Kirjoittaja Aihe: Lehdistökatsaus  (Luettu 38407 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
Vs: Lehdistökatsaus
« Vastaus #90 : 03.01.13 - klo:19:08 »

Tämä on merkittävä uutinen:

Körttiläisyys on rukoukseen vaipuvaa kansaa - vaikka joku körttiläinen ei jaksaisikaan rukoilla.

juhani - 22.12.12 - klo:09:58
                                                                                                                   http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=2842.msg106365#msg106365

.... vaipuvaa ja taipuvaa.... :kahvi:

Ei paha!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 04.01.13 - klo:10:10 »
http://www.iltasanomat.fi/dokumentti/art-1288465077854.html

Amerikkalaisten toimittajien kostea junamatka Pohjois-Koreasta Siperiaan korealaiselle metsätyöleirille.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

• Vieras

myyrä

• Vieras
« Vastaus #93 : 23.01.13 - klo:13:53 »
Jos lehtitietoihin on uskominen, niin paljon on tänne tulossa hautajaisporukkaa viikonloppuna. Jopa 700 henkeä. 

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 23.01.13 - klo:22:04 »
Stadin kundin, rovasti Taisto "Stade" Saarisen muistokirjoitus Helsingin Sanomissa:

http://www.hs.fi/paivanlehti/ihmiset/Pappi+osasi+katsoa+silmiin/a1358751037748

Tutustuin Stadeen Helsingin Seuratuvalla, etenkin sen lähetyspiirissä.
Satuin kerran kuulemaan, kun hän - minun silmissäni tuolloin kunnianarvoisa rovasti - itseään esitellessään totesi: "Oikeastaan minä olen Stade". Heti oivalsin, että olkoon vaikka mikä rovasti, mutta Stade on kulmien kundeja, meikäläisiä. Lähetyspiirissä Stade olikin vieruskaverini.

Kiitos, Stade! 

Mt

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #95 : 28.01.13 - klo:08:39 »
"Kirkolliset symbolit rikottiin"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013012716598168_uu.shtml

Nyt selitystoimisto käyntiin, kuinka tiukkapipoinen kirkkoherra ei ymmärrä, että kaikkien mielipiteitä täytyy kunnioittaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 28.01.13 - klo:13:04 »
Johanna Korhonen pärjäsi oikeudessa. Tuonnottain hän kirjoitti kolumnejaan lehteemmekin, H-kuukaussellainen. Kaisa Korhonen kirjoitteli, ja yksi radikaali radiosta sitä ennen, mies ei tule nyt nimi mieleen vaikka armeijaa pilkkasi. Väistyin lukijakunnasta, mutta ei tämäkään ole kivaa. Pitänee mennä Haapajärvellä teltalle uudelleen tulevana kesänä. Kun luen, mitä tässä foorumissa kirjoitellaan, niin olen ymmälläni. Tarkoitan politiikka- ja työasioita.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #97 : 28.01.13 - klo:13:16 »
Kun luen, mitä tässä foorumissa kirjoitellaan, niin olen ymmälläni. Tarkoitan politiikka- ja työasioita.

Okei, ei sitten kirjoitella, vaikka en minä armeijaa ole pilkannut. Suomessa on olemassa laki, joka sallii siviilipalveluksen, ollut jo pitkään. Olen ollut vakaumuksellinen pasifisti jo 13-vuotiaasta ja pidin täysin selvänä sivariin menemistä; joskin se oli silloin huomattavasti vaikeampaa siihen aikaan kuin nykyisin. Nykyään riittää pelkkä ilmoitus kun ennen piti oikeasti kieltäytyä aseista. Se on oma tarinansa.

Mutta ihmettelen kyllä itseäni kun tälle äärioikeistolaiselle ja patavanhoilliselle foorumille edes olen koskaan liittynyt??? Kai se körttiläinen uskonkäsitys silloin tuntui niin hyvälle? Ei tunnu todellakaan enää.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 28.01.13 - klo:13:52 »
Meni taas väärin. Mea culpa. En todellakaan tiedä ihmisten taustoja.

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #99 : 28.01.13 - klo:14:15 »
"Kirkolliset symbolit rikottiin"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013012716598168_uu.shtml

Nyt selitystoimisto käyntiin, kuinka tiukkapipoinen kirkkoherra ei ymmärrä, että kaikkien mielipiteitä täytyy kunnioittaa.

