Kirjoittaja Aihe: Tänään 5g  (Luettu 32582 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #75 : 13.06.12 - klo:19:35 »
Itse menisin siihen kumpaa on harvemmin, siis ehkä konsertti?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #76 : 13.06.12 - klo:22:11 »
Itse menisin siihen kumpaa on harvemmin, siis ehkä konsertti?

Menin Hiidenkiviseuroihin ja vaimo meni naapurin rouvan kanssa konserttiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #77 : 14.06.12 - klo:23:51 »
Kotimaa24:ssa Tomi Karttunen kirjoitti Dosentista  :026: viisauksia hyvin kauniisti, ja huomioi isä-psykiatrinkin. Hyppelemme ympäriinsä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #78 : 15.06.12 - klo:05:57 »

   Kynnet kasvaa.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #79 : 15.06.12 - klo:07:07 »
Vietän koko päivän itsekseni. Matti on lähdössä Kuoreveden Halliin Ilmavoimien lentomekaanikkokurssin 50-juhliin.
Kävelen, täytän kuvaristikkoja, luen Marja-Liisa Vartion Hänen olivat linnut teosta ja ehkä myös Kaiho Niemisen Purjetiellä kirjaa.
Hoidan pihaa kitkemällä, ja katson jalkapalloa. Syödäkin meinasin.
Suunnittelen  vaatetusta huomisiin ristiäisiin. Jälkikasvun nuorin kastetaan Helsingissä Paavalin kirkossa.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #80 : 15.06.12 - klo:09:11 »
Tunnin päästä lähdettävä vastaanottamaan 3 kk:n välein annettavaa piikkiä.
Siivottava vähän paikkoja, pestävä tiskit, tarkistettava onko joku huonekasvi tai ulkokukka kuivumisen
vaarassa...nimittäin vaimo on palaamassa iltapäivällä kotiin muutaman päivän nukkekurssireisultaan.
Taidan käydä kotipizzassa syömässä (ettei tule liikaa tiskiä).
Isännöintitutkinnon huoltokirjan teko vielä vaiheessa, mutta edistyy.
Illalla voi jalkapallon katsominen jäädä väliin ja tullee mentyä Sanan suvipäiville, ovat tuossa aika lähellä.
Päivä alkaa aurinkoisena.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #81 : 15.06.12 - klo:21:04 »
Olihan päivä. Koko ajan jyskytti takaraivossani että voi kuin tuo Tomi Karttunen on minua edellä kaikessa mitä  :026: Dosenttiin tulee, Aito Aave luukuttaa ja surffaa koneellani ja minä visusti olen perehtynyt Etiikkaan enkä ole ikinä huomannut tuommoista kommenttia.  Sitten yhtäkkiä tajusin että het-ki-nen!  Ei  siellä sellaista olekaan.  

Ei Dosentin eutanasiapuhe ole yksi-yhteen nyt käytävän keskustelun kanssa ollenkaan, ja olin nyt itse mitä mieltä hyvänsä, niin hän oli niin odottamaton pomppija etten menisi hänen puolestaan olemaan varma mistään.

 Dosentti puhui natsien eutanasiaohjelmasta, mutteivathan he pohtieet syvällisiä vaikeasti sairaiden terminaalivaiheen hoidosta ja kärsimyksestä, ehei, he raivasivat hyödyttömät pois sumentamasta valioväen maisemaa.

Sillai.  Siksi se tuntuikin niin ihmeelliseltä.  Tavallaan että tosi hienoa mutta kuinka tämä on niin perin vierasta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #82 : 15.06.12 - klo:21:58 »
Ihailemme ja ihmettelemme karhua ja paria pentua tuossa meidän alapellolla.
Menin puolisen tuntia sitten katsomaan miestäni tuohon konehallin eteen. Hän siinä remontoi autoa. Katsoin, mitä tummaa vilkkuu pellon kulmalla. Katseltiin, että ei kai karhu. Ja vot, välillä se köllähti pitkälleen. Pennut kisaili keskenään. Välillä emo kohottautui.
Piti oikein hakea kiikarit sisältä. Pihasta siihen pellonkulmaan on 200 metriä.
On se komea otus.

Kokeiltiin viheltää sille. Ei se reakoinut mitenkään. Sitten huhuilin. Emo nousi takajaloille. Sitten se lähti metsän puolelle ja pennut edellä.

Äsken menimme katsomaan uudelleen. No, siellähän se taas on. Miehet katsoo parast'aikaa ikkunasta. Nyt tuli pennut takaisin metsästä pellolle.
On tämä metkaa.

Soiteltiin eräällee metsästyskaverille. Hän kertoi, että karhut syövät voikukkia. Saavat niistä kuulemma jotain tärkeitä ravintoaineita.
Ei sen puoleen, kyllä jotkut ihmisetkin voikukkia syövät.
On se hyvä, ettei meillä ole enää lehmiä. Nehän olisivat ihan vauhkoja, kun laitumella liikkuu tuommoista karjaa.
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22113
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #83 : 16.06.12 - klo:06:52 »
Ai hurja! Kontio nalleineen on toista kuin meidän pihan satunnaiset jänöset.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #84 : 16.06.12 - klo:08:36 »
Tälläkin pihalla asui jänis, en tiedä miksi tuo on muuttanut, ja pesimisoikeusharakan pesäpuun kaatoivat  :022: kokonaan ilman syytä. Väittivät lahokjsi, mutta tunnen nuo salavat, lahoa se ei ollut nähnytkään, tahtoisin itse tietää, minkänimiseen "puutarhuriin" vedotaan, siihenkö joka leikkasi pensastaidat? Ne ovat kuin hunnilauman jäljiltä.  

Täällä puhaltaa nyt uusi, järjestyksen tuuli, meillä on tehokas isännöitsijä ja toimeensaapa hallituksen puheenjohtaja jota toiset sanovat pelkäävänsä.  Minäpäs en pelkää, saavat kohta pelätä minua. Minä suutun...    Tänne se karhu!

Minä vedän niitä turpiin. Koko naapurusto itki minulle kun kulki ohitseni kun terassilla puuhaan jokainen kulkee sen nurkan ohi...   , ja pihatalkoisiinhan täytyy jo houkutella väkeä:  "Tervetuloa tutustumaan leppoisasti virvokkeiden äärellä naaputeihin ja puuhaaman jotakin pientä..."   Kukkienkastelijalista ammottaa tyhjyyttään, eikä ykköstalon eteen niitä ole enää istutettukaan.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #85 : 16.06.12 - klo:15:47 »
Harmillista, että Leenan harakkapuu on poissa. Se on aina naapurustossa ongelman, että toisen ihanuus on toisen vihastus. Toiselle puu tai pensas on kaunistus, suoja ja elämän merkki. Toiselle se on varjostaja, roskaaja ja pihan ravinteiden viejä.

Karhuja täällä olisi vaikka kuinka antaa sinne pääkaupunkiseudulle. Kyllä niitä joutaisi. Vaan taitaisi mennä eläinrääkkäyksen puolelle.
Tässäkin lähitienoilla liikkuu toinenkin emokarhu. Sillä on kaksi pentua. Niin, tuossa meidän pellolla oli emo kolmen pennun kera. Ensin nähtiin vain kaksi, kun heinä on niin pitkää, mutta kolme pentua niitä oli.
Ne ovat käyneet täällä toukokuussa kylämarkkinoillakin. Poliisit lopettivat poniajelun ja kielsivät ihmisiä menemästä metsään. No, ei tarvitse mennä metsään niitä nähdäkseen.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #86 : 16.06.12 - klo:18:03 »
Totta karhu markkinoille tulee kun muutkin olevaiset. Lähettäkää vain tänne muutama, piha on surullisen tyhjä ja äänetön. Poissa ovat harakat, poissa se suurjänis.
Eikö voisi tehdä pikku juonta ja nukuttaa sen, kuljettaa tänne ja vierittää pihaan?  Ei nyt, kun on pikku poikasia, mutta syksymmällä jonkin erauspojan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #87 : 16.06.12 - klo:18:19 »
  
   Nallet ovat söpöjä, karhut villieläimiä, emokarhut varsinkin, kun on poikaset, jotka on hellyttäviä, mutta auta armias, jos ihminen eksyy emon ja poikasten väliin, tuppi rapisee, raplinki karisee. Kuitenkin kaikitenkin asennoitukaamme kuin pyrtsi, ei panikoiden.
Kuinka villieläintä voi oppia tuntemaan? Hankalasta naapurista sattaa jopa tulla ystävä, kun tutustuu.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #88 : 16.06.12 - klo:21:45 »
Taas tuli haettua nuorisoa kaupungista. Trippimittarin mukaan olen kuskannut niitä tässä viikonvahteessa jo 700km.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #89 : 16.06.12 - klo:21:56 »
Veden lämpö järvessä oli mökillä kuulemma 21 astetta, mutta ensimmäinen tuuli sotkee sen ja se putoaa monta astetta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi