Kirjoittaja Aihe: Tänään 5e  (Luettu 28120 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #90 : 09.02.12 - klo:10:29 »
Hoitajat näkevät ainakin korvakäytävät lampulla eli onko siellä vaikkua ja nehän ne otaa perus kuulotestitkin , joten tuo puoli on käsittääkseni perustasolla hoitajien hoidettavissa. Jos sitten verenpaineet on pilvissä, niin siinä vieressähän nuo lääkäritkin on ja heti tarvittaessa konsultoitavissa. Määrää sitten tarvittavat lisätutkimukset ym asiat. tai hoitajat saavat myös helpommin ajan lääkärille. on totta, että ruokavaliolla voi osaan korkeita arvoja vaikuttaa, mutta aluksi useimmiten tarvitaan tukena myös lääkkeet. Mutta eiköhän asia selviä. :017:

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #91 : 09.02.12 - klo:10:47 »
4 päivää lentsussa kuukauden tauon jälkeen.
Flunssassa on toki saanut ottaa rennosti ja
olenkin tykästynyt sarjaan nimeltä viidakkoperhe.
Elämä on kemiaa.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #92 : 09.02.12 - klo:11:12 »
Hoitajat ovat minultakin korvat katsoneet ja huuhtelut tehneet, jolloin kuulo on ihmeellisesti kohentunut. Lääkäri katsoo vain, jos on kipuja tai muuta syytä epäillä korvatulehdusta tai selkeästi kuulo alentunut ilman vaikkuvaikutuksia. Hoitajien tehtävät ja vastuut ovat nykyisin Suomessa huomattavasti aiempaa laajemmat. Tsemppiä ja paranemisia kaikille sairastaville!


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #93 : 09.02.12 - klo:12:39 »
Hoitaja pani labramääräykset + EKG:n, sen jälkeen lääkäriin. Verenpaine ei ollutkaan enää niin korkea kuin eilen illalla. Yläpaine oli tietysti nätin hoitsun mittaaamana 179, mutta illalla se oli 194, jolloin huolestuin.
Korvat Matti oli itse avannut aamulla vaikun liuottimella, mutta jos minulta kysytään niin hän kuulee aika hunosti. Toki on ninunkin kuuloni huonontunut, etenkin matalat äänetovat vaikeita. Matilla on aika matala ääni.

Mutta näkömuistini pelaa. Äsken Prisman aulassa näin vanhan tuttavuuteni kuvanveistäjä Mauno Hartmanin, ja toki tunsin vaikka Maunokin näyttää jo ikäiseltään.
Ne jotka ovat nähneet Joonas Kokkosen Viimeiset kiusaukset, ovat nähneet myös Maunon hirsiveistoslavasteet.
Puolisotkin olivat mukana, joten ei paljon menneistä huudeltu. Oli ihana nähdä vuosien jälkeen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #94 : 09.02.12 - klo:13:14 »
Kiitti Atanasia ja muut, yöllä kuume sitten vihdoin ja viimein laski oikein toden teolla ja nyt alkaa olokin normalisoitua pikkuhiljaa. Muutaman päivän puolipaastokin tuntuu tehneen pelkkää hyvää. Mulla usein nuo flunssat on harvinaisia ja "lyhyitä pyörremyrskyjä", korkea kuume, voimat pois, luontaishoitoa ja sitten ylös, ulos ja lenkille. :P [Kärjistettynä]

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #95 : 10.02.12 - klo:08:08 »
Tänään kova pakkanen.

Rankka viikko alkaa olla takana  :109:
Herra armahda.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #96 : 10.02.12 - klo:11:01 »

Korvat Matti oli itse avannut aamulla vaikun liuottimella, mutta jos minulta kysytään niin hän kuulee aika hunosti.

Minun kyllä piti vaikunliuotinta (Remowax) käyttää edellisenä iltana sekä aamulla, ja sitten hoitaja huuhteli korvat. Jotkut kuulemma osaavat itse huuhdella korvahuuhtelupumpulla, mutta useimmat käyvät tk:ssa huuhteluttamassa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #97 : 10.02.12 - klo:11:47 »
Juu, sellaisella rumalla kumipumpulla Matti ruuttaa lämmintä vettä Removaxin jälkeen korviinsa. Minä en usko että se on tarpeeksi hygieenistä, vaikka hän välillä keittää mikrossa sitä pumppua.
Minä olen käynyt kaksi kertaa korvalääkärillä vaikun takia. Luulin sitä muuksi kun korvat pitivät kummaa litinää ja rätinää. Ensimmäisellä kerralla olikin aika suuret "rusinat" pinseteissä kun tri näytti.  Toisen kerran jälkeen hän sanoi että taloudellisesti kannattavampaa on käydä hoitsulla huuhteluttamassa.
Taas rätisee. Täytyy kai tilata sair.hoit.

Mitä, Häh, Mitä sä huudat ? Tätä se on puolin ja toisin seitsämänkymppisillä. :014:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #98 : 10.02.12 - klo:23:20 »
Voi teitä, olen ajatellut viime päivät.   :109:   Ymmärrättekö te itekkään, miten merkityksellisiä te ootte minulle.  Tässä on viime päivät ja yöt tuunattu novellia, ja kuultu tänään aika ikäviä....  :021:   että opettaja on ollut halpamainen ja törkeä   :097:  ja antanut minun (ja yhden muun) dominoida ja meuän ehdoilla on menty ja kaikki on pilalla.  Minut on erotettava jne.  Kurssi maksoi 1400 euroa.  Minul ei ollu edes oirei, ihan alkusyksynä kerran...  :068:  tavallisesti  minä kysyin kun en ymmärtäny.  Melkein aina en ymmärtäny.    Se oli pahasti! 

Nettiopetusta, jossa kenenkään kirjoitusvuoroja ei ole rajattu.  No joululta mie lopetin kysymisen ja aattelin että ei se ole niin vaarallista jos en ymmärrä kohtahan on maaliskuu ja se päättyy.

 Mie kysyin et kuin,  Mitä varten ne ei kirjota -- kaikilla on ollu sama sananvapaus. 

Ja kun mie lopetin kyselemisen, ei syntyny mitään komeaa kaarta jonka päässä olisi se osaamisen aarre. 

Mie kirjotin opelle jotta hän rauhoittukoon.  Hän ei ole ollu yhtään halpamainen  Mie tunnen nuo jutut, kaks max 3 ton takana on ei koko kurssi - osahan on ulkomailla ja lähettää suunnilleen viiitostehtävää kun ollaan seiskassa.  . Mutta tehhään niin että mie eroan.  Jos se auttaa jotakuta.  "Ne" on pelänny miuta, sain kuulla. Kauheeta, joku joka asuu toisel puolel maata...  :068:     No, niin elämäs käy.

 Mut mihinkä läpeen mie menisin.  Hautaan tai körttien tykö.   :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #99 : 11.02.12 - klo:07:28 »
Tuohan on ihan kuin peruskoululuokan touhua. Kaksi tai kolme joukossa haluaa oikeasti oppia jotakin. Asia kiinnostaa tai oma kehittyminen. Nämä vievät opettajan huomion kysymyksillään ja opetus laajenee pelkistä perusasioista erikoistietoon, syihin ja seurauksiin, mihin sitten rönsyileekään. Muu luokka ei hoksaa seurata korvat höröllä ja silmät selällään, vaan urputtavat opettajan lellikeistä, jotka vievät heiltä shown, vaikka he kuinka yrittävät häiritä. Ihmettelen vain, miksi joku maksaa isot rahat päästäkseen tuollaiseen koulutukseen takapulpetin kettuilijaksi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #100 : 11.02.12 - klo:08:16 »
Kirkolla alkaa klo 10 Lasten Talvitapahtuma Yhteisvastuun hyväksi. Sinne mekin menemme taas hernesopalle ja arpoja ostamaan. Jälkikasvukin ehkä tulee käväisemään.
Parhaimmillaan, kun sää on näin hyvä saattaa olla satoja osallistujia. Kaikki mitä myydään annetaan keräykseen. Hesosmiehelle on ainakin ennen maksettu vähän ja kaikkia makkaroitakaan ei ole saatu lahjoituksina.

Ruokakaupassa pitäisi ehtiä käydä hetimiten. Sillä puolenpäivän jälkeen siirrymme TV:n kautta Kontiolahdelle. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #101 : 11.02.12 - klo:10:16 »
Tuohan on ihan kuin peruskoululuokan touhua. Kaksi tai kolme joukossa haluaa oikeasti oppia jotakin. Asia kiinnostaa tai oma kehittyminen. Nämä vievät opettajan huomion kysymyksillään ja opetus laajenee pelkistä perusasioista erikoistietoon, syihin ja seurauksiin, mihin sitten rönsyileekään. Muu luokka ei hoksaa seurata korvat höröllä ja silmät selällään, vaan urputtavat opettajan lellikeistä, jotka vievät heiltä shown, vaikka he kuinka yrittävät häiritä. Ihmettelen vain, miksi joku maksaa isot rahat päästäkseen tuollaiseen koulutukseen takapulpetin kettuilijaksi.

Kiitos Pena.  Minustakin ällistyttävää maksaa 1400 ekeä ja sitten istua kotona odottamassa että ope alkais kirjoittaa  minua kiinnostasvasta jas minun novellista... Ope ei edes tiedä...  Opettaja parka.  Mutta ei kai me kasveta isoiksi ikinä.  Toisaalta helpotus lopettaa, ne opetuskirjeet oli pitkiä ja niitä tuli yhtäkkiä aina lisää.  Juuri sellaisia kaikille että mitä on "in medias res" kerronta ja mitä haittoja se sisältää.  Näin.  Valvoin aivan liikaa. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6354
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #102 : 11.02.12 - klo:11:13 »
Nyt pitäis. Ja pitäis ja pitäis. Jotain, mutten tiedä mitä, runsaasta valikoimasta. Talouskirjanpito ja budjetointi? Hioa ja pintakäsitellä muutama puuesine? Siivota ainakin vessa? Inventoida pakastin? Ostaa kaalinkerä, maitoa ja munia, ja keittää jauhelihasoppa? Käväistä apteekissakin (edellyttää matkaa keskustaan)? Kuntoilla? Illalla on nettitreffit ja pelkään että pitää antaa pakit, miten siihenkin valmistautua. Joka tapauksessa vasta huomenna olisi pyhä- ja lepopäivä, ja aikaa omistautua jutuillenne ja hurskaalle kirjallisuudelle. Nyt pitäis saada peffa ylös sohvan uumenista.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6354
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #103 : 11.02.12 - klo:11:49 »
^Tai ehkä pitäisikin mennä luostariin, jossa joku muu määräisi, mitä kulloinkin pitää tehdä, ja olisi arkipäivinäkin aikaa hurskaille mietteille, eikä ainakaan tarvitsisi nettitreffeistä olla huolissaan. Toinen (ja luterilaisempi?) vaihtoehto olisi joku pirttihirmu tänne komentelemaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #104 : 11.02.12 - klo:14:03 »
^Tai ehkä pitäisikin mennä luostariin, jossa joku muu määräisi, mitä kulloinkin pitää tehdä, ja olisi arkipäivinäkin aikaa hurskaille mietteille, eikä ainakaan tarvitsisi nettitreffeistä olla huolissaan. Toinen (ja luterilaisempi?) vaihtoehto olisi joku pirttihirmu tänne komentelemaan.

Minä lähen luostariin jos mikä ottaa.   :-\ .   Nettitreffit... jaaha...       Kuule.  Jätä kaikki, tilaa pizza ja lue jotakin vanhaa hyvää kirjaa tai katso elokuvaa.  Sinulla on oikeus latautua sillä pakkien antamisen on taakoittavaa!  Se on nyt päätyösi ja mielesi on kypsyttävä avoimuuteen kaikelle mahdollisella, mistä sitä mitään tietää!!  Lika ei pakene, voin vakuuttaa! 

Siihen voi purkaa harmia, ja talouskirjanpito vie ajatukset siihen että elämä jatkuu ja numerot on hyviä rauhoittajia!!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.