Kirjoittaja Aihe: Kunhan tässä vaan jotain joo -herännäisyys?  (Luettu 9667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa

Vaikka Joensuun dosentti laittaisi kuinka paljon lainausmerkkejä mihin tahansa, niin tosi on, että herännäisyydessä on tiety(i) ssä vaiheessa sen historiaa ollut väkevyyttä, voimaa ja välittämistä.

Mutta olemmeko tällä hetkellä Kunhan tässä vaan jotain joo- herännäisyydessä?! :kahvi:

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
Vs: Kunhan tässä vaan jotain joo -herännäisyys?
« Vastaus #1 : 13.10.12 - klo:11:37 »
Kenties olette. Me emme ole. Herännäisyys on levinnyt maan laidasta toiseen, välillä paksuna, välillä ohuena kerroksena. Sijainti ja näkökulma vaikuttavat siihen, miten herännäisyys koetaan.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #2 : 13.10.12 - klo:12:18 »
Tätä olen pelännytkin, että kaltaiseni tunkevät väljähdyttämään joidenkin väkevää juttua  :-\  Kai sitä voisi omiakin porukoita perustaa, jos vain seuraa (ei välttämättä seuroja) löytyisi?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #3 : 13.10.12 - klo:12:48 »
Tätä olen pelännytkin, että kaltaiseni tunkevät väljähdyttämään joidenkin väkevää juttua  :-\  Kai sitä voisi omiakin porukoita perustaa, jos vain seuraa (ei välttämättä seuroja) löytyisi?

Olen mukana kunhan tässä vaan jotain joo-porukassa (kunhan tässä vaan vähän selviän  :eusa_angel: ) Osaisitko perustaa voorumin?

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #4 : 13.10.12 - klo:16:53 »
Olen mukana kunhan tässä vaan jotain joo-porukassa (kunhan tässä vaan vähän selviän  :eusa_angel: ) Osaisitko perustaa voorumin?

Ei kai tässä nyt mitään uutta foorumia tarvita? Keskustella voidaan mielestäni aivan mainiosti nykyisen foorumin alla! Odottelen lisää vastauksia ylle merkityyn otsikkoon. Mutta hyvä tässä vaiheessa näinkin. :kahvi:

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 13.10.12 - klo:16:54 »
Kenties olette. Me emme ole. Herännäisyys on levinnyt maan laidasta toiseen, välillä paksuna, välillä ohuena kerroksena. Sijainti ja näkökulma vaikuttavat siihen, miten herännäisyys koetaan.

Sijainnilla ja näkökulmalla on merkitystä. Usein ne saattavat jopa limittyä toisiinsa. :kahvi:

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #6 : 13.10.12 - klo:16:56 »

Älä lähde mihinkään, öppiäinen! Älä myöskään turhaan pelkää. Vastauksessasi ei ollut mitään väljähtänyttä. :kahvi:

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #7 : 13.10.12 - klo:20:50 »
joo joo mie ainakin olen aivan ja täysin
joojoojotainkunhanvainedesjotain - ortoherännäisbuddhalaiseimissään-tilassa

- ei hassumpi olotila  :icon_biggrin:
« Viimeksi muokattu: 13.10.12 - klo:20:55 kirjoittanut Atanasia »
Herra armahda.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #8 : 13.10.12 - klo:22:50 »

Joo joo! :039:

Poissa vasara

• ystäväkansaa
« Vastaus #9 : 14.10.12 - klo:22:08 »
 Käyttämättömiä ja melkein käyttämättömiä hengellisiä foorumeita on paljon, eräässäkin jota joskus vilkaisen alle 5 viestiä vuodessa...

Eiköhän täällä mahdu aikahyvin kirjoittelemaan kantilta, jos toiselta tarkastellen.  :039: Sehän on tarkoitus, keskustella ja nähdä toistenkin näkökantoja...

Syntymäkörtit, sinne rakastetut ja me muut tarkkailijat mahtunemme seurapenkkiin veisaamaan ja joskus yhteiseen ehtoollispöytäänkin, ainakin toivottavasti... :icon_wink:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #10 : 16.10.12 - klo:16:08 »

Vaikka Joensuun dosentti laittaisi kuinka paljon lainausmerkkejä mihin tahansa, niin tosi on, että herännäisyydessä on tiety(i) ssä vaiheessa sen historiaa ollut väkevyyttä, voimaa ja välittämistä.

Mutta olemmeko tällä hetkellä Kunhan tässä vaan jotain joo- herännäisyydessä?! :kahvi:

Kuule, eipä ole havaintoa.  En tässä näpyttelisi, ellei olisi sattunut sitä merkillistä tapausta, jossa minä sain hyvin omituisen päähänpiston rukoilla apuun kuolemakielis yhtä nimimerkkiä täältä!!  Kun en yleensä usko että kristittyä lellittäisiin - meidän kohtalomme on ihmiskohtalo - ja tämä nimiomerkki saa päähänpinttymän soittaa minul heti!!  Ei olla ikinä tavattu eikä minul hänen numeroa.  Puhe, että ommellaan körttipuvut vain.

Eikä se mitään - hän auttoi minua, siis tuli tännme tekemään toisen työpäivän kunnes pystyin itte tekemään tarvittavat ja pysyin ja,loillani - HUS neuro päästi kuivumaan ei kä mitään tehny, osui se lääkäri joka ei tunne vertebrobasilaarimigreeniä eikä aivoirritatiivisia tiloja ja koton olin ollut päivän tajuton, ilmeisesti monta kramppia. Se itsessään jo on vaarallinen tila, mutta viis he siitä.  Kyl olin vähän vihanen ja eka soitto minkä pystyin soittamaan oli sitte Färkkilälle - muistaa minut opiskeluajoilta, ja minä. minäminäminä...    >:( >:( >:( >:( >:(

hoiti niin loistokuntoon minut.  Kotiutus niin että hoitaja vei pyörätuolilla taksiin, ja nosti takapenkille, taksikuski nosti kotiin, sain ryömittyä vuoteeseen.  Sitten tuli apu!!!

En vieläkään ihan ymmärrä miksi en kuollutkaan, ja tämä on totuus.

Viime sunnuntaina kirkkopyhäs seuroissa veisattiin voimallisesti, ja puhuttiin parannuksen teosta.  Kun minä jo maanantaina sen unohin ja suutuin Sampopankissa OKO-pankin mokista, kaduin ja vein niille kukkasia ja sanoin et asnteeksi minä olen tositosi pahoillani - heidän syy ei ole mikään vaan täl kertaa kaikki minun.  Ne melkein itki.  :'( :'( :'(   

Huomasin että oli kivaa korjata virheitänsä.  Ja minäki vähän itkin mutta vasta kotona.  En tiedä olisiko tapahtunut ilman parannuksesta puhumista juuri nyt, olisin pahimmoillaan ajatellu että on ne jotain pahaa tehny kumminkin...    Kaikki puhe lähti yhestä Siionin Virrestä jonka< numeroa en nyt muista, oli Lahdessa veisattu ja sieltä toikin Samuli K   terveisiä.

Kyllä, tämä on antanut minulle merkillistä tietä aineellista apua, halun auttaa vastapalvelukseksi, ajatuksen että jos viisveisaaja on lukenu Raamatun neljästi niin minä luen nyt kans, eli ohimenneet esimerkitkin vaikuttaa. 

Ja minä uskon että kahdella Sampo pankin virkailijalla oli iloisempi työpäivä ...  Jos ne menee vaikka kotiinkin iloisempina, ja on miehilleen ja laposilleen iloisia...  Onni leviää kuin ne ympyrät kun viskaa kiven veteen.
'
Tätä on minulle herännäisyys!!!   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #11 : 16.10.12 - klo:16:24 »
Tätä olen pelännytkin, että kaltaiseni tunkevät väljähdyttämään joidenkin väkevää juttua  :-\  Kai sitä voisi omiakin porukoita perustaa, jos vain seuraa (ei välttämättä seuroja) löytyisi?

Voi öppiäinen, juokse järveen.  Mikä ihmeen väljähtyny?  Ei ihminen väljähdy.  Väljähtyminen ei ole psyykkisesti mahdollista.

Ja. Tämä on täs parasta.    Parempi väljyyttä kuin tiheä kiivas Lebensraumin tarve, kyynärpäät ja Iso Riita Turhista Asioista.   Minun tulee ikävä jos lähdet.  Minä suutun jos lähdet.  Minä... minäminäminä....    >:( >:( >:( >:( >:( etin sinut jonkin kolon alta ja minä uhhuh jos lähdet mihkään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #12 : 16.10.12 - klo:17:11 »
Kalistajalle, näin syntymäpäivänään !

En miekään ihan taija ymmärtää mitä sie nyt hajet, mut anna ko mie haastan:

Vain vähän yli viisi vuotta olen tämän körttisakin rakastamana saanut elää aivan uutta vapaata, ei oman uskomisen, vaan armon varassa kulkevaa elämää
Tähän kuuluu mm. tämä foorumi, jota ilman en tule vieläkään toimeen. Nyt kun on nämä runotkin kesken.
Tähän kuuluu seurat, niiden valmistelu "pullapuolella", siioninvirret, erittäinkin tämän virsimaratoonin jälkeen.
Juhlat, Aholansaari, Hengellinen Kuukauslehti. Kirjavinkit ja niihin tutustuminen

Mutta ennen muuta IHMISET. Itsekin kuulut niihin joita olen saanut tavata ja jutustella kanssasi. Kuuluu iäkkäämpiä ja NUORIA. On yhteydet Tiitiäiseen, Sanneliin, Saraihin, penanpoikaan ym.

Mitä voi mikään muu hengellinen liike tarjota parempaa ? Ei minulle ainakaan! Ei löytynyt 25 vuoteen muissa.

Jos emme enää istu tuvissa mustat vaatteet päällä, niin syntiä löytyy vielä varmasti sydämistä niinkuin aina ennenkin. Siksi tämä oma minä, syntisäkki, kiittää sitä herätysliikettä joka tarjoaa Armahtavaa Kristusta kuormiemme kantajaksi.

Aika aikaa kutakin. Agraariyhteiskunnassa oli omat tapansa, kaupungistuvassa pyörät pyörii vinhemmin.

Piispa nuhteli nokkelista sanakäänteistä. Niistä pidättäytyminen kuuluu ainakin siihen vanhaan tyyliin.
Jaakko Heinimäen puhe minut tempaisi, Jaakko Löytyn veisuu on rouheaa ja rohkeaa, Juhani Jaakonpoika kyseenalaistaa kivasti, loukkaamatta monia luutuneita käsityksiä

Näillä kun saisi mennä . Lähimmäisyydellä !         Riitta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #13 : 16.10.12 - klo:18:17 »

Mikähän meitsin olotila voisi olla?
Tuomasmessulais, luterilais, juutalais, herännäisyysläis ja joskus jopa lestadiolaissemissä olotila?
Kaikissa noissa tulleepi vierailtua.

Kuitenkin kodikseni tunnen eniten herännäisseurat. Niissä sielu lepää ja teologia suurinpiirtein samaa kuin mulla.

Missä herännäisyys menee ja minne ei paljoa heiluta. Mulle sopivat pienet seurat ilman ketänn ja mitään suuruuksia.
Jos jossain on joku erikoistapahtuma ja joku nimekäs puhuja, niin jätän mielummin väliin.

Uskon tulisi olla armon alla olevien pienten ihmisten yhdessä oloa.
Se rakentaa ei revi, kuten isojen ihmisten karismaattiset suuret eleet ja puheet.

Vaikkakin itse taidan olla aika suuri suusta ja iso eleistä, vaikkakin vain mato maan. :107:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #14 : 16.10.12 - klo:18:21 »

Vaikka Joensuun dosentti laittaisi kuinka paljon lainausmerkkejä mihin tahansa, :kahvi:

Joensuun dosentti on yksi rakaimmista henkilöistä jotka tunnen.
Toista on tämä Turun dosentti joka myy Suomen ryssille.
Turun akatemia taitaa olla samaa tasoa kuin Lapin josta vänkäväyrynen sai jonkun tittelin.
Siis varmaan Paavo ihan fiksu mies, mutta tollanen palkintotitteli joltain opinahjolta jossa mies tuskin käynytkään ei ole ihan viksua?
Kaikki valta tekoälylle!