Kirjoittaja Aihe: Tänään 14  (Luettu 34712 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 14
« Vastaus #75 : 26.12.13 - klo:17:59 »
Viimeiset vieraat sain syötettyä ja juotettua runsas tunti sitten. Nyt aion istua tv:n ääressä lopun iltaa. Välillä köllähdän lattialle selälleni selkää venyttelemään.
Olo on aika ähkyinen ja hiukan uupunut. :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 27.12.13 - klo:22:07 »
Kylläpä tuli hölmö fiilis tänään töissä. Menin postilokerolle ja kuulin viereisestä salista kun diakoni alkoi lukea seurakuntalaisryhmälle juttua tämän päivän vanhasta nimityksestä, rehvanapäivästä. Höristin korviani, hänhän lukee meidän nuorisoseuran vanhasta toiminnasta, Rehvana-iltamista. Mistä ulkopaikkakuntalainen, kuntaamme tuntematon on saanut tuommoista tekstiä käsiinsä.
Sitten alkoi kiivas keskustelu ja arvailu aiheesta. Minun piti mennä selvittämään, mistä siinä luetussa oli kyse. Kun tuli diakonin viereen ja näin hänen kädessää paperin, josta hän oli lukenut, näin otsakkeena Körttifoorumi. Samassa tajusin, että tulostettu teksti oli minun kirjoittamani tälle foorumille muutaman vuoden takaa.  :icon_eek:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 28.12.13 - klo:07:07 »
Hämeessä eilinen päivä on nimeltään runtu-päivä, Matti kertoi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #78 : 28.12.13 - klo:10:10 »
Tänään on viattomien lasten päivä ja siis Lauttasaaren entisten seurakuntanuorten tapaaminen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 28.12.13 - klo:10:12 »
Tänään päästään juhlimaan tuttavan viiskymppisiä. Mekko on jo silitetty ja jakku parsittu.  :023:
Pyryharakka

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 28.12.13 - klo:21:57 »
... juttua tämän päivän vanhasta nimityksestä, rehvanapäivästä. Höristin korviani, hänhän lukee meidän nuorisoseuran vanhasta toiminnasta, Rehvana-iltamista...
tulostettu teksti oli minun kirjoittamani tälle foorumille muutaman vuoden takaa.  :icon_eek:
tämä oli hyvä, päivän naurut, kiitos! :)

tänään Pohjanmaalle, liian pitkästä aikaa (Haapajärven jälkeen syksyllä vain kerran ja sekin oli lyhyt reissu). tasaisen harmaa maisema tekee hyvää, toki luminen olisi aina mukavampi.

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #81 : 28.12.13 - klo:23:22 »
Kun tuli diakonin viereen ja näin hänen kädessää paperin, josta hän oli lukenut, näin otsakkeena Körttifoorumi. Samassa tajusin, että tulostettu teksti oli minun kirjoittamani tälle foorumille muutaman vuoden takaa.  :icon_eek:

No jopa oli juttu, Pyryharakka!!!  :109:   :eusa_clap:
Eikä diakoni varmastikaan tiennyt, kuka oli nimimerkin takana?
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 29.12.13 - klo:13:00 »
Eikä diakoni tainnut etukäteen kysyä Pyryharakalta saako tekstiä lainata ja käyttää puheessaan.. :023:
No, en minäkään moisesta oikeusjuttua nostaisi...

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 29.12.13 - klo:14:57 »
Mökillä on käyty ja kaikki hyvin. Kymmenessä hiirenloukussa oli kymmenen hiirenpäätä. Ruumiit oli joku pienestä reiästä mahtuva känyt syömässä. Syöjä on päästäinen tai lumikko. Syöjä ei tykkää karvoista sillä se olivat jäljellä. Päät olivat loukuissa sisällä, ja ne nakkelimme pihalle petojen ruoaksi. Syksyn saldo on siis 27 teloitettua hiirtä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 30.12.13 - klo:19:41 »
No jopa oli juttu, Pyryharakka!!!  :109:   :eusa_clap:
Eikä diakoni varmastikaan tiennyt, kuka oli nimimerkin takana?

Ei diakoni ollut ollenkaan tajunnut juttua minun kirjoittamaksi. Nimimerkkiä hän ei tietenkään tiedä, mutta ei hän kyllä ole kuvaakaan katsonut.
Tilaisuus oli rääppiäiskahvit, melko vapaamuotoinn tilaisuus, johon hän oli etsinyt jotain ajankohtaan liittyvää puheenaihetta. Pitää joskus kysyä, millä tavalla hän oli osunut v. 2009 kirjoitettuun viestiin.  :017: 
Pyryharakka

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 01.01.14 - klo:00:56 »
Vuoden ensimmäiset seurat on sitten pidetty.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 01.01.14 - klo:21:03 »
Tänä aamuna lähdin 8.30 kävelemään kohti taajamaa ja jumalanpalvelusta. Kohtasin matkalla erään tutun miehen, joka halaten toivotti hyvää uutta vuotta. Sitten hän ihan yllättäin ehdotti treffejä. Sanonin, ettei mieheni hyväksyisi sitä. En raaskinut sanoa, etten minäkään sitä hyväksyisi.
Ensin koko juttu tuntui hauskalta ja mukavaltakin.
Sitten tajusin, että olen varmaan suht vanhan näköinen, kun tereffeille pyytäjä on minua n. 20 vuotta minua vanhempi.  :017:
Pyryharakka

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 01.01.14 - klo:21:48 »
.
Sitten tajusin, että olen varmaan suht vanhan näköinen, kun tereffeille pyytäjä on minua n. 20 vuotta minua vanhempi.  :017:

Väärin päin. Pyytäjä oli kiinostunut nuoresta ja nätistä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 02.01.14 - klo:08:39 »
Olen S:n kanssa samaa mieltä, en uskaltanut vastata. Mutta me miehet olemme erityisen rohkeita, jos veressämme on lasipulloainetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 02.01.14 - klo:16:22 »
Lasipulloainetta?  Lasin valmistusainetta...vai pullon sisältöainetta?  Yhtä epäterveellistä molemmat...
Marttaa odotellessa pää vähän sekoaa...mutta ei kai haittaa kun sen itse tiedostaa.. :003: