Kirjoittaja Aihe: Tätä luen / tämän luin osa 4  (Luettu 48434 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

• ystäväkansaa
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 4
« Vastaus #75 : 21.08.12 - klo:12:54 »
Ruth Heil
Hyvässä tallessa päivittäin.

Jokaiselle päivälle Raamatun jae ja pieni ajatus kirjoittajalta.  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 22.08.12 - klo:11:08 »
Ludmila Ulitskaja, Medeia ja hänen lapsensa.

Ortodoksit, juutalaiset, tataarit, kommunistit, vallankumous, karkoitukset, suku,naapurit. Kaikki Krimin kiehtovassa ja minulle oudossa miljöössä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 22.08.12 - klo:19:57 »
Lueskelin enkelitäti Lorna Byrneä...
Herra armahda.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 23.08.12 - klo:10:34 »

Kalle Päätalon elämä jatkuu 16. osassa Ratkaisujen aika. Alun perusteella ratkaisu tarkoittaa päätöstä opiskella rakennusmestariksi.

🇫🇮

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Tätä luen
« Vastaus #80 : 28.08.12 - klo:08:16 »

Pirjo Rissasen Kevätniemi-trilogiaa 

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 31.08.12 - klo:19:10 »
Syksyn seurakalenteria, ja minulla olisi pyyntö, toivomus, haave, maksaisin maltaita jos joku   Helsingin Seuratuval sunnuntaina 28.10 klo 16 koettas saada jollain vempeleellä tallennettua Tomi Karttusen luennon jonka hän pitää herännäisyyden ja ortodoksisuuden joistakin, mitä he oli.  Siksi että Dosentin  :026:  ekklesiologias on juuri ortodoksisia piirtei ja me emme ehtine sieltä Israelista takaisin tuohoksi ajaksi.  Ja siksi kun minä oitis Dosenttiin  :026: tutustuttuani tunnistin körtin hänessä ja liityimme H-Y:n jäseniksi, eli heillä on nyt myös Aito Aave jäsenluettelossa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 31.08.12 - klo:19:36 »
Martti Simojoki -kirjan hauskin kohta tähän asti:

Simojoen antama lausunto sisälsi tahatonta komiikkaa: pastorin ero ei johtunut "poliittisista syistä, sopimattoman elämän vuoksi hänen kodissaan tai kesänviettopaikallaan, kotkalaisille naisille jaeltujen avioliittolupausten vuoksi tai homoseksuaalisen yhteyden vuoksi paikkakunnan ortodoksisen pastorin kanssa".

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 31.08.12 - klo:21:00 »
Mistä sais potkua suorittaa akateemiset kirjallisuusopinnot loppuun?
Ei näytä pelottavan opintoajan loppuminenkaan.

nimim. ikuinen opiskelija
Herra armahda.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 31.08.12 - klo:22:53 »
Mistä sais potkua suorittaa akateemiset kirjallisuusopinnot loppuun?

Nyt vain vikkelästi kohti laakeriseppelettä:

Kirjoitustyö tietysti puuttuu, muuthan ovat trivialiteetteja.

Nyt on jo myöhä, mutta huomenna kun aloittaa, niin työsuunnitelma on maanantaihin mennessä jo kohtalaisessa kunnossa. Torikahvila on suositeltava käynnistyspaikka. Kahvi, munkkipossu ja muistiinpanovälineet, niin hyvä tulee. Selkeitä ohjeita en osaa antaa tarkempien tietojen puutteessa, mutta ammattikirjoittajana tiedän, että teksti syntyy, kun alkaa kirjoittaa, ei alusta, vaan palasina, joista sitten kokonaisuus parsitaan. Kun niitä aikansa on väsännyt, niin huiskis, hommahan onkin jo loppusuoralla.

No, minä jätin saman urakan aikoinaan puoliväliin, ja jotenkin tässä on työelämässä sätkytelty ilmankin. Opinnoista on ollut kylläkin iloa, viimeksi muutama viikko sitten saunassa, kun pohdittiin M. Lassilan erään teoksen kirkkohistoriallisia lähteitä. Pääsin oikeille jäljille, ja lopulta löysin ammattitutkijan asiasta laatiman kirjoituksen, joka vahvisti hypoteesini oikeaksi.

Mt

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 31.08.12 - klo:23:25 »
Syksyn seurakalenteria, ja minulla olisi pyyntö, toivomus, haave, maksaisin maltaita jos joku   Helsingin Seuratuval sunnuntaina 28.10 klo 16 koettas saada jollain vempeleellä tallennettua Tomi Karttusen luennon jonka hän pitää herännäisyyden ja ortodoksisuuden joistakin, mitä he oli.  Siksi että Dosentin  :026:  ekklesiologias on juuri ortodoksisia piirtei ja me emme ehtine sieltä Israelista takaisin tuohoksi ajaksi.

Seuraavat toimenpiteet tarvitaan:
1. Sopiminen Karttusen kanssa tallentamisesta - luennointsijan lupa on välttämätön.
2. Yhteys Seuratupayhdistyksen toimihenkilöihin asiasta sopimiseksi (yhteystiedot painetussa seurakalenterissa ja HY:n aluetoiminnan sivuilla)
3. Mikäli asiasta sovitaan, muistuttaminen noin viikkoa ennen tilaisuutta.

Mt

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 01.09.12 - klo:09:03 »
Lainaus
Kirjoitustyö tietysti puuttuu, muuthan ovat trivialiteetteja.

Nyt on jo myöhä, mutta huomenna kun aloittaa, niin työsuunnitelma on maanantaihin mennessä jo kohtalaisessa kunnossa. Torikahvila on suositeltava käynnistyspaikka. Kahvi, munkkipossu ja muistiinpanovälineet, niin hyvä tulee. Selkeitä ohjeita en osaa antaa tarkempien tietojen puutteessa, mutta ammattikirjoittajana tiedän, että teksti syntyy, kun alkaa kirjoittaa, ei alusta, vaan palasina, joista sitten kokonaisuus parsitaan. Kun niitä aikansa on väsännyt, niin huiskis, hommahan onkin jo loppusuoralla.

No, minä jätin saman urakan aikoinaan puoliväliin, ja jotenkin tässä on työelämässä sätkytelty ilmankin. Opinnoista on ollut kylläkin iloa, viimeksi muutama viikko sitten saunassa, kun pohdittiin M. Lassilan erään teoksen kirkkohistoriallisia lähteitä. Pääsin oikeille jäljille, ja lopulta löysin ammattitutkijan asiasta laatiman kirjoituksen, joka vahvisti hypoteesini oikeaksi.

Mt

Hyviä käytännöllisiä potkuja  :icon_biggrin:
Herra armahda.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #87 : 02.09.12 - klo:23:48 »
Olen lueskellut Aku Rädyn kirjoja ja hänestä tehtyjä kirjoja. Paljon olisi hänellä hyviä ajatuksia tännekin lainattaviksi. Aku Räty näki Jumalan työtä sielläkin, missä muut eivät nähneet.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 03.09.12 - klo:21:56 »
olen tutustunut kulttuuriantropologiaan  :109:
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 04.09.12 - klo:08:04 »
Hain eilen tilaamani Minna Nikkasen kirjoittaman kirjan ukistaan Akusta. Aku Räty, Maan ja taivaan matkamies on helppolukuinen henkilöhistoria, kiinnostava sinänsä. En ole Akun "aikalaisia", joten on jo körttisivistykseen kuuluva teos. Paljon valokuvia on aina elävöittävä lisä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)