Kirjoittaja Aihe: Painonhallinta, karppaus ja sellainen  (Luettu 24012 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Painonhallinta, karppaus ja sellainen
« Vastaus #30 : 15.06.12 - klo:09:35 »
Kas niin. Kun nyt on osoitettu sitä lähtöruutua jonka mainiosti yhä osaisin tenttiä, ja joka oli siis lääkiksen oppimateriaalia kolmisenkymmentä vuotta sitten, löytyisikö täältä ketään joka olisi perillä maitorahkasta koskien sitä, mitä alun perin kysyin?  En muista vielä saaneeni vastausta.

Seuraan kiinnostuneena ammattikuntani kaikkinaista ravintokeskustelua. Akuankalle terveiset: Tuo lääkkeiden vaikutus painoon on tutkimisen vääri myös. Useat keskushermostoon vaikuttavat lääkeraineet nostavat painoa. Tunnettu tulkinta on että ne lisäävät ruokahalua inttämällä kylläisyyttä säätelevälle keskukselle että ravinnosta on paha vaje, mutta koko tarina ei kenties ole siinä. Itse olen näistä kenties eniten kiinnostunut tällä hetkellä.

Jeesus ei ole ainoa joka paastosi neljäkymmentä päivää. Martin Gray teki saman. Sillä oli mielenkiintoinen vaikutus. Hän oli menettänyt omaisensa keskitysleirillä, ja koki tuon avulla vapautuvansa menneestä "kuoleman peite irtosi". En ehdota temppiua perässä, mutta mietin näitä hyvin paljon.

Lääketiede ei tunne mitään ikuisia totuuksia eikä pysyviä ainoita oikeita, onneksi. Muutoin se olisi uskonto.
Ihmisiä opastetaan parhaan senhetkisen tiedon mukaisesti, kaiken aikaa muistaen, että kyseessä on "senhetkinen" tieto. Ennen moninkertaista toteennäyttöä ei suosituksia muuteta. 

Eli kuka tietää rahka-asioita?  Käyttämässäni on 60kcal/100g, proteiinia 10, hiilaria 4, rasvaa 0,2 ja natriumia 0,02. Tähän olen sekoittanut hieman sitruunarahkaa, joka sisältää valmistajasta riippuen runsaammin rasvaa ja hiilihydraattia, parhaassa tapauksessa maku on vain sitruunasta. Kalsiumpitoisuutta en löydä, mutta tiedän tarvitsevani joko runsaskalkkista ravintoa tai (ja) kalsiumlisää, kuten jokainen jolla on tietty osteoporoosin riskin viittaava - hm - tausta.

En tiedä rahkasta juuri mitään, mutta sen sijaan monet lääkeaineet lihottamisen lisäksi turvottavat. Eräät verenpainelääkkeet turvottaa jalkoja ja kortisoni naamaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #31 : 15.06.12 - klo:20:55 »
Kiitos kuitenkin...    Minä pidän sien kalsiumin lähteenäni, kun en pidä maidosta, ja metästän tietoa..
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 16.06.12 - klo:17:57 »
Ovat kehittäneet ihmelaastarin jolla ihminen laihtuu nukkuessaan. Laput jalkaan vaan.  En tiedä mikä minua pidätteli, kun en ottanut vastaan vaikka ilman an toivat aloituspakkauksen. Sisältäisi orapihlajaakin...    :044:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #33 : 17.06.12 - klo:00:03 »
Ja mitkä olivat laihdutuslääkkeen vaikuttavat ainesosat?
Ja mitä haittavaikutuksia niillä on?
Sanooko maksasi kenties kuurin jälkeen poks?
Elämä on kemiaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #34 : 17.06.12 - klo:08:23 »
Ovat kehittäneet ihmelaastarin jolla ihminen laihtuu nukkuessaan. Laput jalkaan vaan.  En tiedä mikä minua pidätteli, kun en ottanut vastaan vaikka ilman an toivat aloituspakkauksen. Sisältäisi orapihlajaakin...    :044:

Minä olen kokenut orapihlajan ja laastarin välisen ihmeellisen yhteyden ihan toisin. Näppieni lisäksi kottikärryjen rengaskin tarvitsi laastaria orapihlajasouvin jälkeen.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #35 : 17.06.12 - klo:10:26 »
En syö kun nälätättää. Toisaalta minä olen riisitautisen näköinen, mutta kersat syö.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #36 : 17.06.12 - klo:18:04 »
On kyllä erinomaisen suuri totuus että laihdun tavatonta vauhtia kun liikun. Se on ollut aina niin.  

Mietin tuota nopeaa alkua, joka on -pelkkää-nestepoistumaa-eikä-mitään-auta, mutta.  Siitä saa moni kimmokkeen lähteä liikkeelle jo sen tähden, että saa hyvän olon vähänkin kaventuneesta olemuksestaan. Ellei kuivu kuten no-niin, että vie viisi vuorokautta kunnes pysyy jaloillaan,  Siitä lähtee usein se positiivinen kierre, kun esimerkiksi lohtusyömisen alkaa korvata lohtujuoksu.

Nyt on hirmuinen kaatosade mutta huomiseksi lupasivat poutasäätä, siis jälleen kiitovauhtia sauvoilla. Helteellä se on varhainen aamujuttu.  Uiminen ei vaikuta mitään, en tiedä syytä. Kyllähän siellä saa helposti tukkansa pestyä ja noin, mutta vaikka vetää itsensä ihan hengästyneeksi, tai vesijuoksee niin ei.  Miksi, en tajua.

Nyt kun taloyhtiössä alkaa olla tuttuja olen miettinyt saisiko näistä sakkia pelaamaan pesistä.  Meidän oma piha on kuin metsä ja onneksi pesimisoikeuspuukin oli toisella puolella mutta ihan lähellähän on tuo urheilupuisto kenttineen.   Alan aina kesällä tarvita pesistä tai vaikka neljäämaalia. Merkillistä, olin siinä aina huono.

Poissa Sarai

• Kotimatkalla
« Vastaus #37 : 17.06.12 - klo:22:02 »
Leena, alkuperäiseen kysymykseesi: Jos esim. koomassa olevia ihmisiä voidaan pitää hengissä pelkällä suonensisäisellä ravinnolla, niin miksi ei ihminen eläisi myös sopivalla vitamiini- ja hivenaine- yms. annostuksella ja rahkalla. Niin ja vettä varmaan tarttis myös. Ainakin teoriassa. :-) Itse mietin joskus, eläisikö sitä pelkillä perunalastuilla, jos nuo vitamiiniasiat olisivat kunnossa...

Mutta mähän olen siis maallikko näissä asioissa, joten sulla itselläsi varmasti on oikeasti paremmin tietoa. :-)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #38 : 17.06.12 - klo:22:20 »
Yksi ongelma lienee siinä ettei ole tietoa millä tavalla ruokamäärä ja kulutus ovat keskenään
verrannollisia?

Tästä olen kuullut joskus sanottavan, että jos elimistö kuluttaisi energiaa yhtä suoraviivaisesti kuin esim. polttomoottori, niin vankileireiltä ei yhtään ihmistä olisi jäänyt henkiin. Niin vähän he saivat ruokaa suhteessa rankkaan ruumiilliseen työhön nähden.
Pyryharakka

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 17.06.12 - klo:22:32 »
Tästä olen kuullut joskus sanottavan, että jos elimistö kuluttaisi energiaa yhtä suoraviivaisesti kuin esim. polttomoottori, niin vankileireiltä ei yhtään ihmistä olisi jäänyt henkiin. Niin vähän he saivat ruokaa suhteessa rankkaan ruumiilliseen työhön nähden.

Vankileireiltä jäi eloon pienet ja vähään tottuneet, muut kuolivat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #40 : 18.06.12 - klo:07:03 »
Leena, alkuperäiseen kysymykseesi: Jos esim. koomassa olevia ihmisiä voidaan pitää hengissä pelkällä suonensisäisellä ravinnolla, niin miksi ei ihminen eläisi myös sopivalla vitamiini- ja hivenaine- yms. annostuksella ja rahkalla. Niin ja vettä varmaan tarttis myös. Ainakin teoriassa. :-) Itse mietin joskus, eläisikö sitä pelkillä perunalastuilla, jos nuo vitamiiniasiat olisivat kunnossa...

Mutta mähän olen siis maallikko näissä asioissa, joten sulla itselläsi varmasti on oikeasti paremmin tietoa. :-)

Hengissä pysyminen ei ole vielä elämistä. Perunalastuissa lienee aika lailla vahingollisia aineita, jotka vähitellen koituisivat kohtalokkaiksi.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #41 : 18.06.12 - klo:09:21 »
Hengissä pysyminen ei ole vielä elämistä. Perunalastuissa lienee aika lailla vahingollisia aineita, jotka vähitellen koituisivat kohtalokkaiksi.

Kun puhutte perunalastuista tulee mieleen varsinainen perunansyöjäkansa irlantilaiset. Siellä äidinmaidon ohella vauvoille syötetään tosi terveellisiä perunalastuja. Mitäköhän meillä neuvolan täti sanoisi? Kun maassa oli runsaat sata vuotta sitten nälänhätä perunasadon tuhouduttua, maa vei Englantiin vehnää, kun se ei kelvannut perunanpurijoille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #42 : 18.06.12 - klo:10:03 »
Kun puhutte perunalastuista tulee mieleen varsinainen perunansyöjäkansa irlantilaiset. Siellä äidinmaidon ohella vauvoille syötetään tosi terveellisiä perunalastuja. Mitäköhän meillä neuvolan täti sanoisi? Kun maassa oli runsaat sata vuotta sitten nälänhätä perunasadon tuhouduttua, maa vei Englantiin vehnää, kun se ei kelvannut perunanpurijoille.

Olikohan se ihan noin? Maanomistusolot ja muut taisivat vaikuttaa asiaan. Vehnänviejät ja perunannälkään kuolevat taisivat olla eri yhteiskuntaluokkaa. Etiopiastakin lennätettiin vihanneksia ja kukkia Eurooppaan, kun siellä kuoli nälkään joukoittain lapsia katovuosien aikana.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #43 : 18.06.12 - klo:10:15 »

No jo, no nyt herännäishenki kukoistaa.

🇫🇮

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #44 : 18.06.12 - klo:10:18 »
Olikohan se ihan noin? Maanomistusolot ja muut taisivat vaikuttaa asiaan. Vehnänviejät ja perunannälkään kuolevat taisivat olla eri yhteiskuntaluokkaa. Etiopiastakin lennätettiin vihanneksia ja kukkia Eurooppaan, kun siellä kuoli nälkään joukoittain lapsia katovuosien aikana.

Varmasti olet osin oikeassa, mutta tämä on irlantilaisten oma kertomus asiasta ja tarkoittaa sitä, että saarella olisi ollut ruokaa nälänhädästä huolimatta. Vehnää viljeltiin vain maan eteläosassa ja muualla perunaa, joka on edelleen tärkein ruokakasvi saarella. Hommahan purkautui sillä, että irlantilaiset muuttivat sankoin joukoin Amerikkaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi