Kirjoittaja Aihe: Tänään 19  (Luettu 32814 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 19
« Vastaus #75 : 06.05.14 - klo:19:21 »
 :eusa_angel: :039:

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 06.05.14 - klo:19:32 »

Kanttorikuoro lauloi kaaniisti ja komiasti.

🇫🇮

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 06.05.14 - klo:19:53 »
Nyt, kun ollaan ylös tulossa ajellaan päivässä reilusti. Niinkuin on ennen tehty. Tämähän on ihan operaatio tänne ajella, mutta jokainen pääsee, jos itse haluaa.
Ja jos on tuohta  :003:

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 06.05.14 - klo:20:04 »
Euroviisut alkavat. Olen tosin ottanut varaslähdön kuuntelemalla harjoituksia. Suosikkini tulevat pärjäämään huonosti, mutta on tuo katsottava silti.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 06.05.14 - klo:20:27 »
Euroviisuja ei auttaisi missata samalla tavalla kuin missikisoja  :icon_eek:

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 06.05.14 - klo:21:53 »
No näitähän tulee kolmena iltana: tänään, torstaina ja lauantaina. Hyvin ehtii vieä mukaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 06.05.14 - klo:21:55 »
Kiitos...nippa nappa hoksasin että tänään jo.
Noh, yövalvominen ei ole mitään uutta.  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 07.05.14 - klo:11:15 »
Olimme markkinoilla ja kävimme kirjastossa.

Markkinat olivat vilkkaat, kevään, ja aurinkoisen sään ansiosta. Matti näki paljon tuttujaan, minäkin kolme mikä on aika monta. Joimme Ruposen torikahvilassa markkinakahvit. Kannatimme paikkakunn poikaa, sukuaan karjalaisia.  Olisi ollut ranskalainen lettukahvila Afrikan tummien poikien pitämä. Ol myösi vietnamilaisia kukkakauppiaita ja korikuonekaluja Kaakonkulmalta.

Punaiset kesähousut johdattuivat onnistuneesti ostoksiini. Niitä olen metsästänyt netistä pitkään. Kauppias äänsi karjalaa, juurensa olivat sieltä ja koti on nyt Padasjoella.  Olipa mukavasti !
Serkkuni istahti samaan kahvipöytään, ja kyll´myö haasteltiin, muisteltiin menneitä.

Kirjastossa odottivat eilen tilaamani kaksi Lutherin kirjaa. Hyvin pienikokoisa, ne lukee nopeasti. Otin siksi viikonloppulukemiseksi paksun Erkki Tuomiojan muistelman Häivähdys punaista, ja Kalevi Tillin Viipuri, Muistoja kaipuun kaupungista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 07.05.14 - klo:13:15 »
Uimahallissa tuli käytyä, toinen kerta tällä viikolla... :023:

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 07.05.14 - klo:14:02 »
Minäkin kävin markkinoilla, mutta väkeä oli todellakin sen verran runsaasti, ettei Riitta-mummiin kanssa törmännyt. Pari muuta tuttua tuli vastaan. Kuivattuja hedelmiä ostin suklaakakkuun laitettavaksi. Paluumatkalla kävin Pelastusarmeijan kirpputorilla, josta mukaan löytyi Heränneen kansan vaellus III. Kirjahyllyssä olikin jo vanhastaan osa IV, joten ehkä joskus löydän vielä loputkin osat kirpparihintaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 07.05.14 - klo:14:21 »
Hei meme !
Eipä nähty ei. Olimme torilla (toreilla) 9 - 10. Myynti-alue on laajentunut jo Hansa-kortteliinkin ja kirpparipöytiä oli pitkälle kirjaston seinän sivuitse.

Minulla on kanta-asiakaskortti Pelastusarmeijan kirpparille. Haen sieltä aika usein pikku-akoille vaihtovaatteita, kun joskus niitäkin tarvitaan. :icon_rolleyes:

Kirjaston eteisessä on Tuo-Vie-hylly. Siitä saa ottaa tarvitsemansa ilman rahaa. Hyvä tapa on viedä puolestaan jotakin takaisin. Kaikki ikivanhat psygologian opuksetkin jotka olen sinne vienyt, ovat kelvanneet johonkin kotiin.

