Eräs työkaverini sai minut ymmärtämään nettimainonnan edut ja tehokkuuden.
Aiemmin pidin sitä alueena, johon on turha lähteä.
Esim. Googlen kautta saa erilaisia mainoksia määriteltynä niin, että ne näkyvät google-hakujen yhteydessä tiettyinä ajankohtina, tietyilla paikkakunnilla, silloin, kun ennalta määrättyjä hakusanoja käyttää jne.
Voi esim. keskittää kampanjan vaikkapa Mikkeliä ympäröivälle alueelle 50 km säteellä.
Kun joku tekee google-haun, siellä hakutulosten vieressä voisi hyvin olla esim. tällainen pieni teksti:
"Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon. - Jeesus, Jumalan Poika -".
Jos joku sitten klikkaa tekstiä, pääsisi hän jollekin sivulle, jossa on lyhyt päivän sana pidemmän raamatuntekstin muodossa.
Se, että joku linkkiä klikkaisi, ei ole itsetarkoitus, vaan tarkoitus olisi se, että linkin yhteydessä oleva teksti luettaisiin.
Nettimainonnan kautta saavutetaan suuria ihmismääriä varsin edulliseen hintaan.
Olen innostunut tästä mainoskanavasta.
Aika tosin on rajallinen.
Olisitko sinä kiinnostunut ryhtyä kehittämään tätä asiaa kanssani eteenpäin.
Kuvio menisi siten, että loisit Raamattuinfo ry:lle käyttäjätunnuksen ja hoitaisit mainostekstin kirjoittamisen, valitsisit maantieteelliset alueet, jossa mainos näkyy jne. Eli hoitaisit tätä käytännön puolta. Se vaatisi alussa muutaman tunnin aikaa netin kautta tutustumista nettimainonnan harjoittamiseen. Esim. Googlella on hyvät ja selkeät ohjeet. Homma ei ole vaikea.
Yhdessä voisimme valita mainosteksteihin sellaiset raamatuntekstit, joista pidämme.
Minä järjestän tavittavan rahoituksen.
Tavoitteeni olisi luoda uusi kustannustehokas kanava, jossa raamtuntekstit olisivat esillä sellaisinaan, ilman tekstin tulkintaa.
Raamattuinfo ry:n toimenkuva on pitää raamatuntekstejä esillä siellä, missä ihmisetkin ovat.
Toimenkuvaan kuuluu myös se, että yhdistys ei ota kantaa tekstin selitykseen, josta johtuen yhdistyksen nimissä ei kerrota, mitä testi tarkoittaa.