Kirjoittaja Aihe: Körtti-akkojen pulinaa II  (Luettu 18635 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Körtti-akkojen pulinaa II
« Vastaus #30 : 06.06.16 - klo:06:26 »
Pulisenpa minäkin. Milloin ihmisestä tulee " körttiakka?" Mikä siinä on, ettei voi pulista ihan omana itsenään?
« Viimeksi muokattu: 06.06.16 - klo:06:32 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #31 : 06.06.16 - klo:09:50 »
Milloin ihmisestä tulee ylipäätään jotakin? Silloin, kun muut määrittelevät vai silloin, kun itse ymmärtää jotain olevansa? Naispuolinen kolleega kerran marisi, että miehet määrittelevät hänen naisellisuutensa. Minä vastasin, että se on minusta oikein, kun naiset määrittelevät minun miehisyyteni. 'Niin kai se sitten on,' hän taisi rauhoittua.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 06.06.16 - klo:09:50 »
Minusta ei tule körttiakkaa....ja välillä hävettää olla omana itsenänikin... :icon_sad: :icon_eek:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #33 : 06.06.16 - klo:10:49 »
Körtti-akat ovat virallisesti körttinaisia.  Minä muistaakseni, vai oliko Pirska sittenkin, nimikoimme tämän höpöttelypalstan.

Silloin kun kirjoitan löysän lennokkasti, mitä tietenkin naisena häpeän, sijoitan sen tänne.

Meillä vanhoilla pariskunnilla on akkain työt ja ukkoin työt. Kirjoittelen akkain töistä
tänne. Varsinaiset ruokajutut ovat saaneet omat sijansa.
Lisäksi Tänään-osiokin sisältää milloin mitäkin.

Valitan jos järjestely ei ole Leenan mieleinen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #34 : 06.06.16 - klo:17:10 »
Körtti-akat ovat virallisesti körttinaisia.  Minä muistaakseni, vai oliko Pirska sittenkin, nimikoimme tämän höpöttelypalstan.

Silloin kun kirjoitan löysän lennokkasti, mitä tietenkin naisena häpeän, sijoitan sen tänne.

Meillä vanhoilla pariskunnilla on akkain työt ja ukkoin työt. Kirjoittelen akkain töistä
tänne. Varsinaiset ruokajutut ovat saaneet omat sijansa.
Lisäksi Tänään-osiokin sisältää milloin mitäkin.

Valitan jos järjestely ei ole Leenan mieleinen.
Asiantuntijat sanovat, että naisessa on miestä ja miehessä on naista. Minäkin olen körttiakka.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #35 : 06.06.16 - klo:19:15 »
Ilman muuta olet, kunnia-akka oikein. Kaikkihan tiedämme kuinka hoidat  ' poikuettasi'  ja huushollianne.  :eusa_clap:

Minä olen löytänyt puolestani itsessäni tiettyä maskuliinisuutta. Inhoan naisellista hempeilyä, sillä sehän on tietty toimintatapa, ei reilusti päin tulta. Se taas on minun tapani, tietyissä olosuhteissa.
Körttinaisena koetan olla diplomaattinen, ettei tarvitsisi alvariinsa hävetä.  :091:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #36 : 06.06.16 - klo:20:40 »
Luin äskettäin mielenkiintoisen artikkelin...kehoituksen sanan:

Sen sijaan että hermostun ja huudan pienistä vastoinkäymisistä...
minun tulisikin laskea kymmeneen, hiljentyä, mennä itseeni, pohtia mistä moinen reaktio...
päästä jyvälle asian ytimeen ja yrittää muuttaa tapani...ehkä näin...?
Toki paineet pitäisi päästää pihalle...toisaalta...

Niin...isot vastoinkäymiset kyllä hiljentää ihan "automaattisesti"...

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #37 : 11.06.16 - klo:11:49 »
Mitä enemmän käytän voileipägrilliä, jota sanon leipäpsässiksi, sitä enemmän alan ihastua sen käyttöön.
Ostin omani monta vuotta sitten Lidl´stä ja se on suunnilleen tämä, erona vain se että meidän psässi on kahdelle leivälle ;

http://www.konerauta.fi/WebRoot/vilkas04/Shops/20130304-11092-197055-1/51A5/32FB/FC74/ACE6/34CE/0A28/1005/9184/8665.jpg

Tuo että siinä on vino poikkileikkuri on minusta mainio innovaatio. Näin kahdesta lämpimästä leivästä saa neljä sormiin sopivaa vinokolmiota.

Kuohkeista sämpylöistä tulee eri maukkaita ja rapeita.

Tänään tein suppilovahverokeiton lisukkeeksi vaaleasta paahtoleivästä, juustosta, metvurstista ,  tomaattipyreestä ja ripauksesta yrttimaustetta oikein maukkaat pikkusuolaiset

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #38 : 19.06.16 - klo:22:03 »
Akka on minulle hellyttelynimi, jota käytän itsestäni. Toinen vastaava on eukko.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 20.06.16 - klo:06:17 »
Minun on vastaavasti, muori !   :003:
En tykkää jos akotellaan, saati ämmäksi puhutaan. Kun välit on viileät silloin kuulen rouviteltavan.

Itse tykkään olla mami. Sitä käytän kun koiralle haastelen. Tylleröille olen tietenkin mummi, kuten kaikille lasteni jälkeläisille.

Toinen tytär kutsuu kiltisti äidiksi, toinen äiskäksi.

Ja ennen kuin Pena ehtii, kuittaan; Rakkaalla  naisella on monta nimeä .... :003: :039:

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #40 : 20.06.16 - klo:06:43 »
Ja ennen kuin Pena ehtii, kuittaan; Rakkaalla  naisella on monta nimeä .... :003: :039:

Nuorin lapsenlapsista opettelee puhumaan. Nykyisin hän nimittää minua suurin piirtein Arkkivaariksi.  :icon_biggrin:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #41 : 20.06.16 - klo:07:05 »
Nuorin lapsenlapsista opettelee puhumaan. Nykyisin hän nimittää minua suurin piirtein Arkkivaariksi.  :icon_biggrin:

Karkkivaari  ?   :018:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #42 : 22.06.16 - klo:10:00 »
Jääkaappi tyhjeni eilen, enkä tänään ehtinyt kauppaan kun Matti tarvitsi auton.

Mitä kaapeista löytyi, niistä kokosin tarpeet sämpylöihin ja korvasieni keittoon.
En taida laittaa reseptiä, sillä aloitin kuivattujen korvasienten liottamisella.

Sämpylätaikinaan alustin kauraryynejä ja auringonkukan siemeniä. Makoisia niistä tuli, samoin sopasta.
...
Huominen tietää isoja ostoksia ja lisäksi siivotaan. Eihän meidän kahden tarvitsisi niin
jämtisti kaikkea tehdä, mutta se on tapamme.

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #43 : 22.06.16 - klo:18:40 »
Tänään kävin liinavaatekaupan alennusmyynnissä, ostin uusia aluslakanoita ja huomenna ajattelin käydä lisää. Vien tuliaisena herättäjäjuhlakortteeriin. Sinne ei näet voi mennä omilla lakanoilla, emäntä suuttuu, jos yrittää.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #44 : 14.02.17 - klo:16:07 »
Olen nauttinut eilisten järkevien ostoksien antamasta ilosta.
Hankin vihdoin muotoilevan tyynyn. Ongelmia kaularangassa, ja nyt tuli apu, kiitos fiksun sairaanhoitajan.

Toinen elintärkeä ostos oli kunnollinen pinnoitettu valurautainen paistinpannu. Nuukana ihmisenä olen käyttänyt kahta-kolmea teflonpannua ja äidiltäni ja tyttäreltäni perittyjä heidän  valurautaisiaan.
Nyt paistoin elämäni parhaat pihvit hääpäiväksi. Kyllä ei pitäisi nuukailla näin tärkeässä asiassa. :003: