Kirjoittaja Aihe: Tapaaminen juhlilla  (Luettu 9925 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Tapaaminen juhlilla
« : 06.06.14 - klo:13:11 »
Foorumin väki tapaa toisensa perjantaina iltaseurojen jälkeen lohkossa I ja samassa paikassa myös sunnuntaina klo 13. Syy tähän on Seppos:n kummitytön häät lauantaina klo 15.00. (mokoma väittää ettei saanut kirkkoa muulloin). Luonnollisesti kaikki tulevat jo vuosikokoukseen perjantaina klo 16.00.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
Vs: Tapaaminen juhlilla
« Vastaus #1 : 24.06.14 - klo:19:33 »
Foorumin väki tapaa toisensa perjantaina iltaseurojen jälkeen lohkossa I ja samassa paikassa myös sunnuntaina klo 13. Syy tähän on Seppos:n kummitytön häät lauantaina klo 15.00. (mokoma väittää ettei saanut kirkkoa muulloin). Luonnollisesti kaikki tulevat jo vuosikokoukseen perjantaina klo 16.00.

Nostan tämän näkösellemmälle, että muistatte olla paikalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #2 : 24.06.14 - klo:20:14 »
Emme varmaan kerkiä vielä pe iltaseuroihin (aamupäivä pitää olla töissä), mutta muuten juhlien ajan paikalla. la-su körttipuku päällä, joten hihkukaa perään, jos kuljen silmät ummessa, enkä huomaa tuttuja. Teltta-alueellekin saa tulle meitä etsimään. Siis vanha tuttu yhdistelmä: iso sininen teltta ja vieressä sini-vihree wv caddy. Nähdään!

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 24.06.14 - klo:21:01 »
Me joudumme lauantai-iltapäiväksi kummitytön vihkiäisiin 140km päähän. Muuten olemme paikalla vuosikokouksesta alkaen. Niin myös minua saa nykäistä hiasta, jos en satu huomaamaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #4 : 25.06.14 - klo:07:14 »
Mekään emme tule vielä perjantaina.  Toivon että näen tuttuja ja uusia foorumilaisia samaisessa I-katsomon kulmassa lauantaina klo 13, ja ehkä myös klo 17.
Meikäläisen ikä,vaivat,  ja yöpyminen Härmässä ei anna myöten kovin pitkiin päiviin. Sunnuntainakin on koiran hoidon takia lähdettävä ajoissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 29.06.14 - klo:11:08 »
Pälyilen tässä pitäiskö puku pestä, viime vuonna käytin sitä koko juhlien ajan ja totesin vaivattomaksi ja nopeahkoksi pukea kun lauantaina nukuimme pommiin kämppiksen kanssa. Minä aina myös kuljen ajatuksissani. Vantaalaisten kanssa matkustan ja majoitun.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #6 : 29.06.14 - klo:11:24 »
Pälyilen tässä pitäiskö puku pestä, viime vuonna käytin sitä koko juhlien ajan ja totesin vaivattomaksi ja nopeahkoksi pukea kun lauantaina nukuimme pommiin kämppiksen kanssa. Minä aina myös kuljen ajatuksissani. Vantaalaisten kanssa matkustan ja majoitun.

Eikö körttipuku ole villakangasta? Jos siinä ei ole suoranaisia tahroja, niin pelkkä tuuletus kosteassa ilmassa riittää. Villavaatetta ei saa pestä liian usein.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #7 : 29.06.14 - klo:11:44 »
Eikö körttipuku ole villakangasta? Jos siinä ei ole suoranaisia tahroja, niin pelkkä tuuletus kosteassa ilmassa riittää. Villavaatetta ei saa pestä liian usein.

