Tähan ikähän tulles oon oppinu arvostamahan nuata naisihimisiä enemmän ja enemmän. Tuntuu, että nykymaalimas miähet vaa "naisistuu" ja naiset miähistyy kantamahan vastuuta. Koulutukses naiset rökittää meirät miähet mennen tullen. Joskus oon kattellu johonkin sihteerin tyähän pykättyjä hakemuksia, aivan meikä lualamiästä hävettää, ku katteloo minkälaasilla paperiilla paikkaa haetahan. On monellaasia maisteria ja korkeakouluja käynehiä pilivin pimehin!
Ei olisi tosiaan heleppua olla nainen.
Jahka tua yhteeskunnan miäshiararkia on tukkona naisten fiksuuren pinnalle pääsys?
Kävääsin täs Tamperehella piänellä tyäkeikalla. Siälä aikuuskoulutuskeskuksen likat teki laatoitusta harioottelu tyänänsä. Toinen likoosta kertoi olevansa ammatiltaan sairaanhoitaja. Oli kyllääntyny yli vuaskymmenen hyppöötyksehen sijaasuuksis saamatta vaki virkaa. Jotenkin sairaanhoitajan tyän vaihtaminen timpurin/muurarin tyähän on väärin, kun nykyysin puhutahan sairahanhoitaja pulasta. Serkku likkaki myäs ollu samas sijaasuus rumpas Noriaa myären. Kaikki epäkiitollisemmat tyäajat missä milloonki pätkätöis pitää ottaa vastahan. Notta ei siinä palion elämäänsä tuallaasehen urahan voi rakentaa... Mä juan ny kaffia! :smt102