Kirjoittaja Aihe: Jotku puhuu, niin kuin minäkin, mutta jotku tekee !!  (Luettu 47393 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
Vs: Jotku puhuu, niin kuin minäkin, mutta jotku tekee !!
« Vastaus #45 : 01.07.13 - klo:13:16 »
Lainaus käyttäjältä: Juhani
nk. paha maailma contra hyvä maailma pistää läpi Mannerheimintien plakaateissa. Ei se ole näin. Jumpun maailmassa me olemme.
Jeesuksen sanat ilmeisesti edustavat sitä hyvää maailmaa.
Minkä ajattelit lähinnä edustavan sitä pahaa maailmaa?

Jos tämä kerran on Jumalan maailma, niin miksi se on niin täynnä vain ihmisen sanaa (kaikenlaisia mainoksia),
ja että Jumalan sanaa (paikan varsinaisen omistajan sanaa) siellä on niin vähän, että sitä ei juuri koskaan näe?
Ihmisen sanaan törmätäkseen ei tarvitse tehdä mitään.  Jos haluaa törmätä Jumalan sanaan, täytyy tietoisesti toimia: mennä kirkkoon/seuroihin, avata kristillinen radiokanava/TVkanava, ottaa Raamattu hyllystä jne. Jumalan sana on ikäänkuin kapseloitu yksittäisiin eristettyihin alueisiin pois normaalien ihmisten kulkureiteiltä. Kyllä Jeesuksen sanat sopivat varsin hyvin katukuvaan, Hänhän ne katukivet ja niillä kulkijatkin on luonut.

Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi
Mielestäni kuitenkin Jumala itse tekee hengellisen pelastustyön, ihminen lähimmäis-velvollisuutensa, johon kuuluu mös kuunteleminen.
Kyselijän yksin jättäminen on laiminlyöntiä. Vaikka ei olisi viisauden sanoja voi aina kulkea rinnalla.

Näin minäkin ymmärrän tämän asian.

Jumala joillain meille käsittämättömillä menetelmillä valitsee ne, jotka Hän pelastaa eikä ihmisellä ole siihen valintaan osuutta.
Nän Raamattu minusta näyttäisi kertovan. Tätä valinta-aihetta käsiteltiinkin viime sunnuntaina kirkossa. Jumala valitsi sitä, mikä ihmisten silmissä ei yleensä ole kovin kummoista.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #46 : 01.07.13 - klo:14:13 »
Tuo Kyöstin viimeinen kappale onkin todella ajattelemaan paneva. Että kerrankin sairaat, syntiset, luonnevikaiset, vammaiset, raajarikot, juopot,
ärtyisät, äkkipikaiset, vihaiset jne, jne ovat ne jotka Hän valitsee.  Terveet, täysin onnistuneet, hurskaat, jne, jne eivät tunne Häntä.

Onko se ennaltavalintaa vai mitä, mutta näin se kaiketi on.
Turha on kuitenkin tekeytyä Jumalalle kelpaavaksi syntiseksi, sillä Hän näkee sisimpämme. :018:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 02.07.13 - klo:23:21 »
Kävimme tänään koko perhe Kirkkonummella vaihtamassa tekstin erääseen lasivitriiniin (näyteikkunaan).
Se sijaitsee Kauppakeskus Kirsikan vieressä ja sen leveys on vajaat 4 metriä ja korkeus noin 2 metriä.
Jos kiinnostaa, niin täällä on valokuvia edellisistä teksteistä:
http://raamattu.info/kampanjat/2013_01_kirkkonummi/index.html

Tänään teimme julisteista kahden edellisen kerran tapaan kolme ristiä.
Tämän päivän lulisteissa lukee Jeesuksen sanat: "Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon".
Näyteikkunalle laitettiin tummanvihreä kangas ja sen päälle lasisia mukeja.
Jäimme junasta Espoon Keskuksessa, jolloin vaimo pääsi kirpparilta ostamaan suurempikokoisen Raamatun ja jonkinlaisen astian, jossa vettä voi säilyttää.  Suurin Raamattu oli ruotsinkielinen, 1947 painettu. Raamattu ja tuo vesiastia laitettiin myös ikkunalle.
Ikkunalle tuli myös paljon erilaisia muovikukkia.
Valokuvia uudesta ilmeestä ei ole vielä verkossa.

