Kirjoittaja Aihe: Päivän ajatus 5  (Luettu 33030 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #90 : 18.02.14 - klo:17:09 »
Jos haluat lastesi kehittyvän, anna heidän kuulla mitä kaunista kerrot heistä toisille.
Haim Ginott

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #91 : 18.02.14 - klo:22:39 »
Jos haluat lastesi kehittyvän, anna heidän kuulla mitä kaunista kerrot heistä toisille.
Haim Ginott
Juuri noin ja kehu heitä muutenkin, sillä kiitos elättää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #92 : 18.02.14 - klo:23:23 »
Olen ymmärtänyt niin että pientä lasta ei voi kehua, kannustaa, rakastaa liikaa...
Minun lapsuudessa puhuttiin "pilalle hemmottelusta"...siksi kai olen jäänyt vähemmälle...
Alan kirjoissa puhutaan tunneakkujen täyttämisestä...täyttymisestä...eikä taida koskea pelkästään lapsia..

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #93 : 19.02.14 - klo:17:36 »
Aikuisuuteen kuuluu elämän risaisuuden hyväksyminen. Kun tuhannennen kerran antaa itselleen anteeksi samasta asiasta, ei ole enää varaa tuomita muita.
-Tommy Hellsten

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #94 : 20.02.14 - klo:19:49 »
Ilmeesi on tärkein asu, mikä on ylläsi.
-Janet Lane

Poissa Lothar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 44
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #95 : 20.02.14 - klo:20:34 »
"Vanha hevonen ei kyntövakoja sotke"

- vanha viisas venäläinen sananlasku :kahvi:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #96 : 21.02.14 - klo:16:53 »
Ei kaidalla tiellä vaeltaminen ole kuin katon harjalla kulkemista, vaan kaita tie on laakson syvimmässä
kohdassa oleva kapea polku - alhaalla kulkeva - turvallinen Kristus.

Erkki Leminen

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #97 : 21.02.14 - klo:18:09 »
Ihminen joka ei tee virheitä ei tavallisesti tee muutakaan.
-William Magee

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #98 : 21.02.14 - klo:20:16 »
Ihmisen tie ei ole helppo.
Olen kuin joki joka kulkee erilaisten maisemien läpi. Olen lähtenyt raikkaana purona vuorelta, juossut laaksoon jossa oli rauhaisaa. Sieltä vuolas virta vei syvänteisiin, aina pohjamutiin asti johon olin tarttua. Pärskin pintaan ja pääsin vuolaammille vesille. Siellä kohtasin menenlaista liplatusta, mutta erkanin omaan uomaani. Se oli uusi mahdollisuus. Vähitellen tulin rauhallisille rannoille. Kelluin ja aloin laulaa. Laului kaikuu kiitosta valosta ja tästä mereen tyynesti matkaavasta suistosta. Kaikki tiet johtavat äiti-mereen missä haihtuminen tapahtuu. Pilvet satavat alan uuteen puroon vuorilla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #99 : 21.02.14 - klo:21:08 »
 :eusa_angel:

Hieno kuvaus Riitta-mummilta.
-

Minä olen joskus ajatellut että elämäni koostuu hyvin eri värisistä elementeistä.
Oikeastaan oman elämäni "maalaus, laulu" on koottu ihmettelystä, kummastelusta kuin se yksi lasten laulu jossa moni asia hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.

Paljon paljon iloa mutta sitten on myös niitä murheellisia päiviä mahtunut mukaan, mustine raitoineen elämäni kudelmaan.
Mutta myös niiden läpi on tuntunut että Jumala kulkee vierellä, ei hylkää vaan kantaa ja voimaansa antaa.

Jossain Raamatussa sanotaan vertauskuvallisesti että hän on antava aarteita pimeyden peitosta ja syvyyksistä...elämän pyörteistä....kokeilen löydänkö ajatuksen Sanasta..

Jes. 45:3
   
Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala.

-Olen monestikin miettinyt tuota metaforaa...mitä kaikkea ne aarteet, helmet ovatkaan...ja joskus tuntuu että Jumala saattaa yksitellen, vähin erin jotain paljastaa...elämän suuresta palapelistä...vaikka paljon on mitä ei järki käsitä.

Mutta Vapahtaja on luvannut olevansa sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

Ja että hän on tie, totuus ja elämä.
-

No, tämä tuli tuosta Riitta-mummin edellä olevasta mieleeni...että jotain haja-ajatuksia pistän myös.
Kuin vertauskuvina.
-

Ja aina voi pyytää että hiukan saisi seuraavanlaisia ominaisuuksiakin kasvaa...ajan kanssa.

Gal. 5:22
   
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Ef. 5:9
   
-sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-

Jaak. 3:18
   
Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
-

Ja anteeksi kun innostuin pitkän pätkän palapeliäni kokoamaan ja siltikin vai taisi kulmapalat löytyä paikoilleen...jos edes ne. :eusa_angel:


Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #100 : 22.02.14 - klo:13:03 »
Lyhyemmin nyt.  :eusa_angel:
-

Kun konfliktia ei ratkaista väkivaltaisesti, sen ratkaisu kiihdyttää kasvua ja tekee elämästä mielenkiintoista.
-Starhawk

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #101 : 22.02.14 - klo:18:39 »
Tähtitaivaan pinta-alasta suurin osa on pimeyttä.
Mutta huomiomme kiinnittyykin noihin pieniin tähtiin.

Paula Sainio

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #102 : 23.02.14 - klo:13:53 »
Hedelmistään puu tunnetaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #103 : 23.02.14 - klo:14:50 »
Hedelmistään puu tunnetaan.

Ei aina.  Meillä on hyvä omenapuu. Joinakin vuosina se tuottaa paljon hyviä omenoita. Joskus jäiden sulamisen aikaan yöpakkasilla kukat turmeltuvat. Pölyttäjät kuolevat, puu ei tuota mitään.
Me emme ehkä osaa hoitaa sitä puuta kunnolla. Luojalla on kuitenkin viimeinen sana.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän ajatus 5
« Vastaus #104 : 23.02.14 - klo:15:12 »
 :eusa_angel:

Niin, juu, noinkin kyllä.

Mutta omenapuu jos tuottaa, tuottaa silti aina omenia eikä puolukoita, perunoita tai banaaneja ? :017:

Ja sanotaan myös ettei omena kauas puusta putoa.