Kirjoittaja Aihe: Rakkauspostia Irja Askolalle  (Luettu 30642 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Liina

• pienellä paikalla
Vs: Rakkauspostia Irja Askolalle
« Vastaus #90 : 14.06.13 - klo:08:53 »
Vielä muutama vuosi sitten olin itsekin homokammoinen, opetettu sellainen.  Onneksi olen löytänyt oman sisimpäni. Olen kuitenkin täysin heteronainen. Pidän pahempana avionrikkoja naisia ja miehiä kuin rakkaudessa elävää homoparia.

Minä en ole koskaan ollut homokammoinen. Olen reissannut naisen kanssa. Tiedän mitä "teltan" suojissa tapahtui (jonotettiin vatsatautisina vessaan ja muuta kiehtovaa, naurettiin paljon). Muutaman kerran oli pakko turvautua "lesboiluun" (eli tarttua matkakumppania kädestä), kun hilpeät herrat tarjosivat liian innokkaasti seuraansa. "Ai te ootte NIITÄ?" Nyökkäilimme innokkaasti: juu, ehdottomasti olemme.

Minäkään en pidä avionrikkojista. En edes ystävyydenrikkojista, niistä jotka kääntävät selkänsä.

Poissa armonkerjäläinen

• armon kerjäläinen
« Vastaus #91 : 14.06.13 - klo:10:07 »
Tuollaista tietoa keskustellun asian ympäriltä.  Kiihkoilematta enempää puolesta tai vastaan homojen tasa-arvoisesta kohtelusta, panee kuitenkin miettimään, missä määrin kannattaa kaataa väkisin 'länsimaisia arvoja' kehitysmaiden ihmisten kurkusta alas..

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/11706-kambodzan-kirkko-ei-halunnut-laehettipariskuntaa-tyoeyhtyeensae

Benkku

• Vieras
« Vastaus #92 : 14.06.13 - klo:10:50 »
Ihmisen mielikuvituksella ei ole näköjään rajoja tämänkään asian suhteen.

ps. Entäs jos homoseksuaalit olisivat enemmistönä ja heterot vähemmistönä ja tädillä munat ja sedällä...

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 14.06.13 - klo:10:55 »
Kyllä, näin on . Ja tulee olemaan. Asia jakaa mielipiteet samoin kuin kahvi vai tee, liharuoka vai kasvisruoka, kissa vai koira,mansikka vai mustikka.
Meillä mielipiteet kotona eroavat autojen suhteen. Minä pidän sedan-malleista, Matti haluaisi farmarin. :021:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #94 : 14.06.13 - klo:10:57 »
Tuollaista tietoa keskustellun asian ympäriltä.  Kiihkoilematta enempää puolesta tai vastaan homojen tasa-arvoisesta kohtelusta, panee kuitenkin miettimään, missä määrin kannattaa kaataa väkisin 'länsimaisia arvoja' kehitysmaiden ihmisten kurkusta alas..

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/11706-kambodzan-kirkko-ei-halunnut-laehettipariskuntaa-tyoeyhtyeensae

Onpa harvinaisen sekavaa.
Jotakin tällaista jo ounastelin.

Jos kyse on UM:n kehitysyhteistyöstä, siihen ei tarvitse kenenkään siunausta (vain valinta, toivottavasti pätevyyden perusteella). Siinä työssä ei saa julistaa mitään uskoa. Yksityisesti saa toki uskoa ihan mihin vaan.

Jos kyse on lähetystyöstä, se sisältänee oikeuden ja jopa velvoitteen julistamiseen. Ehkä minulla on vanhanaikainen käsitys lähetystyöstä. Jos julistus ei kuulu siihen, miksi pitää yllä kaksoisjärjestelmää -- tulisi säästöjä byrokratiakuluissa.

Mitä ihmettä kirkko säätää? Tarvitsiko se homoparin siunattavaksi kiillottaakseen julkisuuskuvaansa? Eikö se loukkaa ihmisarvoa?

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #95 : 14.06.13 - klo:10:59 »
Ymmärrän Mattia, sillä farmarilla saisi helpommin tavarat kulkemaan. Nimimerkki sedan omistaja
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Benkku

• Vieras
« Vastaus #96 : 14.06.13 - klo:11:02 »
Onpa harvinaisen sekavaa...

Mitä ihmettä kirkko säätää?

Sano sinä Liina, minä ihmettelen samaa.

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #97 : 14.06.13 - klo:11:03 »
Kyllä, näin on . Ja tulee olemaan. Asia jakaa mielipiteet samoin kuin kahvi vai tee, liharuoka vai kasvisruoka, kissa vai koira,mansikka vai mustikka.

Minä en käsitä miksi ei voisi juoda sekä kahvia että teetä, syödä liha- ja kasvisruokaa ja mansikoita sekä mustikoita. Monilla on sekä koira että kissa, joillakuilla useampia.
Täti saa munat, jos pitää kanoja ja ruokkii hyvin.
Näinkin on. Mutta ehkä olen harhainen, koska minulla ei ole autoa.  :icon_biggrin:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 14.06.13 - klo:11:04 »
Molempia automalleja ollut.
Ei riitä yhden käden sormet niihin kertoihin kun olen selkäni satuttanut sedan-mallisen takaronttiin nostellessa.
Farmari siinä suhteessa parempi. Jos vielä auto saadaan hankittua (perintörahat edelleen tuomarin takana),
niin luultavasti sellainen välimuoto, saa nähdä.

Benkku

• Vieras
« Vastaus #99 : 14.06.13 - klo:11:11 »
Minä pidän sedan-malleista, Matti haluaisi farmarin.
...ja minä haluan raketinheittimen.  :icon_cool:

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #100 : 14.06.13 - klo:11:22 »
Sano sinä Liina, minä ihmettelen samaa.

Benkku, en ymmärrä. Ihmettelen vain.

Ihmettelin ihan aluksi sitä Kambodzaa, koska minulla on ollut kenties erheellinen käsitys, että kehittyvien maiden (onko kyllin poliittisesti korrekti ilmaisu?) kirkot ovat joissakin asioissa hieman konservatiisempia kuin Suomen kirkko. Sitten tuumin, että tottapa asiasta on sovittu hyvissä ajoin ennen lähettämistä, koska lähettäjällä on rutkasti asiantuntemusta. Nyt näyttää, että kuvio on monimutkaisempi.

Sitten ihmettelin mediashow'ta. Fiksuimmin on toiminut tehtävään siunattu pari, joka ei ole kommentoinut asiaa. Ainakaan toistaiseksi. Askolan julkisia marttyyrielkeitä en ihan tajua, mutta uskon, en siis tiedä, että hän toimii vilpittömästi edistääkseen tasa-arvon asiaa.

Sitten ihmettelin...

Jatkan ihmettelyä.

(Ja edelleen: minusta homopari, rekiströity tai rekisteröimätön, aviossa tai avoliitossa oleva, siunattu tai siunaamaton, voi vallan hyvin toimia muun muassa kehitysaputyössä. Ammattitaito ratkaisee. En epäile kyseisen parin ammattitaitoa.)

Poissa armonkerjäläinen

• armon kerjäläinen
« Vastaus #101 : 14.06.13 - klo:12:15 »
Minua ihmetyttää ja ihastuttaa tämä kulkuvälineosaajien suuri määrä ja asiantuntemus tässä ketjussa..  :icon_biggrin:
« Viimeksi muokattu: 14.06.13 - klo:12:24 kirjoittanut armonkerjäläinen »

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 14.06.13 - klo:12:26 »
Minua ihmetyttää ja ihastuttaa tämä kulkuvälineosaajien suuri määrä ja asiantuntemus tässä ketjussa..  :icon_biggrin:
Ilmeisesti ohjeeksi Irja Askolalle, että hän voi pohtia kumpaa kannattaa. Miehet kannattaa farmaria. Jos on paljon rahaa, katumaasturia. Ja Benkku haluaa Ferrarin. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #103 : 14.06.13 - klo:14:51 »
Molempia automalleja ollut.
Ei riitä yhden käden sormet niihin kertoihin kun olen selkäni satuttanut sedan-mallisen takaronttiin nostellessa.
Farmari siinä suhteessa parempi. Jos vielä auto saadaan hankittua (perintörahat edelleen tuomarin takana),
niin luultavasti sellainen välimuoto, saa nähdä.

Seuraa tilannetta, että tuomari ei vie kaikkia perintörahoja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 14.06.13 - klo:15:02 »
Minun mielestäni käytännöllisin on nelivetoinen lavapaku. Sopii niin homolle kuin heterolle. Kova sana myös lähetysmailla, enkä epäile, etteikö Paavalikin olisi sitä hyväksynyt, jos olisi sellaisesta tiennyt. Teltantekijänä hän olisi väsännyt lavakuomun itse.

Sellaisen olen ajatellut hankkia sitten, kun eläkepäivät mahdollisesti joskus koittavat. Puolisoni ei ole onneksi vielä asiasta selvillä...

Ja jotta ketjun teema ei unohtuisi, niin ilman muuta sen pitää olla rekisteröity!

Mt