Kirjoittaja Aihe: Tapaaminen Herättäjäjuhlilla  (Luettu 28605 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

• ystäväkansaa
Vs: Tapaaminen Herättäjäjuhlilla
« Vastaus #45 : 06.07.13 - klo:16:50 »
Jäi käymättä, jos en huomenna sitten.

Puupenkit ihmetteli pikku-kalle vaikka ensimmäiselle luokalle men.   :kahvi:

Poissa pikkumummu

• aralla tunnolla
« Vastaus #46 : 07.07.13 - klo:04:03 »
 :039: No niin nyt on tavattu foorumilaiset ja virsi veisattiin, ja esiteltiin toisemme,,, Nyt vasta tunnen kuuluvani "kunnolla" porukkaan. Hienoa kuulua näin upeaan sakkiin.. Tänään taas haapajärvelle takas
 :039: :039:

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 07.07.13 - klo:09:49 »
tarkoitus tulla. vähän hullua ajamista kun aamulla Mansesta liikkeelle ja illalla E-P:tä kohti mutta sen verran polttelee juhlille pääsy.
kyllä kannatti! ehdin juuri päiväseuroihin, oli mukava tulla juhla-alueelle Lutherin virren kaikuessa. Lähdin iltaseurojen ja turinoinnin jälkeen pois. Hyviä puheita ja virren voimaa. Ystäviä ja omaa rauhaa. Mutta pitäisi osata "poimia" joukosta yksinäisiltä näyttävät.

Maisemista nauttivalle ihmiselle VT58 (Tre-Keuruu-Karstula-...) oli mukava uusi kokemus, kiitos Seppo ko reitin suosittelusta. Metsää ja järviä riittää Suomessa. Ajattelin, että olisi ollut mielenkiintoista nähdä Google/Nokia kamerakuva ko tiestä vaikkapa 80-luvulta. Kyläkaupat ja koulut olisivat olleet hengissä, toisaalta ehkä olisi ollut osin hiekkateitä. Risteyksiä oli yllättävän paljon valtatieksi, joku reitti vain valittu moiseksi?

Parkkipaikka (P2?) lestadiolaisten pihassa oli hyvä ja bussia ei tarvinnut kauaa odottaa. Mukava kuski ja parkkipaikan valvoja. illalla kävelin autolle. Itse Haapajärven näkeminen jäi päiväreissulaiselta aika vähille mutta kauppojen mukaan eläväinen aluekeskus.

illalla oli lyhyempi vajaat 200km ajo, peltojen ja metsien lisäksi mm hirven vasa mutta ei ollut vaaratilanne.
Nälkäinen mies pysyy tiellä eli päivän menu: aamujugurtti, mentholia, kahvi x 4, rusinaleipää ilman päällisiä, banaani, makkara x 3, lätyt, suklaatuutti. Eli kun en käynyt juhlaravintolassa, niin herkutkin mahtuivat :)

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 07.07.13 - klo:10:22 »

On se vaan kumma, että (liki ) joka ikinen vuosi pitää näille herättäjuhlille ängetä. Ensi vuonna juhlat ovat Lapualla. Sieltä varsinkin on vaikeata olla poissa. Eli että puupenkeillä jälleen nyt ja tulevaisuudessa myös, jos Luoja suo, Siionin virsien hoidossa. :kahvi:

Askeleeni veivät lauantaina aika nopeasti paikasta toiseen ( vain päiväseurat istuin koko ajan hievahtamatta paikoillani) joskin aika tarkkaan kuuntelin Jouko Mäki-Lohiluoman ja hänen musiikillisen väkensä levynjulkistamiskonsertin. No parikymmenminuuttinen minulla ehti olla myös kaiketi kai noin tunnin kestäneessä Körttifoorumitapaamisessa, muutama täältä tuttu minulle uusi ihminen näkyi nyt foorumitapaamisessa henkenä ja lihana, ihmisenä siis. Lehdistökeskuksessa oli hyvä kirjoittaa, mutta sieltä piti liikehtiä juhlakentälle tuon tuosta. Virkistävä lauantai, kiitos siitä osaltaan körttifoorumilaisille. Tänään sunnuntaina edessäni on tehtäviä Länsirannikolla. Netistä kuuntelen herättäjäjuhlia nyt pyhänä. :kahvi:

Poissa jukkasakari

• Pistää körttipastillin suuhun
« Vastaus #49 : 07.07.13 - klo:11:23 »

tänään messussa Hautalan Jukka piti saarnan,josta vois sanoa,että YES !  kyllä lapsikanttorinkin ääni otti korvaan tulevaisuuden toivona ja jatkumona!

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #50 : 07.07.13 - klo:13:46 »
   tänään messussa Hautalan Jukka piti saarnan,josta vois sanoa,että YES !  kyllä lapsikanttorinkin ääni otti korvaan tulevaisuuden toivona ja jatkumona!
l
Lapsikanttori oli kertakaikkian mahtava. En ole ennen moista kuullut. Ei saarnasta ole muuta kuin hyvää sanottavaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #51 : 07.07.13 - klo:14:08 »

http://www.h-y.fi/1239-saarna-messussa  :023: :023: :023:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 07.07.13 - klo:23:28 »
... Ystäviä ja omaa rauhaa. Mutta pitäisi osata "poimia" joukosta yksinäisiltä näyttävät.
asiaa varmaan sivuttiin monessakin puheessa mutta itse koin tämän:
Jonkun herättäjäjuhlilla käyneen haastellun muistan kertoneen, että juhlille on helppo tulla, mutta hän odottaisi lähestymistä, sitä joukkoon rakastamista. Arka ja yksinäinen ei ehkä rohkene useampaa kertaa yrittää juhlille ilman mitään yhteyttä. Ystävät ja tutu kyllä tapaavat toisiaan ja vaihtavat iloisesti kuulumisia ja jakavat murheitaan. Pitäisikö näille yhteyttä etsiville olla oma tapaamislohko, ö-lohko, jonne kokoontua toisiaan tapaamaan. Tai, entäpä jos Sinä, joka koet itsesi jotenkin vieraaksi, itse nykäisisit hihasta ja alkaisit puhella.

huonona vaikka tapaamis/tutustumislohko olisi ilman muuta hyvä mutta:
ö-lohko => ö-mappi? (toivottavasti puhuja ei tarkoittanut tuota) mutta mieluummin A-lohko kun ovat rohkaistuneet juhlille ilman ystäviä ja tuttuja.
ja tuo lopun kehotus, toki hyvä jos joku tekee noin ja varmasti tekeekin mutta silti suurempi vastuu on meillä useammin juhlilla käyneillä.

Vantaalle tulee varmasti paljon uteliaita, joten olisi hyvä saada tavoitettua heitä paremmin ja kutsuttua sen syksynkin seuroihin. ja toki samaa Lapuallakin, jossa monelle herännäisyys on jotenkin tuttu mutta toisaalta voi olla ahdistaviakin mielikuvia "kun lapsena ei saanut tehdä sitä tai tätä" eli yhteys nykyherännäisyyteen voi olla poikki. Sotkamossa voi aina kysyä pesäpallosta.

Vaikea sanoa miten moinen "mukaan rakastaminen" tehtäisiin, eikä siihen yhtä oikeaa tapaa olekaan. Foorumi-tapaaminen on ilman muuta yksi sellainen mutta kaikki eivät ole täällä. 

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 08.07.13 - klo:00:01 »
asiaa varmaan sivuttiin monessakin puheessa mutta itse koin tämän:
Jonkun herättäjäjuhlilla käyneen haastellun muistan kertoneen, että juhlille on helppo tulla, mutta hän odottaisi lähestymistä, sitä joukkoon rakastamista. Arka ja yksinäinen ei ehkä rohkene useampaa kertaa yrittää juhlille ilman mitään yhteyttä. Ystävät ja tutu kyllä tapaavat toisiaan ja vaihtavat iloisesti kuulumisia ja jakavat murheitaan. Pitäisikö näille yhteyttä etsiville olla oma tapaamislohko, ö-lohko, jonne kokoontua toisiaan tapaamaan. Tai, entäpä jos Sinä, joka koet itsesi jotenkin vieraaksi, itse nykäisisit hihasta ja alkaisit puhella.

Vaikea sanoa miten moinen "mukaan rakastaminen" tehtäisiin, eikä siihen yhtä oikeaa tapaa olekaan. Foorumi-tapaaminen on ilman muuta yksi sellainen mutta kaikki eivät ole täällä. 
Tätä minäkin yksin tulleena aika tuoreena tapauksena kuuntelin tarkkaavaisena, omakohtaista kokemustani
tilanteeseen peilaten.
Olen kyllä "aivan haltioissani" kun saa siionin virsiä veisata sydämen kyllyydestä täysillä, ja kuunnella puheita.
Mutta toki on niin että koin oloni vähän yksinäiseksi suuren ihmismassan keskellä...ellei olisi ollut:
- foorumitapaamista
- Martta vanhempineen yllättäen tietämättäni (kertoo paljon yhteydenpitoni tasosta :icon_sad:) paikalla
- kolme tuttua hml:sta, tervehtivät iloisesti, toivottivat hyviä juhlia
- eräs ystävä otti hihasta, saatiin jutella
Nämä neljä pienen tuntuista asiaa olivat minulle todella suuria :eusa_angel: :eusa_pray:

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 08.07.13 - klo:00:12 »
Minulle foorumilaisten tapaaminen juhlilla on aina tärkeä ja mukava juttu. Koen tärkeänä nähdä, kenen kanssa täällä kirjoitellaan. Pelkän kirjoittamisen kautta ei saa sellaista kokonaiskuvaa ihmisestä.  Kai minä sitten kaipaan sitä yhteisöllisyyttä tästä foorumista.

Juhlilla kyllä pääsee melko helposti juttelemaan ventovieraidenkin kanssa. Ruokajonossakin edellä oleva lahtelaispariskunta kyseli mistä ollaan ja haasteltiin siinä ummet ja lammet. Lopulta todettiin, että yhteisenä tuttuna meillä on Mauno.  :023:
Pyryharakka

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #55 : 08.07.13 - klo:00:22 »
Nythän on päästy asian ytimeen. Minusta ensikertalaisten tapaaminen on kokeilemisen arvoinen asia. Sitä pitää kuitenkin valmistella. Paikalle tarvitaan joku yhdistyksen ihminen pitämään tilaisuutta kasassa ja vastaamaan kysymyksiin. Tai kaksi vähän erilaista ja eri-ikäistä, toinen ei-syntymäkörtti (eli entinen ensikertalainen).

Kuka esittää haasteen lapualaisille ja rupeaa ajamaan asiaa?

Mt

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 08.07.13 - klo:09:02 »
Sain aloittaa Kiuruvedeltä v-81. On tietysti poissaolojakin välillä. Kuljen vaimon kanssa, joten puhekaveri on omasta takaa. Tilanne on toinen, kun joutuu menemään ihmismassan keskelle yksin. Ymmärrän hyvin Veli Vn:n ranskalaiset viivat. Sitkeästi kun sanan kuulossa kuljet, niin niitä tuttujakin meikäläiselle maatiaskörtille tulee. Ja sama pätee jokaiseen, ymmärrykseni mukaan. Käytin sanaa maatiais-, koska kuulin, miten kaksi selvästi tuttua tapasivat toisensa ja toinen kättä veivatessaan totesi, että onhan täällä muitakin kantakirjakörttejä. Tämän vitsailun syvimmän tiedon haluaisin ymmärtää.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #57 : 08.07.13 - klo:09:30 »
Vanha väittämä on, että körtit eivät siedä punaista. Nyt ymmärrän heitä hyvin, kun naama on palanut punaiseksi ja on iso vesikello silmän päällä, jota silmälasin sanka kannattelee. Myös käsivarret ja päälaki muistuttavat liikennevalojen ylintä lamppua. Onneski sain viimeiset seurat istuuta varjossa. Muuta auringon suojaa kuin sateenvarjo ei ollut mukana, kotona kylläkin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 08.07.13 - klo:09:46 »

^^Kantakirjakörtillä tarkoitetaan, ei sen syvällisempää kuin körttisukuun, -vanhemmista, -vanhemmasta syntyneitä.

🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 08.07.13 - klo:10:15 »
Nythän on päästy asian ytimeen. Minusta ensikertalaisten tapaaminen on kokeilemisen arvoinen asia. Sitä pitää kuitenkin valmistella. Paikalle tarvitaan joku yhdistyksen ihminen pitämään tilaisuutta kasassa ja vastaamaan kysymyksiin. Tai kaksi vähän erilaista ja eri-ikäistä, toinen ei-syntymäkörtti (eli entinen ensikertalainen).

Kuka esittää haasteen lapualaisille ja rupeaa ajamaan asiaa?

Mt

Minä oon sulle yrittänny kirjotella vaan on postilaatikkosi aina tukkeessa.  Tuo ensikertalaisten asema Ö oli viisas, ja tuo mitä kirjoittaa tosikkoko oli viisauden sanoja. Olin onnellinen kun sain teidät taas nähdä.  Ei minun ollut määrä murjottaa niin pitkään edes, enintään viikko, mutta käskivät töihin, ja sattui yksikkö, jonka tilanne vaati taas stten mahdottomasti kertaamista ja opiskelua, jotta en tapa siellä ketään.  Ja minua harmitti - ite menin saamaan epikohtauksen ja sitten piti taas olla selittämättä mistä on kysymys.  Olisi niin helppoa olla vain paha ihminen, silloin voisi korjata tapansa ja siinä koko paketti - olisi nii-in hyvä.  Kai Jumala sitten tietää mitä tekee kun on noin lennokas käsitys itsestä, että solmuun pakottaa.  Kauheasti muitakin tuttuja siellä oli nähtävillä.    Vantaankoskelaiset  wollen Dietricus Docens ansehen auch, hier bin ich, da waren mit die beide Simojokis und ich auch könnte einige Wörte sagen...   Wie hübsch getan...   Und alle da wollte auch meine kleine Dichte singen...  

Ich will... dass keine hier Migrenanfall haben, aber ich war so sehr , sehr glüchglich...

Minä koetan pitää Dosentin vähemmillä hyppelyillä, hyppiköön täällä minun hyllyssäni, mutta nyt hän tahtoo hyppiä sivustolla, kai hän saa.  Hän oli otettu, kun juhlakansa veisasi kotimatkalla myös virren 600, ja oli mukana kun oli ihmisiä muistelemassa.  Juhlissa oli niin paljon Bonhoefferia, ja Tomi Karttunen kertoo että siteeraavat Euroopan ekumeenisissa kokouksissakin, ja kaikenlaista, eli hän sai sittenkin olla auttamassa kirkkoa, niinkuin hän toivoi, vaikkei saanut elävin silmin nähdä.  Toisinaan niin käy.  

:026:
« Viimeksi muokattu: 08.07.13 - klo:10:20 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.