Aloitin Lutherin pienen kirjasen, Kristityn vapaudesta, joka on Lauri Haikolan suomennos latinankielestä. Sieluni imi tekstiä ja henkeni riemuitsi, mutta lihani paleli kuin horkassa. Vilustuin pahanpäiväisesti markkinoilla.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 07.05.14 - klo:15:20 »
Hei meme !
Eipä nähty ei. Olimme torilla (toreilla) 9 - 10. Myynti-alue on laajentunut jo Hansa-kortteliinkin ja kirpparipöytiä oli pitkälle kirjaston seinän sivuitse.

Minulla on kanta-asiakaskortti Pelastusarmeijan kirpparille. Haen sieltä aika usein pikku-akoille vaihtovaatteita, kun joskus niitäkin tarvitaan. :icon_rolleyes:

Kirjaston eteisessä on Tuo-Vie-hylly. Siitä saa ottaa tarvitsemansa ilman rahaa. Hyvä tapa on viedä puolestaan jotakin takaisin. Kaikki ikivanhat psygologian opuksetkin jotka olen sinne vienyt, ovat kelvanneet johonkin kotiin.

Aloitin Lutherin pienen kirjasen, Kristityn vapaudesta, joka on Lauri Haikolan suomennos latinankielestä. Sieluni imi tekstiä ja henkeni riemuitsi, mutta lihani paleli kuin horkassa. Vilustuin pahanpäiväisesti markkinoilla.

Haikolan kääntämä kirjanen on minun paras kirja. Siitä minä olen oppinut kaiken. Yritän saada väitöskirjaa valmiiksi, jos Luoja suo, Haikolan laki-käsityksestä.  :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 07.05.14 - klo:16:03 »
Kylläpä selveni minullekin laki-kysymys Lutherin mukaan. Se on keskeistä. Samoin se, että kun morsian ( ihminen) tuo liittoon syntinsä, kuolemansa ja helvettinsä, antaa Kristus huomenlahjaksi vanhurskauden, elämän ja autuuden.

Myös paljon muuta tärkeää, kuten esikoisuudesta, sairaudesta, pappeudesta, sielusta ja lihasta Luther saa mahtumaan muutamiin kymmeniin sivuihin.
Tärkein, kristityn vapaus on lainalaisuuden vaihtaminen, ilman mitään tekoja, armon alaisuuteen.

Kiitos juhani, parhaastasi jaoit !

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 07.05.14 - klo:17:26 »
Istutin orvokkeja, keltaisia ja tumman sinisiä ikkunalaatikoihin.
Ja amppelikukat laitoin myös jo.
Ostin sitten samalla jo äitienpäiväksi ruusunkin äidille, ekaa kertaa oranssin värisenä...isoja kukkia.
Samanlaisen vein pojan haudalle mutta valkokukkaisena jo maanantaina.
Tänään vein isäni haudalle valkoisen krysanteemin, kukkii siellä aikansa ja sitten laittaa jotain muita kukkia kesemmällä.
Kaikenlaista puuhaa muutenkin ollut mutta mukavaa.
Nyt kurkkailua tänne foorumille ja viiliä ja leipää.
Ehkä jo pian kahviakin. :eusa_angel:

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 07.05.14 - klo:18:04 »
Riitta-Mummi kirjoitti "Eipä nähty ei. Olimme torilla (toreilla) 9 - 10. Myynti-alue on laajentunut jo Hansa-kortteliinkin ja kirpparipöytiä oli pitkälle kirjaston seinän sivuitse.

Minulla on kanta-asiakaskortti Pelastusarmeijan kirpparille"

Enhän minä noin aikaisin saannut itseäni liikeelle ja matkalla katsastin vielä Cetorin kirpparin. Pelastusarmeijän kanta-asiakas kortti on minullakin, ja paljon hyväää tavaraa on sieltä vuosien aikana kotiin tullut. Vastaavasti pyrin vuosittain viemään tavaraa joko Konttiin tai tuonne Pelastusarmeijan kirpparille.  Nyt on selän takana kuorma odottomassa lauantaista Mukkulan koulun tapahtumaa, jossa myös kirpparipöytä varattuna.

Riitalle ja Maunolle ja muille tällä suunnalla asuville tiedoksi ja eteenpäin mainostettavaksi: Mukkulan koululla tapahtuma päivä lauantaina 10.5 klo 11-14; kirpparitoimintaa, lapsille jotain kivaa puuhaa ja 4A luokan kakkumyyjäiset.