Äläs nyt. Lupasivat sentään pestä kastemaljan taiteellisen jalkakylvyn jäljiltä, mikä on hyvä juttu, jottei pilttien päähän tartu silsaa.
(Olisi kyllä kiiinnostava tietää, millaisen reaktion kyseinen esitys olisi aiheuttanut, jos lavasteina olisi käytetty vaikkapa ortodoksikirkon ikonostaasia tai moskeijaa. Igumenit/imaamit olisivat iloinneet?)

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #100 : 28.01.13 - klo:14:21 »
Johanna Korhonen pärjäsi oikeudessa. Tuonnottain hän kirjoitti kolumnejaan lehteemmekin, H-kuukaussellainen. Kaisa Korhonen kirjoitteli, ja yksi radikaali radiosta sitä ennen, mies ei tule nyt nimi mieleen vaikka armeijaa pilkkasi. Väistyin lukijakunnasta, mutta ei tämäkään ole kivaa. Pitänee mennä Haapajärvellä teltalle uudelleen tulevana kesänä. Kun luen, mitä tässä foorumissa kirjoitellaan, niin olen ymmälläni. Tarkoitan politiikka- ja työasioita.

Tarkoitit ilmeisesti minun edellistä kommenttia tähän ketjuun. Jos luet ketjusta hämmästyttää, kummastuttaa sivulta 2 ja 3 minun kommenttini, niin ymmärrät sitten, mihin viittaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #101 : 28.01.13 - klo:15:03 »
Äläs nyt. Lupasivat sentään pestä kastemaljan taiteellisen jalkakylvyn jäljiltä, mikä on hyvä juttu, jottei pilttien päähän tartu silsaa.
(Olisi kyllä kiiinnostava tietää, millaisen reaktion kyseinen esitys olisi aiheuttanut, jos lavasteina olisi käytetty vaikkapa ortodoksikirkon ikonostaasia tai moskeijaa. Igumenit/imaamit olisivat iloinneet?)
Tuon kun olisi tehnyt kunnon muslimimaassa, niin tulos olisi ollut 21 kuolemantuomiota.  Älytön on älytöntä eikä se siitä taiteeksi muutu, vaika kuinka selittäisi. Anteeksi etten ymmärrä taiteen vapautta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #102 : 28.01.13 - klo:17:16 »
Tuon kun olisi tehnyt kunnon muslimimaassa, niin tulos olisi ollut 21 kuolemantuomiota.  Älytön on älytöntä eikä se siitä taiteeksi muutu, vaika kuinka selittäisi. Anteeksi etten ymmärrä taiteen vapautta.

Esitys on kuulemma ajatuksia herättävä ja varmasti taidettakin, mutta esityspaikka oli mielestäni väärä (päätellen siitäkin, että puhe ei kuulunut -- ongelmia akustiikassa, mikityksessä?). On ihan suotavaa, että kirkoissa järjestetään esim. konsertteja, mutta jonkinlainen kunnioitus olisi suotavaa. Esimerkiksi kastemaljan olisi voinut vallan hyvin korvata jollakin muulla astialla taiteellisen sanoman siitä kärsimättä.
Mieleen pyrkii ajatus, että kirkolla on nyt hirmuinen hätä olla mielin kielin sinne sun tänne ja todistaa Suurta Avoimuuttaan.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 28.01.13 - klo:18:35 »
Kun luen, mitä tässä foorumissa kirjoitellaan, niin olen ymmälläni. Tarkoitan politiikka- ja työasioita.

Mutta ihmettelen kyllä itseäni kun tälle äärioikeistolaiselle ja patavanhoilliselle foorumille edes olen koskaan liittynyt???

Onkohan nyt asiat foorumin kannalta niin hyvin, että joidenkin mielestä foorumi on vasemmistoradikaalinen ja toisten mielestä oikeistolainen ja patavanhoillinen.

Tulee ihan mieleen yksi työpaikkani toimittajana 80-luvulla, jossa samalla viikolla kuulin itsestäni kaksi kommenttia:
a) Se Mt on varmasti kommunisti!
b) Mt on päivänselvä helluntailainen!

Kumpikin piti "heikäläisenä". Tunsin onnistuneeni.

Mt

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #104 : 28.01.13 - klo:18:49 »
Olemme tahallamme sallineet suuren mielipiteenvapauden, kunhan ei tyrkytä omaansa muille. Jos haluaa nolata itsensä mielipiteillään jonkun mielestä, niin siitä vaan, mutta sitten ei kiukutella jos kaikki eivät ole samaa mieltä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi