Kirjoittaja Aihe: Olisi mielenkiintoista tietää  (Luettu 9946 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
Olisi mielenkiintoista tietää
« : 31.03.13 - klo:21:20 »
Voi kun joku jaksaisi aloittaa uuden äänestyksen, jossa testattaisiin, mikä on kunkin mielipide armosta ja pelastuksesta. Me muutamat väännämme aiheesta seuratuvalla, mutta suurin osa ei halua ottaa kantaa. Äänestys voisi olla semmoinen, että tulos näkyisi vaikkapa vasta viikon kuluttua. Aremmatkin uskaltaisivat äänestää eikä muuta kantaa tarvitsisi ottaa. Eikö ole niin, että jos vain äänestää, niin meille muille ei näy, ketkä ovat käyneet äänestämässä.

Luultavasti tällä foorumilla jokaisella on joku käsitys asiasta.

Ei sillä eikä sen puoleen, ettäkö sitä asiaa ratkaistaisiin millään äänestyksellä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Olisi mielenkiintoista tietää
« Vastaus #1 : 31.03.13 - klo:21:35 »
Minusta tuntuu että äänestyksellä tätä on ehkä vaikea selvittää, ehkä vaatisi sanallista ulosantia
pitemmästi.
En tiedä mikä minua tässä aiheessa on pidätellyt, olen kai arka ja pelokas, pitäisi vaan rohkaistua.
Enkä kai tule tuomituksi, jos sanon jotain väärin?
Arkoina ja heikkoina ollaan Jumalan armon varassa, mutta ei hän ole meitä tarkoittanut elämään niin
että pannaan pää pensaaseen kuin jänis.
Meille on annettu lähetyskäsky.
Meidät on kutsuttu Kristuksen kirjeiksi.
Pääsiäisyön messussa pappi läksiäisiksi antoi kehoituksen:
Lähtekää liikkeelle uudelleen uudistuneena, puhdistuneena, iloiten...Kristus on totisesti ylösnoussut!

Jumala antaa meille sanat suuhun, Jumala ohjaa sormiamme näppäimistöllä, Jumala on antanut meille
näkevät silmät ja kuulevat korvat, Jumala on antanut meille ymmärtävän ja rakastavan sydämen.

Siskot ja veljet herrassa, kiitetään, ylistetään, rukoillaan.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #2 : 01.04.13 - klo:10:03 »
Aihealue on sellainen, että se ei suostu monivalintakysymykseksi mielekkäällä tavalla. Ainakin pitäisi käydä ensin perusteellinen teologinen keskustelu käsitteiden merkityksestä. Sen jälkeen voitaisiin ryhtyä pohtimaan esitettävää kysymystä. Kun kysymyksen muotoilusta on päästy yksimielisyyteen, on vuorossa vaihtoehtojen selvittely ja lopulta niiden sanallinen muotoilu. Tähän tapaan varmaan etenevät esimerkiksi kirkkokuntien väliset teologiset keskustelut, jotka tuppaavat kestämään vuosia.

Tehokkain tapa olisi jättää tehtävä valiokunnalle. Jampehan siihen kuuluu itseoikeutettuna, samoin Pirska. Sanneli kolmanneksi, ja akkavallan välttämiseksi Öppiäinen, jonka erityistehtävä on advocatus diaboli.

Vastaajien tueksi ryhmän pohdinnoista toimitetaan kirja ja järjestetään seminaari Aholansaaressa.

Alustava väliraportti foorumitapaamisessa 2015 Sotkamossa.

Mt

Töölöläinen

• Vieras
« Vastaus #3 : 01.04.13 - klo:10:16 »
Tehokkain tapa olisi jättää tehtävä valiokunnalle. Jampehan siihen kuuluu itseoikeutettuna, samoin Pirska. Sanneli kolmanneksi, ja akkavallan välttämiseksi Öppiäinen, jonka erityistehtävä on advocatus diaboli.

Vastaajien tueksi ryhmän pohdinnoista toimitetaan kirja ja järjestetään seminaari Aholansaaressa.

Alustava väliraportti foorumitapaamisessa 2015 Sotkamossa.

Mt
No joo, et sitten muuta saanut ajatuksissasi kehitettyä.
Paavon pirtti hirret tai saada kyllä sen seminaarin jälkeen sellaiset kyllästys aineet...  :icon_wink:

ps.äänestys? Onneksi Hänen luo ei ole äänestystä.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #4 : 01.04.13 - klo:10:18 »
No joo, et sitten muuta saanut ajatuksissasi kehitettyä.

No en.

Mt

Töölöläinen

• Vieras
« Vastaus #5 : 01.04.13 - klo:10:24 »
No en.

Mt

Voi herännäisyys, mihin meitä viattomia lampaita johdatellan  :icon_wink:
« Viimeksi muokattu: 01.04.13 - klo:10:32 kirjoittanut Töölöläinen »

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #6 : 01.04.13 - klo:10:38 »
En tiedä mikä minua tässä aiheessa on pidätellyt, olen kai arka ja pelokas, pitäisi vaan rohkaistua.
Enkä kai tule tuomituksi, jos sanon jotain väärin?

:001:

Jos tuolla periaatteella mentäisiin, niin minut, eniten asiasta mölinää pitävän pää varmasti tullaan panemaan ensimmäisenä näytösluontoisesti ja muille varoittavaksi esimerkiksi ruuvipenkkiin jonka jälkeen sitä porataan erilaisilla kidustusvälineillä.  :kahvi:

Mutta enemmän, kuin väärinsanomista ja tulemista oppikirjaleimatuksi, -pelkään sitä etten saa ammennetuksi sitä mikä oli tarkoitettu ja siitä johtuen yhtä sun toista (ylimääräistä) kompuroimista. Jos Taivaallinen Isä kestää meidän syntisyytemme ja jaksaa meitä siitä huolimatta armahtaa, niin varmasti Hän jaksaa myös lastensa pohtimiset. Olisi kurjaa jos olisi sellainen ankara Jumala joka rankaisee heti väärästä ajatuksesta ja muutamasta ylimääräisestä sanasta. Uskon että Hän ymmärtää inhimillisiä piirteitämme, ollen ollut itsekin kerran ihmisruumiissa. En edes jaksa ajatella liian ankaraa ja synkkää Jumalaa jonka edessä pitää jokaista sanaa pelätä. Välillä mennään oikealta ohi, välillä vasemmalta, joskus ehkä ollaan hetken aikaa polullakin; -ihmisiä kun ollaan...

Pirskan aloitukseen vastaisin samoin kuin MT eli kysymyksen määritteleminen olisi ehkä kuitenkin liian vaikea tehtävä, ainakin meille maallikoille.  Ehkä joku pappi tällä palstalla voisi/kykenisi sellaisen muotoilemaan mutten ainakaan minä.  Monesti on valitettavasti kaikenlaiset kiistat ja erimielisyydet pelkästään siitä johtuvia ettei ymmärretä käsitteitä ja lähtökohtia samalla tavalla.  Voi olla että hyvinkin paljosta ollaan loppujen lopuksi samaa mieltä, kunhan ensin lähdöt on edes suunniilleen samat.  Käsitteiden epämääräisyys sekoittaa.

Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Töölöläinen

• Vieras
« Vastaus #7 : 01.04.13 - klo:10:43 »
Jos tuolla periaatteella mentäisiin, niin minut, eniten asiasta mölinää pitävän pää varmasti tullaan panemaan ensimmäisenä näytösluontoisesti ja muille varoittavaksi esimerkiksi ruuvipenkkiin jonka jälkeen sitä porataan erilaisilla kidustusvälineillä. 
Älä nyt rupea martyyriksi ja hae sääliä. Minä olen ainakin saanut sinusta kuvan että olet terästä ja sana valmis miesten mies ja piste  :icon_wink:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #8 : 01.04.13 - klo:12:10 »
Minä olen pudonnut taas kelkasta...tai niinkuin pappa mopon kyytistä...mutta ei kai haittaa...