Minun on sekoitetta koska ideana oli että ompelisin itse. Kun viiteen kertaan olin ommellut yhden sauman nurinpäin, piti kyllä soittaa epätoivoinen puhelu Sadettalle. En käsitä miten se sauma sillai käyttäytyi. Minä katsoin että näin se menee.  Olin vähän hölmö kun en harsinut, mutta kun en omia vaatteita ommellessakaan harsi. Tämä vaan oli vähän eri juttu.  Se on vähän nuhru, mutta mietin kyllä samaa. Kainaloista kurtussa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #8 : 29.06.14 - klo:11:53 »
Minun on sekoitetta koska ideana oli että ompelisin itse. Kun viiteen kertaan olin ommellut yhden sauman nurinpäin, piti kyllä soittaa epätoivoinen puhelu Sadettalle. En käsitä miten se sauma sillai käyttäytyi. Minä katsoin että näin se menee.  Olin vähän hölmö kun en harsinut, mutta kun en omia vaatteita ommellessakaan harsi. Tämä vaan oli vähän eri juttu.  Se on vähän nuhru, mutta mietin kyllä samaa. Kainaloista kurtussa.

Kyllä mielestäni tuuletus kuuluu myös villasekoitekankaisiin. Onko pukukankaassasi yhtään villaa?
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #9 : 29.06.14 - klo:15:04 »
Kyllä mielestäni tuuletus kuuluu myös villasekoitekankaisiin. Onko pukukankaassasi yhtään villaa?

Olen kuullut näin puhuttavan vaikken tiedä tekstiileistä mitään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #10 : 29.06.14 - klo:18:14 »
Olen kuullut näin puhuttavan vaikken tiedä tekstiileistä mitään.

Tämä menee nyt kyllä sivuraiteille aiheesta, mutta villa on aika jännä materiaali, kun se puhdistaa itse itseään. Eiväthän lampaatkaan pese turkkiaan vedellä.

http://ruskovilla.fi/Pesu_ja_hoito/Villa

Ei uskoisi, mutta villaisille vauvan vaippahousuille riittää pelkkien pissojen jälkeen tuuletus ulkona ja sen jälkeen ne ovat taas ihan raikkaat. Vastaava tuote puuvillaisena haisisi aivan järkyttävälle.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #11 : 29.06.14 - klo:18:17 »
Leeenalle: eiköhän puvun kunnollinen tuuletus riitä. Iyse olen pukuni tainnut pestä kerran kolmen vuoden aikana, kun Kiuruveden juhlilla oli oikeasti hiki. Viimevuotisen juhlien jälkeen olen vaan tuulettanut. Minä pidän pukua juhlilla ja sitten noin 2x vuodessa täällä Lahdessa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #12 : 03.07.14 - klo:13:18 »

Onneksi olkoon naiminen Sepposin kummitytölle!  :icon_biggrin:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #13 : 03.07.14 - klo:13:34 »
Onneksi olkoon naiminen Sepposin kummitytölle!  :icon_biggrin:

En pääse myskään Körttifoorumiin Aholansaaren, kun kummitytön veli menee silloin Melbournessa (Australia) naimisiin. Anopilla oli 26 lastenlasta, joten tätä riittää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #14 : 03.07.14 - klo:20:47 »
ja yöpyminen Härmässä ei anna myöten kovin pitkiin päiviin. Sunnuntainakin on koiran hoidon takia lähdettävä ajoissa.
hyvä kun saitte koiranhoidon. En osannut kysyä vastaavaa ajoissa kun luulin ja oletin jotakin ja siirsin kyselyä kun ei tuntunut olevan sopivaa hetkeä. Lopulta itsellä jäänee etäjuhliksi.
Nauti sinä Riitta peltolakeuksien rauhasta. Ainakin jos yövyt paremmassa Härmässä, niin suosittelen ajamaan Alajoki-tietä, mielestäni vaikuttavampi Lapuan suunnasta päin. Ja toiseen päin ajaessa käymään Lapuan Raamatunkylässä. Mörtti osaa neuvoa nuo  :109:

En ole ollut foorumin aktiivinen kirjoittaja enkä edes lukija viime aikoina. Mutta olisin kai tullut foorumitapaamiseen silti. Viime vuoden tapaamisesta jäänyt erityisesti mieleen Leenan mieltä lämmittävä kommentti minulle. Ehkä olen tosiaan oppinut jotain. Life is life.