Körttikansa jupisee - johto nukkuu ruususen unta
Tuo ei ihan totta ole.
Körttikansa ei hyväksy kaikkea vaan miettii itse
Körttikansa on jupissut jo vuosikymmeniä, se on faktaa. Minä olen kuullut niitä jupinoita melkoisesti. Jos joku on jupissut näyttävämmin, niin hänet on kyllä nopeasti palautettu ruotuun. Johto kuvittelee, että jupisijat nuolevat haavansa loputtomiin. Olen kuullutkin kommentin, että "kyllä ne silti tulevat sinne". Herättäjäjuhlilla on pitkät perinteet ja körtit eivät käännä kelkkaansa kovin nopeasti, kuten esimerkiksi jotkut kirkosta eroajat. Siksi liikkeellä on vielä sentään melkoisesti kannattajia. Onhan meillä toki erittäin hyviä puhujia ja Siionin virret.
Omilla aivoilla on onneksi opetettu ajattelemaan, joten ihan kaikki ei mene läpi. Samoin semmoista on opetettu, että jos jollakin toisella porukalla on viisaita tyyppejä, niin heitä ei lytätä vain siksi, että sattuvat olemaan toisessa porukassa.
Aholansaarinkin kaipaa kovasti talouden kohentumista. Ellei minua olisi niin rankasti ottanut päästä määrätyt piirteet tässä liikkeessä, niin olisin kyllä voinut panna Aholansaareen vaikka koko jälkikasvun rippikouluun. Sitä en kuitenkaan tehnyt. Eivät vissiin jupisijoiden suun tukkijat ole ottaneet semmoista asiaa huomioon. Toki tiedän, että verotukselliset seikat ovat vaikuttaneet Aholansaaren talouteen, mutta sittenkin!!!
Jotenkin on jäänyt semmoinen kuva, että jos uskaltaa kritisoida liikettä sisältäpäin, niin joutuu heti altavastaajaksi.