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #9 : 01.04.13 - klo:12:28 »
Älä nyt rupea martyyriksi ja hae sääliä. Minä olen ainakin saanut sinusta kuvan että olet terästä ja sana valmis miesten mies ja piste  :icon_wink:

Kun et näköjään halunnut ymmärtää kontekstia oikein, -se ei ollut tarkoitettukaan kirjaimellisesti vaan huumorilla. En minä hae keneltäkään pisteitä, vaikka se sinusta voikin olla outoa.

Muuten ihan keskinäisen kommunikoinnin perusneuvoksi sinulle vastaisuutta varten:

Jos ensin v*ttuilet niin älä laita perään hymiötä.  Se on teeskentelemistä ja kaiken lisäksi akkamaista. Sano reilusti ja suoraan mitä ajattelet äläkä peitellysti ja kaunistellen hymiöiden ym. neitimäisen lässytyksen kera. Ei minusta eikä kirjoituksistani tarvitse pitää, -en minäkään pidä sinusta.

Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #10 : 01.04.13 - klo:12:30 »
Minä olen pudonnut taas kelkasta...tai niinkuin pappa mopon kyytistä...mutta ei kai haittaa...

Minulle kävi kuin enolle veneestä! Onneksi evankeliumin vesi on lämmintä ja matalaa.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #11 : 01.04.13 - klo:14:44 »
Voi kun joku jaksaisi aloittaa uuden äänestyksen, jossa testattaisiin, mikä on kunkin mielipide armosta ja pelastuksesta. Me muutamat väännämme aiheesta seuratuvalla, mutta suurin osa ei halua ottaa kantaa. Äänestys voisi olla semmoinen, että tulos näkyisi vaikkapa vasta viikon kuluttua. Aremmatkin uskaltaisivat äänestää eikä muuta kantaa tarvitsisi ottaa. Eikö ole niin, että jos vain äänestää, niin meille muille ei näy, ketkä ovat käyneet äänestämässä.

Luultavasti tällä foorumilla jokaisella on joku käsitys asiasta.

Ei sillä eikä sen puoleen, ettäkö sitä asiaa ratkaistaisiin millään äänestyksellä.

Tää on helppo:

armo hyvä

pelastus hyvä

🇫🇮

Töölöläinen

• Vieras
« Vastaus #12 : 01.04.13 - klo:16:23 »

Kun et näköjään halunnut ymmärtää kontekstia oikein, -se ei ollut tarkoitettukaan kirjaimellisesti vaan huumorilla. En minä hae keneltäkään pisteitä, vaikka se sinusta voikin olla outoa.

Muuten ihan keskinäisen kommunikoinnin perusneuvoksi sinulle vastaisuutta varten:
Jos ensin v*ttuilet niin älä laita perään hymiötä.  Se on teeskentelemistä ja kaiken lisäksi akkamaista. Sano reilusti ja suoraan mitä ajattelet äläkä peitellysti ja kaunistellen hymiöiden ym. neitimäisen lässytyksen kera. Ei minusta eikä kirjoituksistani tarvitse pitää, -en minäkään pidä sinusta.
Tunne on varmasti molemminpuolinen.
Mutta vaikka näkökykyni on huono, ulkonäöstä puhumattakaan ja lukutaitoni sekä kirjoitustaitoni on "perseestä" (käytän sinun ilmaisutyyliäsi), ei sitä tarvitse sentään ihan sukupuolielimiä tuoda asioitten käsittelyyn. Sitä en kiellä että teen väärin kun piikittelen.
Mutta mielenkiintoista olisi tietää mitkä ovat sinun todelliset intressisi foorumilla.
Toisaalta kyllähän minä sen tiedän.

Joten koska tämä meidän vuorovaikutus häiritsee myös muita ihmisiä, katson parhaimmaksi aina sivuuttaa Sinun kirjoituksesi.

Ystävällisin terv. Neiti Kevät

:058:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #13 : 01.04.13 - klo:17:18 »
Eteenpäin elävän mieli...hymyä huuleen pojat ja tytöt.  :039:

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #14 : 01.04.13 - klo:21:44 »

Kas, kun minä olen luullut Öppiäistä naisihmiseksi!  :icon_eek: