Kirjoittaja Aihe: Eilen 2  (Luettu 4792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Eilen 2
« : 29.06.14 - klo:21:56 »
Teimme retken Valamoon. Sattui mukava sää. Sade huuhtoi välillä autoa, mutta siinä oli vedenpitävä katto. Meillä oli mainio opaskierros, jonka piti veli Timoteus lupsakkaan tyyliinsä. Oli mukava päivä.

Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eilen 2
« Vastaus #1 : 30.06.14 - klo:08:28 »
Minulla on samat muistot. Savolaisina ollessamme teimme retken Valamoon ja Lintulaan, siis näille uusille paikoille. Kynttilän tekoa seurasin pitkään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Eilen 2
« Vastaus #2 : 30.06.14 - klo:10:32 »
Minulla on samat muistot. Savolaisina ollessamme teimme retken Valamoon ja Lintulaan, siis näille uusille paikoille. Kynttilän tekoa seurasin pitkään.

Opitko ?   Äiti opetti minulle kynttilänkastamisen, ja kertoi kuinka heillä Virolahdella 1920-luvulla tehtiin niitä lampaantalista.
En ole käynyt Valamossa vaikka ortodoksisuus kiinnostaa. Joissakin ort.kirkoissa olen käynyt.

Eilen meillä paloi kynttilät, ostosellaiset, kahvipöydässä kun oli niin hämärä päivä. Pikkutytöt haluavat ne aina sammuttaa sammuttajalla. :113:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eilen 2
« Vastaus #3 : 30.06.14 - klo:11:32 »
Seurasin uteliaisuuttani. Aika monimutkaista se oli, kun taas kastettiin ja nostettiin. Sisarilla oli aikaa. Olen hikisen ja hätääntyneen oloinen, kun haluan saada jotain aikaiseksi. Puutteeni ymmärrän, mutta vasta väsymys ja kipu pysäyttävät.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Eilen 2
« Vastaus #4 : 16.07.14 - klo:15:21 »
Mukava ja harvinainen vapaapäivä jonka päätteeksi kävin Linnavuorella ensimmäistä kertaa, huikeat näkymät alas vesistöön. Vastaantulijoista huomioin Saksalaisseurueen, joista lähes kaikki tervehtivät minua, joko "hei"-sanalla, hymyllä tai nyökkäyksellä. Suomalaiset (aikuiset) katsoivat tiukasti eteen ja maahan. Ei ole tapana huomata tuntemattomia. Suomalaisten nuorten kanssa vaihdoin pari sanaa jättimäisestä sammakosta polulla. :)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Eilen 2
« Vastaus #5 : 16.07.14 - klo:17:31 »
Poika ollut alkuviikon kummeillaan; tänään piti palata kotiin, mutta soitti eilen illalla, että saahan olla loppuviikonkin. No, lupasi perjantaihin asti. Haetaan sitten viikonlopuksi mökille, sitten laatuaikaa mummua viihdyttämään ensiviikoksi. Ei paljon kaveria näe lomalla, jos ei vanhemmat häntä ohjelmoi, niin sitten poika ohjelmoi itse itsensä.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Eilen 2
« Vastaus #6 : 21.07.14 - klo:19:19 »
Eilen retki Aholansaareen. Olimme Messussa ja päivä huipentui näytelmään Ukkosen jyrinän poika.
Kertoi rovasti Kleofas Hyvämäen elämästä. Oli viimeinen esitys, ainakin tällä kertaa.
Mahtava esitys, paljon körttihistoriaa sekä hieman muutakin historiaa.
Oli muutama tuttu roolihenkilö ja saipa tavata myös vanhoja tuttuja niiltä ns. nuoruusvuosilta.
Pikku bussimme lämpötila 37 sisällä autoon istuessamme Syvärin rannassa ja laskihan se jopa 31:n matkan aikana, ääh.
Ilmastointi sopivasti rikki.
Olipa mukava pulahtaa veteen kun saavuin kotiin.
Kaiken kaikkiaan - ihana päivä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Eilen 2
« Vastaus #7 : 24.07.14 - klo:10:48 »
Tulipahan vietettyä viime yö päivystyspolin tarkkailussa. Erinäisten seikkojen takia sinne jouduin ja hyvä olikin. Ei ollut ensimmäinen eikä varmaan viimeinenkään kerta. Helteet saisivat jo loppua - kuulun riskiryhmään!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Eilen 2
« Vastaus #8 : 24.07.14 - klo:14:34 »
Kuulostaa kurjalta. Se mikä on toiselle nautintoa, on toiselle tuskaa ja vaivaa.  Minä pärjäilen. Tänään olen ottanut netin irti heti aamukatsauksen jälkeen. Jäähdytys pelaa hyvin koneessa, mutta se on ainakin plus 1 aste lisää lämpönä tähän huoneeseen. Mökille en lähde, eikä kai Mattikaan yksin viitsi, siellä ei ole mitään keinoa saada kämpää viileäksi. Kylätori ja mato-onginta jää kokematta. Ja tämä jatkuu....


Tänään asioin puhelimitse diabeteshoitajan kanssa. Siellä on taas systeemejä sotkettu. :icon_wink: En pääse enää kivalle hoitsulle, enkä hauskalle venäl.lääkärille. He ovat vain insuliinipotilaita varten. Hyvä tietenkin näin päin, mutta tämä tietää jonotuksen jonotusta . :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Eilen 2
« Vastaus #9 : 09.09.14 - klo:07:35 »
Eilinen on i eilistä, tänään alkoi uusi päivä kivuitta.  :109:

Sain vielä toisenkin mukavan puhelun illalla. Sekö  oli niin hyvää tekevä että kivutkin karkoitti.  Tosihan on , että kivut liikkuvat tunteiden mukana.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eilen 2
« Vastaus #10 : 17.11.14 - klo:22:41 »
Eilen esitettiin kirkossamme Friikoolin messu. Meidän seurakuntakuoro täyttää 90 vuotta ja tämä oli heidän juhlakonserttinsa. Vahvistuksena oli juosisoittimia ja Kuusankosken kirkkokuoro. Sillä on myös 90-vuotisjuhlavuosi. Ensi sunnuntaina sama ohjelma Kuusankosken kirkoosa.

Oli hieno juttu, että kanttorimme rohkeni ottaa niin ison haasteen ja urakan itselleen ja kuorolleen. :023:

Ansioituneita kuorolaisia palkittiin. Puolisoni sai 40-v ansiomerkin ruusukkeineen.  :003:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eilen 2
« Vastaus #11 : 18.11.14 - klo:01:13 »
Kyllä, ansioistahan tuollainen tehdään. :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Eilen 2
« Vastaus #12 : 18.11.14 - klo:07:16 »
Onnittelumme ukkokullalle. Ansiosta !   

                        Riitta ja Matti                                                                                                                         
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Eilen 2
« Vastaus #13 : 18.11.14 - klo:08:45 »
Hieno homma...entisenä kuorolaisena onnittelut Pyrtsin ukkokullalle pitkästä urasta !

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eilen 2
« Vastaus #14 : 26.11.14 - klo:11:55 »
Kiitos puolison puolesta. Onnittelut meni vasta nyt perille. Olen vähän kiireesti tätä foorumia katsellut.
Myös Kuusankoskella konsertti oli mennyt hyvin.
Pyryharakka