Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3  (Luettu 45600 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3
« Vastaus #121 : 21.08.14 - klo:15:50 »
Kuvaa äärioikeiston rallya. Israel on demokratia, tällainen puolue sieltä saattaa löytyä. En menetä yöuniani. Ei ole valtaa. Kun osaisin verrata johonkin suomalaiseen sirpalepuolueeseen, mutta en osaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #122 : 21.08.14 - klo:16:01 »
Suomessa ei sallittaisi valtakunnan lippua tuollaisessa käytössä.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #123 : 21.08.14 - klo:16:09 »
Wikipedian mukaan Israelin johdossa olevan Likud-puolueen jäsenistä noin neljännes haluaisi Moshe Feiglinin puheenjohtajakseen pääministeri Benjamin Netanyahun tilalle. Ihan yksityisajattelijasta ei siis ole kysymys.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #124 : 21.08.14 - klo:17:04 »
On hyvä, että minua valistat. En menetä yöuniani. Uusissa vaaleissa vasemmisto voi voittaa, ei minua haittaa. En käännä takkiani. Minua vain kiinnostaa Sinun erityisen kova halukkuus kaivella vain Israelia. Oletkohan korvausteologinen ajattelija? Agnostikko et ole teksteistäsi päätellen.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #125 : 21.08.14 - klo:17:12 »
On hyvä, että minua valistat.

Itse asiassa et, 1944, suinkaan ole se, joka mielestäni on valistuksen tarpeessa. Jos korvausteologialla tarkoitat sitä, otanko tosissani Roomalaiskirjeen 9. luvun, myönnän ottavani. "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #126 : 21.08.14 - klo:17:26 »
Minä vain yritän sinunlaista kirjoittajaa jotenkin ymmärtää. Olet selkeästi, mielestäni, tämän forumin ylivertainen kirjoittaja.  Et  ole kuitenkaan kaikissa asioissa puolueeton, niinkuin annat ymmärtää. Maallinen Israel on Sinulle ihan huono. Onko Sinun asiasi joka kerta ottaa negatiivinen kanta? Puoluettomuuden ja antisionismin raja on kuin veteen piirretty viiva.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #127 : 21.08.14 - klo:18:02 »
Mielestäni on asiantonta yrittää vetää yhtäläisyysmerkki antisionismin ja Israelin politiikan kritiikin välille. Sitä tietysti monet yrittävät. On helpompaa leimata kuin löytää asiallisia perusteita puolustaa omaa näkökantaansa. Juutalaisvastaisuus on antisionismia, mutta Israelin kritisoiminen on kaikkien oikeus kuten Venäjän, USA:n tai Saksan kritisoiminen. Israelilla ei ole mitään erioikeutta olla kritiikin ulkopuolella. Samaisia valtioita voi myös kehua, jos niin katsoo tarpeelliseksi.
Acta, non verba.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #128 : 21.08.14 - klo:19:31 »
Tätä minäkin haluan, että nähdään hyviäkin puolia eikä vain niitä toisia. Vedin esiin puolueettomuuden käsitteen, koska jos haluaa olla puolueeton, silloin aina ei voi olla kritisoimassa omien mielipiteiden vahvistamiseksi.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #129 : 21.08.14 - klo:19:46 »
Tätä minäkin haluan, että nähdään hyviäkin puolia eikä vain niitä toisia. Vedin esiin puolueettomuuden käsitteen, koska jos haluaa olla puolueeton, silloin aina ei voi olla kritisoimassa omien mielipiteiden vahvistamiseksi.

Toi on ihan totta :)

Näin se on !!!
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #130 : 21.08.14 - klo:20:21 »
Et  ole kuitenkaan kaikissa asioissa puolueeton, niinkuin annat ymmärtää.

En toki ole kaikissa asioissa puolueeton. Olen elämän puolella tappamista vastaan. Tiedän että niiden välillä ei ole aina helppo valita. Joskus näyttää, että oikeaan aikaan tehty surmatyö säästää monien hengen. En kuitenkaan tiedä, onko niin, miltä näyttää.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #131 : 22.08.14 - klo:09:59 »
Sitä paitsi objektiivisia, neutraalista, puolueettomasti asioita tarkkailevia ihmisiä ei ole olemassakaan. Jokaisella on arvonsa, periaatteensa, ajattelutapansa ja asenteensa, jotka toimivat silmälaseina ilmiöitä tarkasteltaessa. Ne on aina syytä tiedostaa, jotta tietää niiden vaikutuksen omaan ajatteluun.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #132 : 22.08.14 - klo:10:38 »

Mutta kaikilla on sama päämäärä: yksityinen ja yleinen hyvä.

🇫🇮

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #133 : 22.08.14 - klo:15:05 »
Sovitaanko, että tasapeli tälle haavaa. Eihän tällainen kivaa ole.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #134 : 22.08.14 - klo:15:54 »
Oikeastaan vasta tämän keskustelun myötä hiffasin, että joillakin voi oikeasti olla pelkona antisemitismi - siis että Israelin nykyistä politiikkaa vastustettaisiin perusteella, että juutalaisuus on paha asia ja juutalaiset pahoja, asuivat missä tahansa. Olen luullut, että sitä käytettäisiin vain keppihevosena.

Varmasti Israelin politiikan vastustajissa onkin myös antisemitistejä. Toisaalta on myös Israelissa asuvia juutalaisia. Ja kaikkea tältä väliltä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.