Kuulin viereiseen huoneeseen tuon tunnustautumisen ja olin hyvillä mielin. Hän on fiksu !
En tullut juttuun. Oli minulla fb-frendinä, lopetin eli tiputin. Väsyin. Terho on vähän semmoinen identiteetitön parka, ja nyt on yhtä IN olla körttiläinen kuin hänen nuoruudessaan oli punapappi. Kunhan on julkinen.
Hän on selvittänyt soveliaasti kuinka uskontunnustusta ei tarvitse tunnustaa.
Kuulin siitä yhden hänen radiosaarnoistaan.
Se lopetettiin. Uskon tunnustaminen.
Se luetaan kirkossa koska se on uskonylistys.
Ikäluokka, hän muun muassa, kompastelee tuon "syntyi neitsyt Mariasta"-kohdan kanssa, kun se tulisi kääntää/voidaan kääntää myös "nuori nainen tulee raskaaksi". Siis alkukielen sana "alma" joka meiltä on saanut tuon neitseellisen asunsa Vulgatasta. Tätä en tosin oppinut Pursiaiselta. Kyllästyin kun hän vietti vuorokauden netin ulottumattomissa ja kiitteli kun päivän ajan pysyi "puppukone" hiljaisella. Vastasin että neuvon: Älä sitä avaa ellei huvita. Niin toimin. Tuskin hän niin korvaamaton on ettei voisi lepuuttaa itseään. Joskus sitten on taas kivaa.
Mutta veljet ja sisaret körttikuosissa: Onko uskontunnustus teillekin uskon ylistys? Minulle ei ole. Oli pieni mahdollisuus naittaa tyttöä joka ei ollut myös neitsyt vaikka saatettiinhan Maria raiskata kaivoreisulla ja myydä eniten tarvitsevalle. Miten vain. Sen tunnustuksen alla kirkot nyt ovat purjehtineet 2000o vuotta ja tuonilmaisissa voi ensimmäiseksi mennä' kysymään kuinka se meni, jos vielä on kiinnostusta. Mutta takaa pilkottaa ikäluokkansa uhmakas - ihan ajankuvaa peilaava ja sinänsä on ok. kuultu kotonakin hänen ikäisiltään - että mitä pahaa seksissä on? Tai sikiämisessä? - kun se "neitseellisyys" merkitsi "synnittömyyttä" monille.
Heidän seurassaan kokee olevansa ihan sikapostpostmodernin post. Voi ihan hyvin ja jo kiukuissaan nousta tunnustamaan uskonsa.
Ylistysosiot on erittäin.
Poikkesin aiheesta, eli minä vahingossa kirjoitin Mitä kuulin Terho Pursiaiselta -kokemuksia.
Telkkarissa ollut hyviä dokkareita, Pressiklubi on ollut mainio ja lopulta Zolan Paratiisi-kauppaa viitsikin yllättäen seurata kun ei sieltä nyt juuri niin... Ranskalaisen Kylän ostaisin itelleni jos kenellä on alkujaksoja. Olen aikakausifriikki. Siinä oli kolme aika hienoa jaksoa.