Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään taas onnelliseksi?  (Luettu 41123 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Mikä teki tänään taas onnelliseksi?
« Vastaus #105 : 09.07.12 - klo:07:55 »
Lotta yökylässä. Kivaa siitä huolimatta että yö meni hulinaksi. Ensin L putosi sängystä ja kuhmu tuli päähän.  Sitten Themis näki verhon raosta kissan, ja herätti kimeällä varoitushaukulla taas meidät kolme. Silloin Lotta pelästyi ja isää tuli ikävä.  Mummi lohdutti puolella pullolla maitokaakaota.
Se on kiellettyä, mutta on aina tepsinyt. Kolmen sukupolven ajan.
Puoli seitsemältä herättiin ja nyt meillä on "aamusirkkunen" touhussa. Monta jo unohdettua asiaa pienten hoitamisesta on vuorokauden aikana tullut mieleen.
Martta on heppa-mummilla, joten äiti ja isi pääsivät illalla elokuviin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 09.07.12 - klo:10:59 »
Huh mummia, vaikka on varmaan monipuolinen rikkautensa kun saa vielä kolmannenkin polven saattaa jaloilleen ja nähdä, mihin suuntaan lähtevät suunnistamaan, kuka tietää.  

Olen hyvin onnellinen kun:  

Mahdun viimevuotta edellisen kokoiseen keskeneräisyyspaitaan.  
Ennen valokuvausta juhlilla onneksi todettiin jotta tröijy on nurin perin. Se kun oli jo perjantaina ja olin hyvin nukuksissa kun riisuin ja puin, pukaisin sen siis väärin perin. Ihmettelin kyllä että kuin tämä on niin outo. Oli niin hyvin ommeltu vuorikin...  

Ei ollut myrsky täällämain viskellyt  pelargonioita pitkin poikin

Lapsi numero kolme raportoi Albuquerquesta olevansa aivan erittäin hengissä ja suunnistavansa opettajan kanssa tänään kohti lapsen ensimmäistä mestarikurssia.

Suuren Pallonlyöjämme romahdus ja täydellinen murtuminen alkaa niinikään ohittua, KPL junnuille näetsen jälleen VAIN valtakunnallinen hopea. Vielä eilen itkimme tappion karvautta. Kyl se on niin että pronssi voitetaan mutta hopea hävitään.  Mutta me toivumme.

Kai minäkin keksin jotain tekemistä taas  :003:   Ja saattaa saapua suurenmoinen, loistava, uskomaton, nautinnollinen, sanoin kuvaamaton UKONILMA!!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 09.07.12 - klo:11:11 »
Onnistunut herättäjäjuhlareissu ja monien ystävien ja sukulaisten tapaamisia pitkästä aikaa. Turvallinen paluumatka ja pysähdys ystävien uudessa upeassa kodissa matkan varrella. Mahtavat ukkossateet kotimatkalla välillä Ilmajoki - Parkano ja uudelleen Lempäälästä alkaen jonkin matkaa. Ja lopulta yö omassa sängyssä.  :001:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #108 : 09.07.12 - klo:11:38 »
Onnistunut herättäjäjuhlareissu ja monien ystävien ja sukulaisten tapaamisia pitkästä aikaa. Turvallinen paluumatka ja pysähdys ystävien uudessa upeassa kodissa matkan varrella. Mahtavat ukkossateet kotimatkalla välillä Ilmajoki - Parkano ja uudelleen Lempäälästä alkaen jonkin matkaa. Ja lopulta yö omassa sängyssä.  :001:

Meillä loppui sade Parkanoon, kun olimme jonon etupäässä. Pääsimme erinomaisesti lähtemään ja sitten oikaisimme Orisbergin tien (hyvin mutkainen) kautta Kolmostielle ja pääsimme muiden etupuolelle. Syömisen jälkeen oli edessä vain moottoritietä ja siellä eivät olleet muut ongelmana. Yhden juhlavieraan auton tunnistin moottoritiellä, kun ohitimme heidät. Hänellä on auto, joita on vajaa kymmenen Suomessa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 10.07.12 - klo:14:29 »
Yhteyden saaminen kaukana asuvaan sukulaiseen.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #110 : 10.07.12 - klo:15:56 »
--- Yhden juhlavieraan auton tunnistin moottoritiellä, kun ohitimme heidät. Hänellä on auto, joita on vajaa kymmenen Suomessa.

Minkä merkkinen, mallinen ja ikäinen auto on kyseessä?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 10.07.12 - klo:16:46 »
Minkä merkkinen, mallinen ja ikäinen auto on kyseessä?

VW Phaeton ja aika uusi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Syterskalet

• aralla tunnolla
« Vastaus #113 : 10.07.12 - klo:20:08 »
VW Phaeton ja aika uusi
Minulle tuli mieleen sellainen kerettiläinen ajatus, että jos herättäjäjuhlien parkkipaikalla on huomattavan kallis auto, niin tarkoittaako se sitä, että kolehtiin on laitettu liian vähän?

Tässä kolehdin voi myös ymmärtää vähän laajempana käsitteenä.

Edellä mainitusta syystä olenkin aina tullut juhlille vähän vanhemmalla kalustolla :-)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 10.07.12 - klo:21:02 »
Tänään oli mukava katsella juhlakuvia H-Y:n sivuilta. Siellä Tiitikin on suu suuresti auki.    
Pyryharakka

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #115 : 10.07.12 - klo:21:05 »
Sain avustaa 89v mummoani, jonka mies oli körtti-pappi mm.laitoin ruokaa,
tiskasin, sain nähdä kuinka suuri ilo oli hänellä päästä pyörätuolissa meren rantaan ulkoilemaan.
Elämä on kemiaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #116 : 10.07.12 - klo:21:49 »
VW Phaeton ja aika uusi

Enpä ole kuullutkaan semmoisesta merkistä.

Sain avustaa 89v mummoani, jonka mies oli körtti-pappi mm.laitoin ruokaa,
tiskasin, sain nähdä kuinka suuri ilo oli hänellä päästä pyörätuolissa meren rantaan ulkoilemaan.

Voi että kuulostaa tosi hienolta. Hyvin teit, Aku! :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 11.07.12 - klo:15:12 »
Alan oppia juoksemaan.  :109:  

Sauvakävelyllä totesin etten enää huomaa ylämäkeä, ja paluumatkalla kokeilin juoksemista.  Virheeni on aina ollut että lähden liian lujaa ja väärin askeltaen liikkeelle ja läkähdyn sadan metrin päässä. Viimeistään!  

Nyt koetin ensin varovasti ja hitaasti kaikkia alamäkiä, ja muistin etten nostaisi vielä liian korkealle jalkaa, vaan pikku askelin, ja hitain vielä. Vautsi mikä tunne kun se sujuikin. Sitten kotoa lähellä juoksin jo suorallakin. Se tuntuu siksi turvalliselta kun on sauvat, ja tietää voivansa kammeta käsivoimin itsensä kotiin. Samoin vartalon asento varmaan pysyy oikeampana, eli reuhtominen jää pois.
......................................

Toinen hassu syy. Minä aina kiinnyn henkilöihini, mutta lyriikassa ja novellistiikassa en. Nyt minulla pikkuhupsulla on henkilöt joihin kiinnyin. Minut vei nelivuotiaana balettikouluun tarhakaverini äiti jotta viisivuotiaalla pikku-Tarjalla olisi siellä kaveri. Paria vuotta myöhemmin muistan tilanteen jossa oli läsnä molemat vanhempani ja minä.  En yhtään ymmärtänyt mistä puhuttiin, mutta minulle luvattiin että sitten saisin tanssia joka päivä... ja kotona isä ja äiti selittivät että sitten minut lähetettäisiin pois kotoa ihan vieraaseen perheeseen käymään vierasta koulua ja minä tietty itkemään ja pyytämään ettei lähetetä...   Noin pienestähän katsotaan vain koko, kasvuennuste, nivelten liikkuvuus (yliliikkuvat minulla) ja jokin perusrytmitaju. Kyse oli Oopperan balettikouluun pyrkimisestä josta ei siis tullut mitään, ehkä hyvä niin.

utta katsoin hulluna Tanssiakatemiaa ja koska minulle tulee sarjaa ikävä niin siinäpä minulla on henkilöt ja ympäristö eikä ole ikävä kun kirjoitan kolmannesta vuosikurssista.  Arvattavastio sellainen tulee, sillä sarja on melkoinen rahasampo tuottajalle, mutta eipä tarvitse odottaa.   :icon_biggrin:

Dosentti  :026: saa osansa iltaisin. Silmäilin tekstiä eilen, aika paljon siedettäviä muistiinpanoja.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #119 : 11.07.12 - klo:16:07 »
Tässä sinulle tietoa http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw5.nsf/HTML/010.170.010 Se oli tuo halvempi versio http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/%28vw5_h%29?open&m=3D1

En voi käsittää, miten joku voi erottaa eri automerkkejä ulkonäöltä. Lapsena erotin kuplavolkkarin, pikkufiatin ja Anglian, mutta toiset autot olivat sitten keskenään samannäköisiä malleiltaan. Värit erotin ja erotan edelleen.  :icon_lol:
Vielä sanas saarnataan.