Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5  (Luettu 40261 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 5
« Vastaus #75 : 24.02.15 - klo:19:56 »
Olen ollut vuodesta 1993 körttifirman palveluksessa... työntekijöissä on ollut melkein kaikkien puolueiden kannattajia, mutta ei kristillisdemokraattien kannattajia.

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Firma mun makuun.

Ketähän sitä taas äänestäisi ?

Jos sopivaa ehdokasta ei löydy, ni meen itte ehdolle ja äänestän itteäni
Kalastajien,maalaisten ja laitakaupunkilaisten äänenä.  :) :) :)

Työllisyys kuntoon suosi suomalaista kampanjalla...
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Rajan poika

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #76 : 25.02.15 - klo:09:40 »
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Firma mun makuun.

Ketähän sitä taas äänestäisi ?

Jos sopivaa ehdokasta ei löydy, ni meen itte ehdolle ja äänestän itteäni
Kalastajien,maalaisten ja laitakaupunkilaisten äänenä.  :) :) :)

Työllisyys kuntoon suosi suomalaista kampanjalla...

Jos meinaa äänestää Viisveisaajaa, mitä lippuun sitten piirretään?

Vitonen tietysti, mutta miten sen veisaamisen laittais ?   :017:

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 25.02.15 - klo:11:02 »
Jos meinaa äänestää Viisveisaajaa, mitä lippuun sitten piirretään?

Vitonen tietysti, mutta miten sen veisaamisen laittais ?   :017:
Vitonen ja sitten alkaa äänestäjältä veisaaminen ja totisesti Siionin virsiä vaikka mm. 156:4.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 03.03.15 - klo:12:58 »
Oliko Boris Nemtsov juutalainen. Äidin nimi on Dina Eidman, isän Efim Nemtsov.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 03.03.15 - klo:13:06 »
Sain selville, että oli äidin puoleta, mutta itse oli kristitty. Englanniksi on ainakin tietoja googletettavana.
Siis , hän oli syntymältään juutalainen. Äidin puoleltahan se periytyy.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 03.03.15 - klo:13:14 »
Googlettelin heti murhan jälkeen ja äidin Dina nimestä päättelin juutalaisuuden. Teit hyvän työn meille kaikille.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 03.03.15 - klo:13:24 »
Sukunimi kai kirjaimellisesti tarkoittaisi "saksalaisten", eli "se saksalaisten Boris". Nemets on saksalainen, ja jos yhtään oikein ajattelen niin monikon genetiivi olisi nemtsov. En kyllä ole tästä varma; venäjän opinnoista on aikaa. Aika monet venäläiset sukunimet ovat kieliopilliselta muodoltaan genetiivejä (miehillä kai monikkoja, naisilla yksikköjä). Ja käytetäänhän suomessakin genetiiviä, kun sanotaan Korhosen Alma. Venäläisillä miehen omistaa jokin samannimisten miesten porukka.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 03.03.15 - klo:13:26 »
Olen nyt lukenut enemmän ja katsellut kuvia hautajaisita. Siinä vanha äiti, vaimo ja kaksi nuorempaa naista kumartavat arkulla:

http://www.gettyimages.co.uk/detail/news-photo/dina-eidman-the-mother-of-murdered-russian-opposition-news-photo/465003654

Luin erikoisen, Boris Nemtsovin itsensä kertoman asian. Hänen isoäitinsä ( ilm. isänäiti) on kastanut ( baptisted) hänen as a infant.  Hän oli siis juutalais-kristitty.

Avatkoon Jumalan kansojen silmät !

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 03.03.15 - klo:13:29 »
Se, että Boris oli syntynyt Sotshissa, siis lähes Krimillä, ei liene myöskään vailla merkitystä.
Hänhän julisti Sotshin huijausta.
Krimillä eniten Venäjän valtauksista kärsivät tataarit ja juutalaiset.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 07.03.15 - klo:05:54 »

Täällä vierailivat samaan aikaan Ruotsin kuningaspari rajan tuntumassa, Naton pääsihteeri ja EU:n korkean tason ulkopoliittinen asiantuntija.

🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 12.03.15 - klo:07:09 »
   Rinteen toiminta koulusäästöissä tuo mieleeni isäkapinan ja Stubbin asenne muistuttaa isällisestä vastuunkannosta.
(Tietääkseni isäni äänesti kokoomusta. Äitini isä ja veli olivat kokoomuslaisia kunnallispoliitikoja. Minä olin opiskeluaikanani isäkapinallinen taistolainen.((Siksi kai en saanutkaan opintojani loppututkintoon asti!?)))

🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 12.03.15 - klo:07:28 »
Kävin heti eilen YLE:n vaalihaastatteluja katsomassa. Henkilö jonka olen jo ehdokkaakseni valinnut esiintyi hyvin. Kysymyksiin hän vastasi kuten toivoinkin, paitsi yhteen. Tasa-arvo avioliitossa on hänelle vielä perinteinen, mutta ei se estä ääneni saamista. Sehän on nyt kirkkopoliittinen kysymys.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #87 : 18.03.15 - klo:10:16 »
Olen nyt tehnyt Ylen paljon mainostetun vaalitentin kahdesti ja ehdokas on selvillä. Mukavaa, että molemmilla kerroilla hän on selvinnyt kolmen kärkeen kun olisin häntä muutenkin äänestänyt. Marko Haakana, toim.joht, sair.hoit (AMK), 47, Joensuu, kaupunginvaltuutettu, vasemmistoliitto  :023: Kuului vielä viime valtuustokaudella demareihin.

Äsken tuli demari toiseksi ja vas.liittolainen kolmanneksi. Lisäksi kärjessä on kommunisteja ja vihreitä. Viimeksi ykkösenä oli Susanna Rissanen, sosiaalityöntekijä, Kiuruvesi, Suomen Kommunistinen Puolue. Kaunis nainen  :icon_cool:

Minulle epäsopivimpien ehdokkaiden listalle tulee lähinnä kokoomuslaisia ja yksi kepulainen paitsi nyt kärkeen tuli itsenäisyyspuoluelainen.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #88 : 18.03.15 - klo:10:28 »
Olen nyt tehnyt Ylen paljon mainostetun vaalitentin kahdesti ja ehdokas on selvillä. Mukavaa, että molemmilla kerroilla hän on selvinnyt kolmen kärkeen kun olisin häntä muutenkin äänestänyt. Marko Haakana, toim.joht, sair.hoit (AMK), 47, Joensuu, kaupunginvaltuutettu, vasemmistoliitto  :023: Kuului vielä viime valtuustokaudella demareihin.

Äsken tuli demari toiseksi ja vas.liittolainen kolmanneksi. Lisäksi kärjessä on kommunisteja ja vihreitä. Viimeksi ykkösenä oli Susanna Rissanen, sosiaalityöntekijä, Kiuruvesi, Suomen Kommunistinen Puolue. Kaunis nainen  :icon_cool:

Minulle epäsopivimpien ehdokkaiden listalle tulee lähinnä kokoomuslaisia ja yksi kepulainen paitsi nyt kärkeen tuli itsenäisyyspuoluelainen.

Pienet erot ehdokkaiden välillä kahdessa tekemässäni vaalitentissä johtuu siitä, että nyt jätin vastaamatta 2-3 kysymykseen. En esim. todella pysty päättämään, mitä mieltä olen eutanasiasta? 

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 18.03.15 - klo:14:12 »

"Hakuehdoilla ei löytynyt yhtään ehdokasta." Oho! Se on sitten perustettava oma puolue!

🇫🇮