Tuosta Kirkkonummen ikkunasta on tullut koko perheen mukava harrastus.
Ikkunan vuokrasopimuksen mukaan sen sisältö pitää vaihtaa vähintään kolmen kuukauden välein.
Ikkuna vuokrattiin Kirkkonummen kunnalta.

Kirkkonummen jälkeen kävimme Nuuksiossa. Bussimatka Espoon Keskuksesta Nuuksioon on aika pitkä, mutta ainakin minulle kovin mieluinen. Matka on suurelta osin pelkkää metsää ja maalaismaisemaa. Nautin jo tuosta bussimatkasta Nuuksion Kattilaan. Jotain rauhoittavaa tuossa Nuuksion ympäristössä on, koska bussikuskitkin tuntuvat olevan oikein erikoisrentoja ja ystävällisiä.
Rauhallinen ja mukava ympäristä muuttaa ihmisiä. Monesti minullakin erinäiset ahdistukset ovat helpottaneet tuolla Kattilan maisemissa ollessani.
« Viimeksi muokattu: 02.07.13 - klo:23:26 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 03.07.13 - klo:21:45 »
Tuntuu mukavalta, kun karjalaisenkyösti on taas foorumissa. En ole hetkeen sinua täällä havainnut.

Ajan vuosittain Lahdesta Helsingin Länsisatamaan noin 10-15 kertaa, usein pikku porukalla, joskus tilausbussissa matkanjohtajana, toisinaan yksin. Aina totean ikkunaristeyksen ohi mennessä, erityisedti kotiinpäin tullessa karjalaisenkyöstin ikkunan, ja kerron siitä.

Benkku

• Vieras
« Vastaus #49 : 03.07.13 - klo:22:55 »
Mannerheimintie 43:n suhteen päätin kokeilla toisen henkilön avulla,olenko minä ainoa joka näkee tekstin 40 km/h-60 km/h nopeudessa aiemmin kertomallani tavalla.
Huomioikaa että henkilö ei tiedä ikkunan tekstistä etukäteen mitään. Arvatkaapa mikä oli tulos?   :icon_cool:

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 04.07.13 - klo:00:14 »
Benkku,
kun kerran otit asian esille, niin veikkaan, että hän joko ei tuossa nopeudessa ehdi tekstejä lueskella tai sitten hän luki tekstin, kuten sinäkin.

Kuinka minun mielestäsi pitäisi tuo teksti laittaa, että jokainen ymmärtäisi, että se muusta tekstistä kokonsa puolesta poikkeava ja ajatusviivoin ympäröity viimeisen rivin sana olisi allekirjoitus?

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 04.07.13 - klo:00:29 »
Tuntuu mukavalta, kun karjalaisenkyösti on taas foorumissa. En ole hetkeen sinua täällä havainnut.

Oli tässä pidempikin tauko kirjoittelussa, mutta nyt muutaman päivän sisällä on tullut jotain kirjoiteltua.

Benkku

• Vieras
« Vastaus #52 : 04.07.13 - klo:00:44 »
Terve Kyösti.
Veikkauksesi on oikein.
Mutta miten saada teksti niin, että sen ymmärtää myös niissä nopeuksissa missä yleensä autoilijat ajavat. Se ei onkin hieman haasteelista. Asiasta on tehty tutkimuksia ja testejä niin mainostajien kuin myös liikenneturvan puolelta. Koen myös, että olen hieman jäävi vastaamaan suoraan kysymykseesi ammattini puolesta.
Uskon kumminkin, että löydät ratkaisun itse.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 04.07.13 - klo:00:58 »
Mutta miten saada teksti niin, että sen ymmärtää myös niissä nopeuksissa missä yleensä autoilijat ajavat.

Luultavasti suurinosa autonkuljettajista ei tekstiä lue (ja ei ehkä pidäkään lukea), koska pitää keskittyä ajamiseen.
Tietysti silloin, kun liikennevalot pysäyttävät auton, kuljettajakin voi tekstejä lueskella rauhassa.

Ikkunan vierestä menee arkisin yli 2000 paikallisliikenteen kulkuneuvoa ja suuri määrä henkilöautoja, joissa monessa on myös matkustajia.
Ikkunan teksti on pääosin tarkoitettu heille. Raitiovaunupysäkillä siinä ikkunaa melkein vastapäätä on myös paljon jalankulkijoita, joilla on aikaa tekstejä lueskella.

Benkku

• Vieras
« Vastaus #54 : 13.07.13 - klo:16:50 »
Usko minua

-Jeesus-

Se riittää minulle, ei tarvitse selitellä sen enempää omasta uskosta eikä pullistella kenellekään omaa kristillisyyttä eikä omia tekojaan.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #55 : 17.07.13 - klo:13:31 »
Mielestäni ongelma nyky-yhteiskunnassa on se, että Raamattua pikkuhiljaa ollaan hilaamasta pois julkisilta paikoilta ja julkisista tilaisuuksista.
Minusta näyttää siltä, että kirkostakin (kirkoista) Raamattua oltaisiin pikkuhiljaa heittämässä pois.

Suvaitsevana ihmisenä hyväksyn myös vastakkaiset näkemykset suuttumatta.
Lähden siitä, että asioista/uskomuksista pitää pystyä keskustelemaan sivistyneesti ilman primitiivireaktioita.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 17.07.13 - klo:21:52 »
 :107:  Mitä tarkoitat Kyösti, että Raamattu oltaisiin viemässä kirkoistakin pois. Siis jos tarkoitat ihan konkreettista kirkkoa, niin ei sentään. Kyllähän jumalanpalveluksessa luetaan Raamattua ja sen evankeliumitekstistä saarnataan. Riippu sitten saarnaajan kyvyistä, miten hyvin hän pysyy Raamatun tekstissä ja miten paljon hän poikkeaa jaarittamaan omia elämänkokemuksiaan.

Myös kaikissa kirkollisissa toimituksissa (kaste, vihkiminen, hautaan siunaaminen) luetaan Raamattua, joskin niissä tilanteissa aika suppealta alueelta.

Minusta on myös se hienoa luterilaisessa kirkossa (samoin kai katolisessa ja ortodoksisessa), että jumalanpalveluksissa mennään kirkkovuotta ja eri vuosikertoja läpi. Niinpä tiettynä pyhänä on luettava ne tekstit, jotka sille pyhälle on annettu ja saarnattava aiheesta. Se panee monesti papinkin koetukselle. Saarnaaja ei voi ottaa tekstikseen sitä aihetta, mikä tuntuisi mukavalta puhua. Joskus kun katsoo telkkarista jumalanpalveluksen, tulee ihan pettynyt olo, jos/kun se ei olekaan kyseisen pyhän aiheesta. Se saattaa olla jonkin vapaan suunnan jumalanpalvelus tai aikaisemmin nauhoitettu luterilainen.
Pyryharakka

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 18.07.13 - klo:04:06 »

jonkin vapaan suunnan jumalanpalvelus

:icon_lol: minä, minä, minä

🇫🇮

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #58 : 18.07.13 - klo:07:31 »
Mielestäni ongelma nyky-yhteiskunnassa on se, että Raamattua pikkuhiljaa ollaan hilaamasta pois julkisilta paikoilta ja julkisista tilaisuuksista.
Minusta näyttää siltä, että kirkostakin (kirkoista) Raamattua oltaisiin pikkuhiljaa heittämässä pois.

Mulle riittää Uusi Testamentti. Kyllä kirkon työ varsin Raamattu-keskeistä on.
Acta, non verba.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 18.07.13 - klo:07:37 »
Mulle riittää Uusi Testamentti. Kyllä kirkon työ varsin Raamattu-keskeistä on.

Molemmat kuuluvat yhteen niin VT kuin UT:kin. Minä luen sattuneesta syystä enemmän vanhaa puolta.