä ja keleillä, kuntoilun kauppakeskuksissa.
Lahdessa on kauppakeskus- Triossa järjestetty eilen 1. kertaa ohjattua liikuntaa käytävillä ja liukuportaissa. Välillä on venyttelyjä ym. paikallaan suoritettavaa.

Kävelin tänään liki kilometrin kun tallasin katetun kärrykäytävän ulkona klmeen kertaan ja lisäksi iso kierros Prisman sisällä. Ei lipsu jalka, ei kastu selkä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #33 : 11.02.16 - klo:13:09 »
Espoo on edelläkävelijä:          https://youtu.be/eiBDbXhS0N4

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #34 : 21.02.16 - klo:15:01 »
Nyt on pakko jos puolessa kilometrissa läkähtyy jotakin ruveta.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #35 : 29.02.16 - klo:19:06 »
Tekisi hyvää mennä kävelemään ulos mutta ei viitsi, laiskottaa niin ankarasti nyt.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #36 : 29.02.16 - klo:19:09 »
Moottorikelkalla ajelu oli kivaa, mutta nyt on "ruppini" kipeänä, pakottaa  :017:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #37 : 29.02.16 - klo:19:10 »
Voihan nenä, jospa pian tokenisi ruppisi.  :017:

Äitini sanoja tuokin "ruppi"

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #38 : 01.03.16 - klo:20:55 »
Töissä kun päivät istuu, niin liikuntaa täytyy harrastaa. Muuten menen ihan jumiin. Kävely on minun juttuni. Toki tykkään hiihdellä omilla laduilla, missä ei ole liian jyrkkä profiili. Siellä saa hiihdellä ihan omaan tahtiin perinteiseen tyyliin 36 vuotta vanhoilla Karhuilla. Kunhan kevät koittaa ja tiet sulaa, alan taas pyöräillä töihin.

Yksi seurakuntanuori järjestää meille muutaman gospel-tsumba-session. Se on hauskaa, vaikka askeleet ja suunta on aina sekaisin. Hiki tulee ja hauskaa on.
Pyryharakka

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 01.03.16 - klo:22:22 »
Toisinaan on tehokkaasti ikävä länsipuoleen Helsinkiä. En edes huomannut mitä menetin kun Keskuspuisto latuineen jäi sinne. Lystikästä mutta Herra Hugon syntymäkoti on vastapäätä pitkäaikaista omaani!

Maisema ikkunasta oli kyllästyttävä sen myönnän. Samanlainen harmahtava pienkerrostalo tuijotti. Mutta keskuspuisto, kelpo metsä, kaunista!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #40 : 02.03.16 - klo:07:03 »
Olen lunnostani notkea. Niin kai naiset enimmäkseen ovatkin, miehiin verrattuna.

Huolehdin sen säilymisestä tekemällä joka aamu, tässä tietokoneen avautuessa,
tietyt liikesarjat. Varvistelua, hartoiden nostelua korviin, pitkät venytykset selälle ja kaulalle, itseni halailu ja kevyillä käsipainoilla nostelu lopuksi.

Tarvittaessa toistan iltapäivällä jos en ole kävellyt. Kävely on myös minun juttuni.

Hiihto ei suju nivelrikkojen takia. Se ei ole koskaan ollut mieluista. Ehkä oireilin astmaa jo lapsena. Sama pyöräilyn laita, vaikka nuorena oli pakko pyöräillen liikkua kun autoa ei ollut.
Hikijumpasta en pidä. Tennis oli Hämeenlinnan aikoina kivaa, kenttä näkyi ikkunasta Kaurialassa.
Uinti olisi muuten, mutta kammoksun halleja ja talvella järvet ovat jäässä.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #41 : 02.03.16 - klo:14:32 »
Olen palloiluihmisiä. Siinä vain on se ongelma, että pitäisi löytää palloseura.

Nyt on oikea akillesjänne kolmatta kuukautta kipeä ja jäykkä, tykkää kyttyrää jo normaalin mittaisesta hyötyliikuntakävelystä. Kävellessä ei tunnu pahalta, mutta jälkeenpäin huomaa, mitä tuli tehtyä. Puhumattakaan, jos otan spurtin ehtiäkseni oviaan pysäkillä jo sulkevaan bussiin.

Eilen pisti kaveri tekstarin jossa käski kanssaan kylpylään siksi iltaa. Luulin että vitsaili ja että kysymys on saunakyläilystä (ei olisi ensimmäinen kerta ollut, ei vitsailua eikä saunakyläilyä). No sitten olinkin siellä kylpylässä, ensimmäistä kertaa elämässäni. Piti ostaa uimapuku kun en sellaista tietenkään silkalle saunareissulle ollut ottanut mukaan, yllättävän hyvä löytyikin. Pulikoimme erilaisissa altaissa, ei se nyt kunnon kuntoilusta käynyt. Mutta sitten löytyi isoimmasta altaasta pallo, jota heittelimme, ja innostuin jopa kroolaamaan sitä kiinni. Vesipallo olisi kyllä niin minun lajini! Ei haittaisi kipeät akillesjänteet eikä ylipaino. Pitäisi vain se seura olla. Ja allas, jossa ei ole vaaraa törmäillä sivullisiin.

Myös vastavirtasimulaattorissa uiminen oli kivaa, piti ihan käyttää voimia. Ja kun ei meinannut eteenpäin päästä, ei tullut keneenkään törmättyäkään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #42 : 02.03.16 - klo:14:42 »
^Palloilusta vielä. Sen seuran pitäisi olla samanhenkistä, tarpeeksi sama lähestymistapa asiaan.

Kesällä kokeilin ulkosulkista yhden tutun kanssa, mutta kun minusta sulkapallo todellakaan ei ole mikään ulkopeli. Tuuli vie palloa minne sattuu, aurinko häikäisee, puistonurmikon kuoppiin meinaa taittaa nilkkansa. Ja kun hänen ajatuksensa pelistä oli, että lyödään paikallaan seisten mahdollisimman korkeita palloja kiltisti toinen toisillemme ja hymyillään leveästi. Niskanhan siinä saa kipeäksi kun niitä tihrustaa. Minusta peliin kuuluu totinen yrittäminen ja juonikkuus, joka toteutetaan lyömällä vaihdellen niitä korkeita, sitten juuri ja juuri verkon (jota meillä ei edes ollut) yli mateleva liuru, ja päälle äkäinen aggressionpurku-iskulyönti. Ja haluan että minua juoksutetaan kunnolla. Pallokentällä löydän sisäisen koirani.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #43 : 10.03.16 - klo:08:20 »
Pallokentällä löydän sisäisen koirani.
Olen pelannut potkupalloa. Siinä on toinen todellisuus.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #44 : 10.03.16 - klo:09:17 »
On teitä siinä mulla kaks koiraa !  Istu ! Paikka ! Maahan ! Nouda !