Kirjoittaja Aihe: Voi maailman pahuutta  (Luettu 36710 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Voi maailman pahuutta
« Vastaus #75 : 06.08.14 - klo:19:49 »
Siihen sotaan en näppejäni laita, kun en ihan tiedä missä menee oikea totuus. Propagandasota niin somessa kuin muuallakin on rajua. En voi kiittää kumpaakaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 06.08.14 - klo:20:22 »
Yritin juuri edellä selittää, että minkälaisista jutuista Lähi-idässä on kysymys. Sepon kommentista, että mot. Meillä jokaisella on oma totuutemme, jolloin näyttää siltä, enemmistön mielipide olisi oikeassa. Katsotaan nyt, miten Israelin rauhaan pakottaminen onnistuu, sellaisenhan Hamas vaatii.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 06.08.14 - klo:21:21 »
Voiko rauhaan pakottaa? Kestävä rauha perustunee sovinnolle. Sen edellytys taitaa olla vastapuolen kuunteleminen ja todesta ottaminen.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 06.08.14 - klo:21:45 »
Kysyn itsekin rauhaan pakottamisesta. Se on YK:n ja Naton termi, ei minun. Tähän mennessä tulokset arabimaissa ovat olleet huonot. Hamasin kanssa on vaikea neuvotella, koska se ei neuvottele, vaan sanelee ehtonsa. Israel ei halua tulla työnnetyksi mereen. Israel taas vaatii Hamasin olevan aseeton, siinä dilemma. Ratkaiskaa Gordionin solmu.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #79 : 06.08.14 - klo:22:03 »
Kysyn itsekin rauhaan pakottamisesta. Se on YK:n ja Naton termi, ei minun. Tähän mennessä tulokset arabimaissa ovat olleet huonot. Hamasin kanssa on vaikea neuvotella, koska se ei neuvottele, vaan sanelee ehtonsa. Israel ei halua tulla työnnetyksi mereen. Israel taas vaatii Hamasin olevan aseeton, siinä dilemma. Ratkaiskaa Gordionin solmu.

Ei minun osaamisellani.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 07.08.14 - klo:06:07 »
Sinulla on hyvä asenne, vaikea on tilanne. Syyriassa on kuollut veljessodassa 130000 henkilöä, Isis, joku uusi ryhmittymä minulle, rakentaa islamilaista kalifaattia Syyrian ja Irakin alueelle. Ei näistä laajemmin valiteta, mutta Israel puolustaessaan kansaansa, on monen arvomaailmassa sylkykuppi heti, jos tekee jotakin. Libanon ymmärrykseni mukaan tullaan vetämään sodan jalkoihin, taas kerran ja siellä Hizbollahilla on hallussaan tuhansia raketteja ja ohjuksia, jotka näkyvissä olevana aikana tullaan ampumaan Israeliin. En halua profetoida, luen vain käsiini saaman tiedon.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 07.08.14 - klo:06:48 »
Syyrian ja Irakin sisäiset taistelut ovat kenties vaikuttaneet Israelin päätökseen aloittaa sotatoimet Gazassa. Sitä en tiedä, onko Libanonin Hizbollah sidoksissa Syyrian kriisiin ja näin tällä hetkellä entistä pienempi uhka Israelille.

Israel ei ehkä ole sylkykuppi, mutta silmätikku kuitenkin. Syyt ovat niin historialliset kuin uskonnolliset.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 07.08.14 - klo:07:05 »

Sitähän keskustelun tulee ollakin, sanomista. Ei eri mieltä oleminen ole moite. Minä pidän sitä oikeastaan kunnioituksen ja luottamuksen osoituksena. Kun kantani johonkin halutaan kumota, se kertoo, että sitä pidetään kumoamisen arvoisena ja minua sen verran asiallisena, että sen voi minulle suoraan sanoa.

Akuutissa keskustelulle jää vähemmän tilaa.
Rauhassa ja levossa ei ole tarvetta keskustella. Silloin on aika tutkia ja seikkailla, perehtyä, mikä henkilökohtaisesti kiinnostaa.

Pyörremyrskyn silmässä on rauhallista.

🇫🇮

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 07.08.14 - klo:10:23 »
Hizbollah on Iranin käsikassara. Libanonin ja Syyrian välinen raja vuotaa joka suuntaan. Libanonin armeija yrittää suvereniteettia ylläpitää, mutta huonolla menestyksellä. Penan ajattelu on samansuuntaista kuin minulla, että Israel ei halua kahdenrintaman sotaa Jom Kippurin jälkeen toista kertaa ja heikentää Gazan ensin, jos Syyriasta sota lavenisi Libanoniin. Kyllä Israel on monelle sylkykuppi vai mitä sanotte, kun eräs puhuu aina "leikkokikkeleistä" tarkoittaen israelilaisia.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 07.08.14 - klo:10:35 »
Lehden takana on aina henkilö tekemässä päätöksen.Po asiassa kyse on viekkaansorttisesta "puolueettomuudesta".

Mutta kyllä haluan lukea mm. ulkolaisia lehtiäkin. Tämä on pikkasen suomettumista vuonna 2014. STT ja muut uutistoimistot eivät tiedota kaikkea.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 07.08.14 - klo:11:12 »
   Akuutissa keskustelulle jää vähemmän tilaa.
Rauhassa ja levossa ei ole tarvetta keskustella. Silloin on aika tutkia ja seikkailla, perehtyä, mikä henkilökohtaisesti kiinnostaa.

Pyörremyrskyn silmässä on rauhallista.

Tunnen itseni myös Pekka V:n isosiskoksi, jos vain kelpaan. Ajatusten suunta on samalta Isältä .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 07.08.14 - klo:11:47 »
Anteeksi...höpisen tänne vähän aiheen vierestä...
Tuli vaan tuosta mieleen "Pyörremyrskyn silmässä on rauhallista".
Tästä saattaisi saada kirjoitelmaosioon pitkänkin jutun "henkisen pyörremyrskyn
silmässä olemisesta"...ja miten se todella voi olla Isän hoidossa rauhallinen ja tyyni
paikka vaikka ympärillä myllertää...

Poikani on joskus vuosia sitten järvellä kokenut tyynessä myrskyn silmässä olemisen,
oli aika lähellä rantaa, ja kyllä hän siitä oli sitten veneen kanssa rantakivikkoonkin
ajautunut, selvisi onneksi henkisillä kolhuilla.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 07.08.14 - klo:16:31 »
Juhanille totean, että ulkolaisia tietolähteitä on hyvä olla mahdollisuuksien mukaan. Sieltä saa sitä tarvittavaa sisäpiiritietoa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 07.08.14 - klo:17:00 »
Mutta kyllä haluan lukea mm. ulkolaisia lehtiäkin. Tämä on pikkasen suomettumista vuonna 2014. STT ja muut uutistoimistot eivät tiedota kaikkea.

Eivät tiedotakaan. Tämä pitää erittäin paikkaansa. En tajua ketä nyt pitää varoa, yhäkö veli venäläistä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 07.08.14 - klo:18:25 »
Meillähän on vielä hallinnossa tsaristista perintöä, Vennamon mukaan.